Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Ein form for versjonskontroll på zip-fila? Når den blir oppdatert, må du endre versjonsnummer. Då kan jo berre nettlesaren samanlikne si fil med den serveren vil sende. Er den utdatert, hent den nye. Ellers bruk den du har frå før.

 

Blir jo eit knøttlite ansvar til utviklarane med mindre versjonsoppdateringa blir automatisk på eit eller anna vis.

Som nevt er det skjeldent disse filene endrer seg.

 

Og ang larves versjonshåndtering er det allerde vanlig og legge på timestamp på slutten av filen:

pack.zip?1239349023840 da vil filen få "nytt" filnavn når den endrer seg, uten at man trenger å endre html filer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bare skal ha en enkel webbutikk kan jeg anbefale WP E-commerce som er et plugin som gir deg nettbutikk fullt integrert i Wordpress. Helt rått, egentlig. Trodde først det bare var noe simple PayPal-cart greier, men nei, Ordentlige saker. Magento er sinnsykt mye mer enn man ofte trenger i en mindre butikk, komplisert å designe til(må ofte jobbe med et lass av filer) pluss at det er ganske tungt å kjøre.

 

WP E-commerce ftw.

 

Finnes mange fine ekstramoduler til WP E-commerce også, DropShop, Grid View(Kan du fint lage selv med CSS).

Lenke til kommentar
Er klart at det er mulig å berre laste ned heile fila på nytt uansett endring. Er kanskje det enklaste, det.

Hvordan er det klart? Er det ikke kjekt å kunne legge til et nytt ikon uten at alle brukerne dine må laste ned all annen (uendret) grafikk helt på nytt?

 

Forhåpentligvis vil standarden tilrettelegge for at filindeksen kan leses og at hver fils last-modified-header lagres der. Nettleseren leser fil-headere på hver fil uansett.

Lenke til kommentar
Har åpnet seg en liten mulighet for at jeg kan få jobb i et webselskap som webdesigner, men uten relevant utdanning lurer jeg på hvordan jeg skal gå fram for å allikevel vise hva jeg kan? Har jo en god del arbeidserfaring som burde telle en del i den store sammenhengen, men på bakgrunn av at jeg vet at i hvert fall Hein og Tor har fått jobb i Keyteq uten fullført utdanning, vil jeg gjerne høre deres tips og meninger.

 

Da jeg var på jobbintervju viste jeg fram tidligere websider jeg hadde lagd, snakket litt om hva jeg kunne, hva jeg mente (om f.eks semantikk og kode), og hvordan jeg jobbet. Så hvis du får mulighet til jobbintervju selv om de vet du ikke har relevant utdannelse bør det være enkelt å vise hva du kan. Så lenge de som intervjuer deg har litt peiling selv da.

Lenke til kommentar
Hvis du bare skal ha en enkel webbutikk kan jeg anbefale WP E-commerce som er et plugin som gir deg nettbutikk fullt integrert i Wordpress. Helt rått, egentlig. Trodde først det bare var noe simple PayPal-cart greier, men nei, Ordentlige saker. Magento er sinnsykt mye mer enn man ofte trenger i en mindre butikk, komplisert å designe til(må ofte jobbe med et lass av filer) pluss at det er ganske tungt å kjøre.

 

WP E-commerce ftw.

 

Finnes mange fine ekstramoduler til WP E-commerce også, DropShop, Grid View(Kan du fint lage selv med CSS).

Regner med at det var meg du snakket til. Har sett litt på Magento sin theming nå, og det virker rimelig komplisert ja. Ser ut som man må jobbe med .xml filer? Noe jeg ikke har noe erfaring innenfor.

 

Skal se på Wordpress E-commerce jeg! Magento virka jo sinnsykt bra det også, men virka desverre ut som det ble for avansert for meg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...