Gå til innhold

Den store Rock Band tråden!


Eriqo

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sjit lei. Bestiller Rock Band og en NTSC 360 fra USA. Fuck EA.

 

Hvis du har X360 PAL, hvorfor kjøper du heller ikke en PS3 i Norge og bestiller Rock Band NTSC fra US?

 

 

Jeg blir ikke å kjøpe en Playstation 3. Er ille nok å kjøpe en NTSC versjon av Xbox 360 bare for å spille Rock Band. Men la oss ikke starte en 360 vs PS3 diskusjon ut av dette.

 

Anyways, kjøpte en brukt NTSC 360 uten tilbehør for 160 dollar, og Rock Band (new in box) for 180 usd. Inkludert frakt og mva kommer man til 2732,- Levelig de.t Hvis jeg i tillegg er så heldig at dette glipper gjennom tolla så ender jeg på 2190,-

 

Tatt i betraktning at CDON skal ha 1890,- for RB alene så er ikke prisen avskrekkende. Tingene er på tur, gleder meg! :)

 

 

Det var sykt billig da! Blir nok 2500 kr ca inkl moms, hvis du ikke har bedt folka å sende pakka merket som en gave da.

 

Men, du var veldig heldig med prisen da, og hvis man skal betale normal pris for Xbox 360 NTSC eller PS3 NTSC+ Rock Band NTSC, og man allerede har en PAL av Xbox 360 så bør man gå for PS3 NTSC(eller Xbox 360 NTSC hvis man har PS3 PAL fra før). Hvis man kjøper en Xbox 360 NTSC til nesten like mye som en PS3 NTSC, og man allerede har en Xbox 360 PAL, så er man enten dum, eller jævla fanboy!

 

Så, skulle jeg kjøpt en NTSC konsoll for å kunne spille Rock Band, så ville jeg kjøpt en PS3, fordi jeg allerede har en PAL Xbox 360.

 

BTW: Når jeg tenker meg om nå, så har jeg sagt litt feil her nå. En som har PS3 PAL trenger ikke kjøpe en PS3 NTSC eller en Xbox 360 NTSC. Fordi PS3 PAL kjører Rock Band NTSC(am i right?).

 

Jeg er ikke så fan av Rock Band og Guitar Hero at jeg ville kjøpt en PS3 NTSC for å spille disse spillene før release, kanskje mye fordi jeg har aldri hatt noen av Guitar Hero spillene, og er elendig i disse spillene :p

Men, jeg har veldig lyst på Rock Band(har lenge hatt lyst på GH, men nå frister RB mer), og tror jeg kommer til å kjøpe det, når jeg har penger til det, evt. når det har vært ute en stund og har gått ned i pris. Betaler ikke 2000 kr for et spill :p Da prioriterer jeg andre ting før det ^^

 

Anyways, dette ble masse skriverier. Jeg gleder meg veldig til å teste Rock Band! Blir morro med trommer! :D

 

 

Spillene til PS3 er sonefrie, så om man har en norsk PS3 kan man fint kjøpe Rock Band i USA og spille det hjemme uten problemer.

 

Men! Hos komplett koster en PS3 40GB hele 3995,- Da trenger man ikke akkurat være rakettforsker for skjønne at det er et bedre valg å kjøpe en NTSC 360 til 1180,- inkl frakt. Dessuten har jeg Guitar Hero gitarer til 360en som kan brukes som bass i Rock Band. Om jeg kjøper PS3 må jeg ha en Guitar Hero gitar i tillegg for å kunne spille fire personer samtidig.

 

Fanboy og fanboy, jeg foretrekker 360'en jeg. Spillutvalget er større og konsollen er jo raskere. Inkludert NTSC 360en som er på tur over dammen så har jeg faktisk tre 360 konsoller og jeg er storfornøyd med dem :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du har vært heldig med prisene. Men, om du kunne kjøpt PS3 til 1500 kr, da ville du vel kjøpt det i steden? :p Eller, blir litt annerledes for deg når du har GH guitarer til 360 fra før da ^^

 

Men, jeg ville hvertfall heller kjøpt PS3 når jeg har Xbox 360 fra før :) I den stillingen jeg er nå da, hvis jeg hadde hatt mere ekstra utstyr til X360 så ville det kanskje vært noe annet.

Lenke til kommentar

Å fy faen!

Rock Band var like fett som jeg forestillte meg det :)

Følelsen jeg fikk første gang vi spillte multiplayer og fikk "big finish" (alle klinker til så fort de kan) var utrolig bra! Knall spill, anbefales på det sterkeste til alle som liker GH serien.. og forsåvidt alle andre også hehe.

Lenke til kommentar

Hvis man altså går for en NTSC 360 og lager en konto som er usa-basert så kan man kjøpe sanger fra usa, så langt er jeg med. Men kan man også logge seg på med sin norske konto og kjøpe de sangene som europa blir tilbudt? Jeg regner med at siden kontoene er forskjellige så kan man ikke spille de respektive kontoers sanger? Og når RB blir sluppet i europa så skulle man vel regne med at den andre regionens sanger blir tilgjengelig som nedlastbar?

 

Når man kjøper det fra USA og f.eks. bruker JetCarrier, så må man skrive verdien på selv. Kan man *kremt* skrive ned denne verdien og på denne måten unngå toll-gutta?

Lenke til kommentar

Man må bruke en US-konto for å kjøpe sanger, men europeiske kontoer på samme Xbox kan bruke materialet som er lastet ned og som ligger på samme harddisk. Profilbilder og Themes fungerte ihvertfall mellom US og EU kontoer på samme 360, antar det er det samme for sanger. DLC tror jeg ikke blir forskjellig fra US til EU.

 

Man kan skrive ned verdienpå pakken, men da har du problemet med at forsikringa bare dekker verdien du skriver på. Der har du en måte å miste 160 dollar på... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk en liggende fra et RROD-offer som jeg kan bruke. Da kan jeg faktisk bare sette i gang med en bestilling. Hehe. Jeg lurte på å bestille fra Amazon, for da vet jeg at det er skvett nytt. Selv om det er litt dyrere enn å kjøpe en brukt en, så ender jeg opp på billigere enn tilsvarende i norge. Og så kan jeg endelig få sett mine sone 1-filmer igjen. ;)

 

Hvor lang tid tar det å få det over dammen tro?

Lenke til kommentar

Amazon.com sender ikke ut av landet dessverre. Du må nok finne ei sjappe som er litt mer villige til å ikke følge Harmonix direktiver for hvor de kan selge produktene.

 

Prøv Videogamesplus.ca f.eks, alternativt Ebay.

 

Burde ta rundt ei uke over dammen. 360en ble plukka opp den 25. feb av USPS, og kom til tolla i Norge idag. Deretter bruker Posten 5 dager på å sende pakken i Norge dessverre, så ca 2 uker alt i alt.

Lenke til kommentar

Spurte på Space World ang. Rock Band i dag. De sa at de har trukket tilbake alle spillene pga mange problemer. Han visste heller ikke når de evt. fikk det inn... :(

 

Jeg skjønner ikke helt det med prisen. Står det ikke på div. sider at spillet koster US$159.99 wiki (PS2).

 

Blir ikke dette bare

159.99 USD	= 827.16 NOK

Dagbladet

 

Hvordan får dere prisen da opp til rundt 2000,- ?

Endret av TheClown
Lenke til kommentar
Lurer på hvorfor de utsetter dette hele tiden. Kan det være produksjonsproblemer?

 

Slik jeg har forstått det var det i starten i USA problemer/produksjonsfeil på ekstrautstyret, særlig trommesettet.

 

Deretter viste det seg at Rock Band ble mer populært i USA enn det de hadde regnet med, og at prosduksjonen av instrumentene ikke var stor nok til å dekke behovet for både USA og resten av verden. Så derfor har de tydeligvis bestemt seg for å vente til markedet i USA er mettet før de satser på resten av verden.

 

Vi kan heller ikke se bort i fra at det er juridiske spørsmål angående rettigheter tilknyttet låtene forhindrer salg. Men det er bare spekulasjoner fra min side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...