Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

En annen ting som skal nevnes er at når man besvarer mail i hotmail på web (noe jeg ikke har gjort på flere år), så klarer den ikke å parse mailen riktig, så når jeg svarer på en mail ligger HTML-formateringen (dårlig HTML attpåtil) direkte i tekstfeltet og monger totalt mailen jeg sender til mottakeren. Way to go, MS. :)

 

*kose på Thunderbird*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En annen ting som nettopp slo meg er hvor utrolig useriøs itavisen.no egentlig er. Artikler som "Xbox 360 kuppet apple expo", hvor det viser seg når man leser hele artikkelen at det bare var en håndfull mennesker som stilte på MS' stand og ikke flere hundre/tusen som overskriften antyder, har et utrolig useriøst preg over seg. Minner meg veldig om illustrert vitenskap, som har svære overskrifter med sensasjonspreg, og når man leser artikkelen viser det seg at det overhodet ikke stemmer med overskriften på forsiden.

 

:thumbdown: til itavisen

 

EDIT: ett til eksempel:

 

Overskrift: Halve verden har Nokia

Hva det EGENTLIG handler om: En milliard solgte mobiler fra Nokia, av to milliarder mobiler i bruk i dag. Det vil ikke si at nokia har levert halvparten av dagens to milliarder, men at de i løpet av de ti siste årene har levert en milliard, som med nokias snittlevetid betyr at det kanskje er noen hundre millioner nokia-mobiler i bruk nå.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar
Overskrift: Halve verden har Nokia

Hva det EGENTLIG handler om: En milliard solgte mobiler fra Nokia, av to milliarder mobiler i bruk i dag. Det vil ikke si at nokia har levert halvparten av dagens to milliarder, men at de i løpet av de ti siste årene har levert en milliard, som med nokias snittlevetid betyr at det kanskje er noen hundre millioner nokia-mobiler i bruk nå.

Ikke kødd med leve tiden til Nokia telefoner. Ingen ting har vart så lenge som min Nokia 5110 alle de andre mobilene mine har blitt herpa så fort.

Lenke til kommentar
*kose på Thunderbird*

Får du hotmail på Thunderbird? :dontgetit:

Jeg har prøvd Mr.Postman + Thunderbird + Hotmail, men jeg får opp en melding om ukjent sidestrutur eller noe sånt.

Nei, det gjør jeg ikke, det skal derimot være mulig å få det til. Jeg bare kritiserte hvor dårlig sammensatt hotmail er, og satte det i kontrast til hvor lett ting funker med mail.jorgis.com og thunderbird. :)

Lenke til kommentar

Sitter og loker litt med AJ-Fork her nå... Har en kolonne på høyre side der jeg lister opp de fem siste nyhetene som har kommet inn på nyhetsseksjonen... Disse overskriftene er linker til hele innlegget.

 

Det jeg da har problemer med å få til, er at disse åpner seg i hoved-diven der alt annet innhold ligger... Har prøvd det meste jeg kan komme på, deriblant target-attributten, men til ingen nytte...

 

Siden det dreier seg om.

 

Edit: Kom på én ting... Det fungerer så lenge jeg er inne på nyhetssiden, men vil helst at det skal funke uansett hvor man er på siden.

Endret av Jibril2k
Lenke til kommentar
Sannheten er at Nokia og Sony-Ericsson ligger omtrent likt i levetid. :)

 

Angående ITAvisen, så er den som VG og Dagbladet: Ikke veldig seriøs, men underholdende lesning.

Så da er landets største aviser useriøse? Greit at de har litt agurknytt innimellom, men det er bare for å mette flere lesere. Men VG og DB formilder tross alt store mengde info og fakta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...