Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis 8.5 heter 8.50, så er 8.10 en tidligere versjon. Må forresten si at jeg misliker Operas måte å gi versjonsnumre til ting, er litt ukonsistent.

 

8.10 skal være før 8.50, men 8.50 skal være 40 versjoner etter 8.10, ikke bare være en versjon etter. Mer korrekt vil være å bruke 8.1.0 og 8.5.0, evt. 8.0.10 og 8.5.0. Da vil 8.0.10 angi at det fremdeles er snakk om 8.0-kode, og at 8.5.0 da er da neste store endring i koden. 8.10 vs 8.5 kan lett skape forvirring.

 

Firefox har forresten en bedre løsning her:

 

Siste standardversjon er 1.0.6, altså den sjette sikkerhetsoppdatering til 1.0. Neste større endring blir 1.5.0, her skulle det ha vært 1.1.0, men grunnet at endringene ble større enn forventet, ble nummeret økt til 1.5.0. Neste større versjon etter dette blir først 1.9.0 beta, som blir til 2.0.0 når den slippes offisiellt. :)

 

Versjonsnumre skal være slik: M.m.p, altså Major.minor.patch. Små oppdateringer/patcher skal oppdatere siste tall, "mindre" endringer (under 50% omskrivning av koden) skal oppdatere midterste tall og større endringer (over 50% kode omskrevet, som oftest omskrives nesten alt) skal oppdatere det første tallet.

Lenke til kommentar
Virker som du har peiling, Jorgis. Men jeg tror de fleste av oss skjønner at 8.5 er høyere enn 8.10? Vi har da hatt regning med desimaltall siden tredjeklassen? Eller missforstod jeg?

8.5 er teknisk sett ikke høyere enn 8.10, for det er ikke snakk om desimaltall. :) Problemet er bare det at 8.5 egentlig heter 8.50, noe opera ikke helt klarer å formidle skikkelig.

 

Høres ut som en spennende kombinasjon, hvor finner jeg disse extensionene?

 

Platypus og Greasemonkey finner du som vanlig på update.mozilla.org :)

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Har sånn halvlansert min lille blogg: http://www.kongespill.com/blogg

Hva synes folket?

Veldig veldig pen, men de orange\gusjegrønne knappene under menyen passet ikke inn på siden. Så jeg hadde gjort noe med det. Åssen fikk du siste sang fra last-fm på siden?

Uf ja, jeg fant kun dette til WP uansette hvor mye jeg googlet. Men så var det en norsk side som hadde løsningen.

<?php

/*
Viser hvilke låt som ble hørt sist.
*/

########################################

$Brukernavn =        "BRUKERNAVN"; // Ditt Last.FM-brukernavn.
$Feilmelding =        "Ingen :-)"; // Melding dersom ingen låt er registrert.

########################################

$file = @file_get_contents("http://ws.audioscrobbler.com/txt/recent/$Brukernavn");
if($file){
$file = explode("\n", $file); // Dele opp linjer
if(strlen($file[1]) == 0){ // Dersom linje 2 er tom (inneholder 0 tegn),
print($Feilmelding);} // print ut feilmelding
else echo '<strong> '.$file[1].'</strong>';} // Print siste låt
else{ echo 'Feil! <strong>'.$Brukernavn.'</strong> er ikke en registrert Last.FM-bruker';} // Feilmelding dersom bruker ikke finnes
echo '

?>

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...