Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Getting Real kjem på norsk. :-)

http://gettingreal.37signals.com/GR_nor.php

Blir vel nødt til å lese den da, men først burde noen fortelle oversetter at kapittel skrives med to t'er :p

 

 

Jeg er på utkikk etter et bildegalleri, men husker ikke hva det heter. Det er ganske lett gjenkjennelig ved at når man trykker på et bilde, så fader hele skjermen i svart og bildet er i midten. Noen som skjønner?

7864330[/snapback]

Lightbox JS.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Takk skal du ha! Er det noe å anbefale?

7864383[/snapback]

Definitivt. Litt drøyt å kalle det galleri, da det bare er en popupfunksjon for bilder, men til det formålet fungerer det ypperlig. Det finnes også en rekke modifikasjoner, som slimebox, så svaner du noe funksjonalitet så google litt rundt :)

Lenke til kommentar
Takk skal du ha! Er det noe å anbefale?

7864383[/snapback]

Helst ikke bruk det. Kan ikke beskive hvor mye jeg hater de greiene der. Mye deiligere med helt vanlig visning av bilder.

 

Hva er foresten filnavnet til de greiene. Fant nettop på at jeg kan blokkere dem med "blokker innhold" i Opera.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Jeg tester ut lightbox nå, og border rundt bilde blir lilla etter man har trykt på den. veit jo hvordan man skal fikse dette med vanlig css, men det er så lenge siden, og siden det er mye her jeg ikke selv har skrevet, så finner jeg ikke stedet hvor jeg skal endre på dette.

Noen som veit?

Altså, jeg skal ikke ha noen border rundt bilde som viser at man enten har vært der eller ikke. Det skal vekk.

Endret av Vegard Melsom
Lenke til kommentar

Øh.. åja, dere vil ha hele historien?

 

Jeg skrev et ganske stort (ca 400 filer) system i php for enklere håndtering av nettsider, så lastet jeg opp dette systemet på en server og testet med mod_rewrite osv og funka fint. Så idag skrev jeg om noen deler av systemet sånn at det klarer å håndtere ulike nettsider samtidig, og dermed måtte jeg laste opp systemet på nytt igjen bare noen nivåer under public html folderen. Dette funka veldig bra på min lokale server, og funka fint første gangen, men så skulle jeg redigere en innstilling, så funket ingenting mer. mod_rewrite, syntax error, file not found.

 

Fant ut at jeg ikke hadde slettet den gamle versionen av systemet som forsatt lå inni web root'en, og de første gangene da det funket så gikk ting litt frem og tilbake mellom de to systemene som forsatt var hovedsakelig de samme. hver gang jeg lastet opp en fil i den nye versionen som jeg nettopp hadde lastet opp, forventet jeg at noe skulle forandre seg, men det gjorde det ikke. mao. stor forskjell på require("file.php") og require(dirname(__FILE__)."/file.php")...

 

Jaja, komplisert å forklare. Enklere å forsetille seg Pong. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...