Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for svar dere! Er dette enkle systemer å sette seg inn i for en som har lite peil på php? (Driver egentlig bare med HTML og CSS)

 

Magento er noe vel komplisert når man skal style det etter fastsatt design. Er mulig å få til, og relativt mye kan gjøres i css-filene, men det krever litt fikling i php (phtml) filer også.

 

Ellers er Magento en meget god løsning for nettbutikk, men jeg brukte i alle fall et par dager på å lære meg det sånn noenlunde.

Lenke til kommentar
Moleskine får du vel kjøpt på stort sett alle bokforretninger? Jeg veit at Norli fører, i alle fall.

 

Ja, okei! De har aldri hatt det i noen bokforretninger her i Hamar(Norli finnes dessverre ikke her i byen), så tenkte det bare var noen spesielle som solgte det. Men da skal jeg ta en titt innom Norli i storbyen.

Lenke til kommentar
Enkelte nettsider der jeg bruker kommandoen "Lagre bilde som" får jeg bare opp valget å lagre det som bmp bilde, selv om formatet på bildet er feks jpg.

Bruker forøvrig IE7.

 

Noen som vet hvorfor?

Høres ut som (nok) en IE-bug. Noen grunn til at du ikke har oppdatert til IE8? (Eller enda bedre; Safari, Firefox, Opera, etc..)

Lenke til kommentar
Takk for svar dere! Er dette enkle systemer å sette seg inn i for en som har lite peil på php? (Driver egentlig bare med HTML og CSS)

 

Magento er noe vel komplisert når man skal style det etter fastsatt design. Er mulig å få til, og relativt mye kan gjøres i css-filene, men det krever litt fikling i php (phtml) filer også.

 

Ellers er Magento en meget god løsning for nettbutikk, men jeg brukte i alle fall et par dager på å lære meg det sånn noenlunde.

Bare sett på det for å sammenligne med vår egen løsning.

Mye funksjonalitet, men synes det er i overkant vanskelig for en ulært å bruke.

 

Med det i tankene, og lite kunskap om utviklingsspråk vil jeg anbefale Flexiweb ;)

Lenke til kommentar

Nå er uten tvil Magento mer eller mindre "Rolls Royce" blant Open source nettbutikkløsninger. Noe at de kan ta ca 60 000 i årlige lisenskostnader for "enterprise" versjonen, og allikevel oppleve vekst i kunder, forteller klart.

 

Men Magento, som de fleste "tyngre" løsninger krever relativt mye av den som setter opp systemet for å få det til å bli enkelt for vanlige "backend" brukere. Men gjøres det, er det enkelt å bruke. Magento er ellers integrerbart både i TYPO3, Wordpress, Drupal og Joomla.

 

Det er ellers en 20 - 30 Open Source nettbutikkløsninger tilgjengelig, noen av de faktisk relativt enkle å arbeide med. Men ellers er nettbutikkløsninger såpass spesielt, at til og med når det gjelder Open Source løsningene kan det være lurt å gå for "hosted" løsninger.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...