Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Ser ikke vitsen i å opprette egen tråd for dette, så tar det her. Jeg har lastet ned kontaktskriptet(emailskriptet) fra epleweb.com, og lagt det inn i min xhtml. Men når jeg skal lagre den siden med scriptet, må jeg lagre det som .php for å få det til å virke? Eller kan jeg legge det inn i xhtmlen på en annen måte så det fortsatt står blabla.html i adressefeltet? Det ser mye mer smooth ut enn at det plutselig står blabla.php. Unnskyld, men har aldri drevet med PHP før :blush:

 

For det er riktig at jeg limer hele koden inn i xhtml? Huff, skjønner ikke dette her jeg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen av oss har noen problemer med å få det akkurat som vi vil med Wintendo, Skaflem.

7850439[/snapback]

Joda, så lenge *nix eksisterer så vil vi med Windows alltid ha problemer.

 

 

Hvilken startmeny?  :cool:

 

Men nei, du kan ikke plassere den 2/3 til høyre og midtsentrert, men du kan midtsentrere den. Og spesifisere den nøyaktige høyden i px, samt spesifisere farge, og eventuell opacity. Alternativt kan du spesifisere bakgrunnsbilde. Du kan sette autohide, og også manuell hide (skyve den ut til venstre/høyre hjørne). Så vidt jeg vet er intet av dette mulig i WinXP. :)

7850530[/snapback]

Hørtes nyttig ut!

 

 

Kan du mase på Ueland slik at han fikser søkeboksen på forumet? Eller har han ikke det snev av IQ man tydeligvis trenger for å lage ordentlige søke-bokser? (Feilen gjelder iallefall default diskusjon.no-skin)

Haha, kan tro det er mulig å mase på han. Du skulle sett hvor lang todo-lista er :)

 

@enden: Forstår godt at du ikke stoler på at en tredjepart tar vare på mailen din i evig tid fremover - så smart å ta backup om du har noe viktig der. Men er det et argument for/mot mailklienter? De fleste (alle?) klienter har et valg om du vil slette nedlastet mail fra server, eller la den ligge på server. Videre har de fleste mailklienter valg for om du skal laste ned tidligere nedlastet innhold flere ganger og/eller vise de som "ulest". Så man kan gjerne ta backup av mail samtidig som man lar de være på tredjepartens server. ;) (Intill den dagen mailtilbyderen klager over at du har brukt opp all server-plassen du har fått tildelt)

Det var et argument for offline klienter. Og mas fra leverandør? Har man ikke dynamisk tildeling av total kvote på webhotellet? Inmasri praktisk i alle fall :)

 

Men helt ærlig så trenger jeg ikke online backup, selv om jeg seff lar klienten legge igjen kopi på servereen. Man har da backup og VPN. Vurderer å sette opp Exchange med OWA for å få tilgang til mail med sendte elementer og hele pakka via HTTP også. Får se om jeg gidder å gi fra meg min elskede og veldreserte Thunderbird

 

Jeg kjører oppgavelinja i tre høyder, og har således plass til 21 applikasjoner + hurtigstart og winamp-verktøylinjer, så jeg ser helt ærlig talt ikke problemet. Jeg autoskjuler naturligvis oppgavelinja...

7849306[/snapback]

Samme her, det er jo drømmeoppsettet!

7850724[/snapback]

:love:
Lenke til kommentar
Men er det mulig å lage slik til for eksempel "Mine innlegg"? :hmm: Det kan jo sikkert gå, men da må en vel ha muligheten til å titte på hvordan filene er og hvordan det fungerer og da må jo i så fall Ueland lage det, og forumstyret ser jo sjelden nyttverdien i noe :p
Widgetize!

 

Hvor mange er det som har kjøpt Moleskine her? Føler meg nesten litt som en såkalt trendsetter, tihi. :p
Har skaffet meg en linjert notatbok og en avtalebok. Ganske så fine bøker :)
Lenke til kommentar

Hold nå fred!

 

Moleskine koster da ikke mer enn at enhver trygdefinansiert tølper kan kjøpe det. Om Robbie og andre synes det er kuli, må de da få gjøre det, uten å bli flamet for det?

 

Og går det virkelig så hardt innpå dere om han flyr i litt bedre sete?

 

 

(EDIT: Ser ut som om noen av innleggene jeg siktet til er slettet. Godt er det, vi klarer oss fint uten dem. )

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar
Moleskine koster da ikke mer enn at enhver trygdefinansiert tølper kan kjøpe det.
En vanlig notisblokk av en eller annen type, funker like bra om man bare skribler svada i den.

 

(EDIT: Ser ut som om noen av innleggene jeg siktet til er slettet. Godt er det, vi klarer oss fint uten dem. )
Skjer hver gang det kommer noe mot Robbie, har sett lite til det andre ganger.

 

Fra nå av skal jeg filtrere alle mine innlegg i The Jantelovalizer™ før jeg poster ting som kan støte andre. :)
Vi (jeg og dan1el) trenger bare ikke å høre om alle trendene du starter og alle de fine eiendelene hele tida. Ikke at vi andre er så mye on-topic hele tida, men har du kanskje noe som omhandler webdesign eller lignende, innimellom?
Lenke til kommentar

Dette er første gangen jeg sletter innlegg her (mine egne inkl.) - så det skjer ikke "hver gang".

 

Når det er sagt, vil jeg samtidig gjøre det klart at jeg sletter gjerne innlegg igjen - dersom dette er nødvendig for å opprettholde en god steming her inne. Innlegg om at vi er homofile fordi vi foretrekker en viss type notatblokker anser jeg ikke som konstruktivt, og som Mikka så fint påpeker er det faktisk ikke nøvendig å flame alt man misliker.

 

Videre diskusjoner kan tas opp med meg på PM - og ikke her.

Lenke til kommentar
Moleskine koster da ikke mer enn at enhver trygdefinansiert tølper kan kjøpe det.
En vanlig notisblokk av en eller annen type, funker like bra om man bare skribler svada i den.

7852722[/snapback]

 

Som sagt på MSN: Noen av oss skribler mer enn bare svada. Jeg trenger å ha en TODO-liste eller skrableblokk tilgjengelig 24/7, og da holder det ikke med en vanlig notisblokk (faller fra hverandre). :)

 

Og nei, jeg er ikke luksusfrik. PCen min er snart fire år gammel.

 

EDIT: Og plis, folkens. Mobbing er ikke kult, så slutt å lat som om det er det. Dette er faktisk seriøst ment, trakassering kan gjøres andre steder enn i webkafeen. :hrm:

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Reaksjon på moderering skal gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Har man behov for å gi en generell tilbakemelding så benytt "tilbakemelding om forumet" kategorien (eksempelvis om man ønsker at det skal være tillatt å diskutere moderering i den aktuelle tråden). Er man uenig i en enkeltavgjørelse så send en konstruktiv pm. Når ikke det frem så kan man alltids klage avgjørelser inn til forumstyret.

 

Men å diskutere moderering i tråden aksepteres ikke. Det er off topic og hører ikke hjemme her. Vær så vennlig å respektere det. :)

 

Og da er det heller ingen bombe at reaksjon på denne moderering skal foregå på pm og ikke i tråden som blir moderert. Videre innlegg rundt moderering slettes uten videre varsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...