Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker undersøkelsen, men er ikke sikker på om jeg gadd å fullføre.. Dum som jeg var hadde jeg krysset av på ganske så mange forskjellige produkter, og det straffet seg passe bra siden det var x antall spørsmål for hvert produkt :p

7858498[/snapback]

Jeg gjorde akkurat det samme, men jeg fullførte :)

Håper jeg får en like fin premie som Mr.Berg.

Lenke til kommentar

 

Klassisk eksempel på artikkel skrevet utelukkende for å bli populær på digg;

 

1. Den bruker en typisk digg-overskrift, "Top ten most used tricks for X", "Top ten mistakes of X's", "48 ways to do X", "90 ways to do X in zero gravity" osv...

2. Uhyre kort, kan maks ha tatt 20 minutter å skrive.

3. Ikke særlig reflekterende, men er mer som en enkel nummerert punktliste

4. Krever ingen hjerneaktivitet for å lese, og forteller deg egentlig ingenting som du ikke kunne fra før

5. Handler om et typisk småtrendy web-relatert emne

6. Har en enoooorm "digg this!"-knapp nederst

 

Whuptitu, jeg vil ha tilbake gode gamle Slashdot. Og Jämtland.

Lenke til kommentar

 

Klassisk eksempel på artikkel skrevet utelukkende for å bli populær på digg;

 

1. Den bruker en typisk digg-overskrift, "Top ten most used tricks for X", "Top ten mistakes of X's", "48 ways to do X", "90 ways to do X in zero gravity" osv...

2. Uhyre kort, kan maks ha tatt 20 minutter å skrive.

3. Ikke særlig reflekterende, men er mer som en enkel nummerert punktliste

4. Krever ingen hjerneaktivitet for å lese, og forteller deg egentlig ingenting som du ikke kunne fra før

5. Handler om et typisk småtrendy web-relatert emne

6. Har en enoooorm "digg this!"-knapp nederst

7859499[/snapback]

7. (Kan eventuelt være punkt 11 i artikkelen hans) Man bruker forum for å legge ut artikler

Lenke til kommentar
Whuptitu, jeg vil ha tilbake gode gamle Slashdot. Og Jämtland.

7859499[/snapback]

Er nettop derfor jeg bare besøker Digg noen ganger innimellom når jeg er på jakt etter useriøse emner.

 

Finnes det foresten et skript som blokkerer alle digg-historier som har ting som "Top 10..." og "10 ways to..." i tittelfeltet? Det hadde gjort digg noen par hakk mer diggbart.

Lenke til kommentar

Håper ikke jeg avbryter noe her, men det er bare en liten ting jeg lurer på, og ville ikke åpne en ny tråd kun for det.

 

Jeg vil lage en scroll i en div, og etter det jeg husker, (fordi det er en stund siden jeg holdt på med dette siste) så må man skrive noe sånn som " overflow: scroll; " ?

Hvis noen hadde giddi å utdybet litt bedre, fordi jeg husker ikke helt, men det jeg lurer på er om det er mulig å fjerne den synlige scrollen, ( den på høyre side som viser at det er en scroll med i bilde )altså at man ikke ser at det er noen scroll. Funker dette i det hele tatt?

Og vil da folk ikke ha scroll mus ha problemer med å scrolle ned på sia, ? vil jo tro det...

 

Noen som veit no om dette, eventuelt alternativer som man heller kan gjøre.

Lenke til kommentar

@vegard: hvis du vil at det skal være mulig å scrolle (f.eks. med musehjulet) så må det også være en scroll-bar der. Fjerner du scroll-baren (overflow:hidden) vil det ikke være mulig å scrolle, fordi nettleseren kutter høyden på diven.. Altså er alt som kommer utenfor den definerte høyden umulig å få fatt i.

 

Se mer om de ulike overflow'ene her: http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp

 

@jonRichard: "overflow:visible" er nettlesernes standard, ifølge w3school ;)

Lenke til kommentar
@vegard: hvis du vil at det skal være mulig å scrolle (f.eks. med musehjulet) så må det også være en scroll-bar der. Fjerner du scroll-baren (overflow:hidden) vil det ikke være mulig å scrolle, fordi nettleseren kutter høyden på diven.. Altså er alt som kommer utenfor den definerte høyden umulig å få fatt i.

 

Se mer om de ulike overflow'ene her: http://www.w3schools.com/css/pr_pos_overflow.asp

 

@jonRichard: "overflow:visible" er nettlesernes standard, ifølge w3school ;)

7862469[/snapback]

hidden = gjemt, altså kan du scrolle med hjulet, piltastene eller ved å merke teksten nedover. Uansett er det en dum ting, da det ikke er noe som indikerer at du kan scrolle, og du må gjerne trykke i omrpdet for at det skal virke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...