Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Feilgrep, punktum. Posthornet har jo vært symbolet folk kjenner igjen med posten ...

Posthornet er jo videreført, men om det er gjort på en positiv måte kan jo diskuteres..

 

Ser også for meg at Pokemondiskusjonen ikke trengs å bli dratt spesielt langt i denne tråden. :)

Endret av Marvil
Skrevet (endret)

Er det galt i å diskutere om Postens nye logo ser ut som en pokemonball? Sikkert flere som har lyst til å si hva de mener.

 

Jeg vil og legge til at jeg syntes den nye menyen på Posten.no omtrent slår rekord i mine bøker når det gjelder ekstrem bruk av skygge.

Endret av sparks
Skrevet
Dette må være kødd.

 

Neida, dette er resultatet av en lang prosess for å etablere en ny merkevare sammen med posten. Posten og Bring.

 

Og posthornet er jo der, når man får det forklart. Faktisk to posthorn, som i sum blir Pokemon.

 

Men ærlig talt, dette var bortimot hårreisende. Forteller også at Postens ledelse og det firmaet som har hatt oppdraget med ny profil har minimal forståelse for merkevare i et historisk perspektiv.

Skrevet
Forteller også at Postens ledelse og det firmaet som har hatt oppdraget med ny profil har minimal forståelse for merkevare i et historisk perspektiv.

Du veit ikkje tilfeldigvis kven som har stått for den nye profilen?

Skrevet (endret)
Forteller også at Postens ledelse og det firmaet som har hatt oppdraget med ny profil har minimal forståelse for merkevare i et historisk perspektiv.

Du veit ikkje tilfeldigvis kven som har stått for den nye profilen?

 

Fra Kampanje - Posten med tidenes merkevare-skifte

Byråene som har stått bak design- og merkevareomleggingen og reklamekampanjen er designbyrået Grow, Postens reklamebyrå McCann og mediebyrået Mediacom. På strategisiden har også MarkUp bidratt. Andre sentrale samarbeidspartnere har vært Gyro og Synovate.

 

Prislapp - 300 mill kr.

 

Ellers er det å endre slike historiske merkevare omtrent som om Coca-Cola, IBM eller Yara (gamle Hydro logoen) skulle endre logoen sin.

 

Edit: Rettet feil firmanavn

Endret av Bolson
Skrevet (endret)

Jeg kan vel tenke ut ting som Posten Norge heller burde brukt 300 millioner kroner på. Posten kommer ikke raskere frem i form av en pokeball – tror jeg.

Endret av sparks
Skrevet

Når adm.dir. i Posten Norge sier 'I choose you, Postendyret!', så er det jo klart Postendyret springer så fort det kan for å levere posten, Ole Martin! Skjerpings altså, ikke undervurder Postendyret.

Skrevet

Dævven, altså. Den nye profilen er jo heilt _grusom_, jo. Kva var eigentleg så ille med den gamle? Og ja, Posthorn+Posthorn blir tydeligvis pokeball.

 

Haraldson; Postvesenet, ikkje postdyret. :)

Skrevet

Mesteparten av pengene går til å bruke logoen kan jeg tenke meg, biler, uniformer, reklamer osv. Grunnen til at de trengte ny logo var for å samle flere bedrifter og tjenester under ett merke.

Skrevet (endret)
Mesteparten av pengene går til å bruke logoen kan jeg tenke meg, biler, uniformer, reklamer osv. Grunnen til at de trengte ny logo var for å samle flere bedrifter og tjenester under ett merke.

Så klart, jeg skjønte også at kostnadene med å endre profilen (bilder/uniformer, etc.) er det pengene går til.

 

Likevel er det penger jeg heller hadde sett brukt på et bedre kundetilbud enn på å samle flere bedrifter/tjenester under et felles merke. :)

 

Edit: Drop shadow er bare sooo last year, lzm. :p Men ja, det ser helt jævlig ut.

Edit 2: Nice hover-effekt.

Endret av Lokaltog
Skrevet
Jeg synes det verste er at de bruker 300 mill på en ny, crappy logo - fremfor å bruke pengene på å bedre tilbudet for kundene. Samme som NSB og Telenor.

 

Må innrømme at Posten stiller i ein heilt egen klasse kva ny crappy logo angår i forhold til Telenor og NSB. Telenor sin totale grafiske profil i dag er finare enn den gamle, men kunne nok ha vore bedre nonetheless. Gamlelogoen til Telenor var jo omtrent den samme som Televerket-logoen frå gud-veit-kor-lenge-sida.

Skrevet
NSB-logoen syntes jeg er helt topp, en av de bedre.

 

Enig.

 

Navneskiftet og segmenteringen av bedrift og privat som posten nettopp gjorde synes jeg var et veldig bra trekk. Navnet "bring" funker bra også på engelsk, i motsetning til "Posten Bedrift", og med fargeskifte er det tydelig at de ønsker å holde bedrift- og privat-avdelingene tydelig adskilt. Hadde de bare gjort dette uten å endre logoen, hadde jeg vært fornøyd. :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...