Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg brukte AJ-fork før, bare jeg dilla litt med configen så virket ikke comments. Jeg fikset det ved å installere cutenews!

 

Virker fjell, enkelt å redigere på - kanskje ikke det beste dog, men jeg er ikke så avansert så...

Hvis folk følger de instruksene som følger med AJ-fork skal det være peace of cake å installere det. Det er faktisk litt vanskelig for andre å svare på hvorfor feks kommentarer ikke funker når vi ikke vet en døyt om hva du har gjort/ikke gjort.

 

Filene må lastes opp riktig (spesielt med tanke på charset). Du må ha satt riktig rettigheter på filene. Dette ser man forøvrig når man instellerer AJ.fork.

Lenke til kommentar

@ Ingardj : Du lurte på hva problemet var med den nye versjonen.

 

Det var faktisk en hel del. Bl.a. ble ikke kommentarene som ble lagt til registrert. De ble ikke vist i .php fila eller i AJ-Fork kontrollpanelet. jeg fikk ikke slettet artikler jeg hadde publisert. Det sto at en hel del av systemfilene var korrupte i kontrollpanelet, og jeg fikk en CHMOD error, selv om jeg hadde gitt de angitte filene fulle rettigheter (altså 777).. Så derfor droppa jeg den siste versjonen og gikk tilbake til den forrige, som forøvrig fungerer mye bedre :)

 

Hva syns dere, noe jeg burde legge til forresten? Venter på kommentarer i den nye bloggen ;)

Lenke til kommentar

ETT argument mot Firefox/Linux/whatever som jeg ikke kan utstå, er det George Bush gir uttrykk for her i tråden: "Hadde bare Firefox hatt en majoritet av markedet, hadde nok det vært den som slet med sikkerheten."

 

FEIL, FEIL og FEIL! Markedsandel spiller til en viss grad inn, men langt viktigere er at IE/windows har enorme designfeil som gjenspeiles i sikkerheten den har, og ikke minst hele konseptet bak open source.

 

Jeg kan garantere deg at om så hadde vært at FF hadde hatt 90% markedsandel, og ditto for Linux, hadde sikkerhetsproblemene vært mindre enn de er med MS' nåværende markedsdominans. Grunnen er rett og slett at når man har med open source å gjøre, kan man ikke lenger stole på SbO (security by obscurity), og dermed er tvunget til å skrive sikker kode. At koden gjennomgås av langt flere entusiaster enn det er plass til i Redmond, er også alltids en bonus.

 

[/rase fra seg]

 

Hei, noen som har prøvd Platypus extensionen sammen med greasemonkey? Herlig kombinasjon, lar meg kjøre WYSIWYG-redigering av live websider (f.eks. kutte vekk all kode jeg ikke liker fra hw.no). :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...