Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takk for svar dere! Er dette enkle systemer å sette seg inn i for en som har lite peil på php? (Driver egentlig bare med HTML og CSS)

 

Magento er noe vel komplisert når man skal style det etter fastsatt design. Er mulig å få til, og relativt mye kan gjøres i css-filene, men det krever litt fikling i php (phtml) filer også.

 

Ellers er Magento en meget god løsning for nettbutikk, men jeg brukte i alle fall et par dager på å lære meg det sånn noenlunde.

Bare sett på det for å sammenligne med vår egen løsning.

Mye funksjonalitet, men synes det er i overkant vanskelig for en ulært å bruke.

 

Med det i tankene, og lite kunskap om utviklingsspråk vil jeg anbefale Flexiweb ;)

Hva snakker vi i kostnader med å integrere Flexiweb i eget design da? :) Gjerne svisj meg en PM om du ikke vil oppgi det her!

 

 

@Bolson: Om Magento er integrerbart i Wordpress, så begynner vi å snakke boller og brus her. Bruker nemlig WP som CMS på siden jeg har tiltenkt butikken fra før av, og det er WP jeg har fått grunnleggende kunnskap med å implementere CMS i design med.

 

Hvordan er det da å bygge opp Magento på mitt design, når jeg allerede veit sånn ca åssen WP funker? Hadde vært så rått å fått til en egen butikk i eget design, da det gir et mye mer riktig helhetsbilde!

Lenke til kommentar
Hva snakker vi i kostnader med å integrere Flexiweb i eget design da? :) Gjerne svisj meg en PM om du ikke vil oppgi det her!

Flexiweb er jo en VELDIG hosted løsning, så det blir naturligvis en av oss som gjør det.

Men webshop pleier å ta meg ca 10 timer å kaste sammen, men kommer selvfølgelig ann på designet.

Det bør gi deg et ganske godt inblikk i kostnadene :)

 

Er beregnet på bedrifter, ikke privatpersoner.

Lenke til kommentar
Hva snakker vi i kostnader med å integrere Flexiweb i eget design da? :) Gjerne svisj meg en PM om du ikke vil oppgi det her!

Flexiweb er jo en VELDIG hosted løsning, så det blir naturligvis en av oss som gjør det.

Men webshop pleier å ta meg ca 10 timer å kaste sammen, men kommer selvfølgelig ann på designet.

Det bør gi deg et ganske godt inblikk i kostnadene :)

 

Er beregnet på bedrifter, ikke privatpersoner.

Ah, takk skal du ha! :) Er for bedriften jeg driver, så jeg må sjekke an markedet litt! Hadde vært morro å gjøre det selv, da man sikkert lærer mye av det. Men, det tar jo sin tid og det kan hende det er like greit å få noen proffe til å gjøre det når vi tenker timer her! :)

Lenke til kommentar
Enkelte nettsider der jeg bruker kommandoen "Lagre bilde som" får jeg bare opp valget å lagre det som bmp bilde, selv om formatet på bildet er feks jpg.

Bruker forøvrig IE7.

 

Noen som vet hvorfor?

Høres ut som (nok) en IE-bug. Noen grunn til at du ikke har oppdatert til IE8? (Eller enda bedre; Safari, Firefox, Opera, etc..)

 

At det kan være noe spesielt med IE7 sin tolking kan meget godt hende. Men det må også være noe spesielt med måten Websidene er bygget opp som får IE til å oppføre seg på denne måten. Bare lurte på om noen viste spesifikt hvorfor.

Lenke til kommentar
Sjekket ut Magento nå, og systemet er jo helrått! Sinnsyk backend opplegg med masse innstillinger og snadder. Men har ikke funnet ut åssen jeg samkjører den med WP enda, og det ser ikke ut som den er så lett å integrere i hvilket som helst design?

 

Sjekk ut Wordpress Integration. Mulig den kun virker i noe eldre versjon av Magento, men spør på forumet eller ta kontakt med han som har laget modulen.

 

Ellers anbefaler jeg følgende bok, Magento: Beginner's Guide.. Dokumentasjonen på sidene kan være litt tynn, og denne boka gjennomgår det meste som er viktig. Det er også på vei ei bok om Theme Design hos Packt, som ut fra det lille jeg har sett av innholdet ser ut til å bli bra. Forventet lansert i løpet av måneden.

 

Det er ikke så vanskelig å tilpasse design til Magento, men det krever at man lærer seg hvordan systemet er bygd opp. Magento bygger i stor grad på ulike blokker, og det er disse man må lære seg å manipulere. Mye av dette kan man gjøre bare ved hjelp av CSS, men det krever at man lærer seg hvor ting finnes i systemet.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Oj, takk Bolson! Da skal jeg sette meg ned og studere dette fremover! Takk for at du tar deg tid! Håper virkelig jeg får dette til, da systemet virker helt fantastisk. Til og med guest checkout, noe som Petra ikke har enda..

 

Har du laget noen butikker med systemet selv?

Lenke til kommentar
Jeg vil si dere slår oss på noe funksjonalitet, spessielt tilpassninger mtp skreddersydde løsninger.

Men det vi har fått på plass er bedre, mer brukervennlig, og billigere :)

Billigere, uten tvil. Hvordan er det bedre og mer brukervennlig?

Nå skal jeg inrømme at jeg ikke har testet den nye versjonen dere har lansert for veldig kort tid siden.

Men den versjonen jeg testet var ganske klønete lagt opp helt brukermessig.

 

Noen av funksjonene vi har er også helt fantastisk enkelt lagt opp :)

Brukt mye tid med eksterne(Viktig) hci jævler og brukertestet for å finne enkleste løsningen på ting.

Lenke til kommentar
Noen av funksjonene vi har er også helt fantastisk enkelt lagt opp :)

Brukt mye tid med eksterne(Viktig) hci jævler og brukertestet for å finne enkleste løsningen på ting.

Dette er helt klart en kjempestyrke! Er utrolig hvor mye matnyttig informasjon man kan få ut av relativt få brukertester. Og etter noen runder med enda flere brukertester, har man fort et meget godt produkt hva angår brukervennlighet. (Og uten brukervennlighet spiller det egentlig liten rolle hvor mange funksjoner systemet måtte inneha..!)

 

Fjær i hatten til dere, kult å se dere bruker tid og krefter på brukertester! :)

 

--

 

Versjon 7 får vi heller komme tilbake til når den er ute av beta. Men først er det sommerferie ...

 

Edit: dårlig språk

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Har åpnet seg en liten mulighet for at jeg kan få jobb i et webselskap som webdesigner, men uten relevant utdanning lurer jeg på hvordan jeg skal gå fram for å allikevel vise hva jeg kan? Har jo en god del arbeidserfaring som burde telle en del i den store sammenhengen, men på bakgrunn av at jeg vet at i hvert fall Hein og Tor har fått jobb i Keyteq uten fullført utdanning, vil jeg gjerne høre deres tips og meninger.

Lenke til kommentar

Liker ideen veldig godt, men jeg ser problemer rundt cache.. For må ikke hele zip'en lastes ned på ny bare det er en liten endring i et JS, bilde, etc?

 

Også litt synd at det tydeligvis(?) ikke er mulig å sende med mime-type på en zip, fordi ellers kunne vi bare servert en zip fil direkte når man går inn på example.com, hvor også html'n lå. Voila: Redusert antall request fra 2 til 1

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig forutsatt at man kan beholde cachet versjon, unntatt oppdaterte eller nye filer.

 

Uansett er det jo ofte slik at man leverer fra seg en side, så skjer det ikke oppdateringer på en stund — i alle fall ikke i grafikk/js/css. Når disse endringene først skjer, kan man sørge for at nye besøkende bare trenger å laste ned denne ressurs-fila én gang.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Ein form for versjonskontroll på zip-fila? Når den blir oppdatert, må du endre versjonsnummer. Då kan jo berre nettlesaren samanlikne si fil med den serveren vil sende. Er den utdatert, hent den nye. Ellers bruk den du har frå før.

 

Blir jo eit knøttlite ansvar til utviklarane med mindre versjonsoppdateringa blir automatisk på eit eller anna vis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...