Gå til innhold

Gir bort Blu-ray-filmer


Anbefalte innlegg

PS3 er vel den store vinneren da.

 

den er jeg meget fornøyd med

Men det som er "dumt" er at standalone-spillerene går for å ha bedre lyd & bilde. Så slik jeg ser det finnes det ingen vinnere!

jeg har egentlig ikke peiling på dette, men ps3 kom hvertfall godt utav denne testen, hvor den konkurrerte med et par eldre blu ray stand alone spillere..

 

PS3 Blu Ray vs. stand alone spillere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blu-ray players grab 93 percent of market after Warner went Blu

Posted Jan 22nd 2008 1:03PM by Ben Drawbaugh

Filed under: HDTV, Home Entertainment

 

hdmarketsdjan081st2weeks.jpg

According to the latest NPD group report, during the month of December Blu-ray players held 60 percent of the HD media player market -- despite the fact that HD DVD players were considerably cheaper. While that might've helped Warner in its decision to go Blu, the move has definitely had a dramatic effect on player sales since. According to the same study the week after the announcement, Blu-ray players were able to grab 93 percent of the market, which puts the year to date (short, we know) share for Blu-ray players at 70 percent. Granted, it's hard to put too much stock in just a week or two of data, but if this and the recent media sales numbers (85 percent) becomes a trend, maybe this won't be such a slow death for HD DVD after all.

Lenke til kommentar
Gir bort Blu-ray-filmer ..

.. mot betaling (av dyre avspillere).

 

På samme måte som man får 5 HD DVD-filmer med kjøpet av en langt billigere HD DVD-spiller.

 

 

Poenget her er vel at 6 filmer er bedre enn 5 filmer.

+ at du kjøper deg ei spelemaskin som du faktisk får filmer til i framtida.

Det er som å kjøpe seg ein kasettspeler i dag, du får kun gammalt dritt til den.

Lenke til kommentar

Men..

Dette er jo ingenting nytt(evt. skikkelig agurknytt). Man har lenge kunnet få med gratis filmer med på kjøpet ved kjøp av både HDDVD & Blu-ray spillere.

 

Uansett er det ikke å anbefale å kjøpe seg en slik Blu-ray spiller på nåværende tidspunkt. pga. manglenede funksjonalitet. Se feks. denne artikkelen som belyser problemet:

Buyers Beware: Current Blu-ray Players Won't Correctly Play Future Discs

Lenke til kommentar

Men som jeg sa tidligere:

Nå tror jeg den "manglende" funksjonaliteten er fullstendig overfladisk for mange.

Jeg ser ikke noe stort behov for å ha muligheten for å hente ned bonus materiell og interaktivt stoff fra nettet.

Bare lyd og bilde er så bra som mulig, og jeg får spilt filmene er jo hensikten nådd for min del :p

 

Også må du vell streve med å få strakt en nettverkskabel inn i stua, sikkert ikke alle som gidder det engang, selv om spilleren de har støtter det.

 

Skal jeg ha interaktivt materiale så har jeg pc-en, skal jeg ha bonus materiale så kan jeg med god samvittighet laste ned det fra torrent sider, da jeg alt har "betalt" for det.

Lenke til kommentar
Nå tror jeg den "manglende" funksjonaliteten er fullstendig overfladisk for mange.

Jeg ser ikke noe stort behov for å ha muligheten for å hente ned bonus materiell og interaktivt stoff fra nettet.

Bare lyd og bilde er så bra som mulig, og jeg får spilt filmene er jo hensikten nådd for min del :p

Men igjen, for mange er også dette en viktig del. Bare se på alle ekstratingene som følger med på både SDDVD og HD disker. Hadde ingen vært interessert i dette hadde de kuttet dem ut for mange år siden.

Og det er uansett surt å sitte der med en spiller som ikke er 100% kompatibel med diskene du har.

Lenke til kommentar
Da må du bare kjøpe deg ein PS3...

For den har wifi og alt, slepp du å strekke kabler...

 

Men nå er det vell en del som er interessert i en litt bedre spiller enn en PS3 :p

Ja, kall meg gjerne kresen, men jeg er ikke så lysten på å inngå så veldig mye kompromisser dersom jeg skal ha en spiller.

Lenke til kommentar
PS3 er da blant de bedre blu-ray-spillerne? Tipper den har størst muligheter med tanke på oppgradering også.

 

I en test jeg leste.. Var vell på lydogbilde, så virket ikke de spesielt overbveiste av PlayStation3 sin lyd og bildekvalitet.

 

Mener å huske det var noe sånt i hvert fall. Det er klart PlayStation3 har fordel av WiFi, lett oppdaterbar firmware osv..

Lenke til kommentar
Gir bort Blu-ray-filmer ..

.. mot betaling (av dyre avspillere).

 

På samme måte som man får 5 HD DVD-filmer med kjøpet av en langt billigere HD DVD-spiller.

 

 

Poenget her er vel at 6 filmer er bedre enn 5 filmer.

+ at du kjøper deg ei spelemaskin som du faktisk får filmer til i framtida.

Det er som å kjøpe seg ein kasettspeler i dag, du får kun gammalt dritt til den.

 

Tja... en spiller til halve prisen + 5 filmer eller en spiller til det dobbelte +6 ?

 

Pluss at en Profile 1.0 spiller ikke tar disse nye Standardene...BD Live o.s.v... (helt idiotisk å lansere slike produkter etter en stund spør du meg!)

Lenke til kommentar
Da må du bare kjøpe deg ein PS3...

For den har wifi og alt, slepp du å strekke kabler...

 

Men nå er det vell en del som er interessert i en litt bedre spiller enn en PS3 :p

Ja, kall meg gjerne kresen, men jeg er ikke så lysten på å inngå så veldig mye kompromisser dersom jeg skal ha en spiller.

 

Noe som leder meg til å tro at du ikke har en spiller på det nåværende tidspunkt. Jeg garanterer at du får bedre kvalitet med en PS3 og Blu-ray enn du får med din nåværende spiller :) Dermed er det faktisk en veldig billig oppgradering (4.000,-) for å få noe som ikke bare er en relativt god Blu-ray-spiller, men også et helt medie-center og en heftig spillemaskin i tillegg :)

 

PS3 er (i mine øyne) virkelig verdt pengene! :) Det eneste som er synd er at jeg etter å ha kjøpt en PS3 ikke lengre har noen veldig gode argument for å kjøpe meg en mediecenter-pc (som jeg hadde lyst til å kjøre LinuxMCE på....)

Lenke til kommentar

Men... bedre lyd og bilde enn det man får med PS3? Overføres ikke både bilde og lyd fra BR-filmer digitalt slik de fleste entusiastene (og kanskje også BR-forbrukere flest) pleier å kobler opp spilleren da? I såfall bør vel kvaliteten på lyd og bilde være 100% identisk uavhengig av hvilken spiller man benytter?

 

Med analoge tilkoblinger vil det selvsagt kunne være forskjeller fra spiller til spiller, men med digital overføring skal jo alt være identisk vil jeg anta? Med mindre spilleren behandler/endrer den digitale informasjonen før den sender den fra seg da, men gjør den egentlig det?

Lenke til kommentar
Noe som leder meg til å tro at du ikke har en spiller på det nåværende tidspunkt. Jeg garanterer at du får bedre kvalitet med en PS3 og Blu-ray enn du får med din nåværende spiller :) Dermed er det faktisk en veldig billig oppgradering (4.000,-) for å få noe som ikke bare er en relativt god Blu-ray-spiller, men også et helt medie-center og en heftig spillemaskin i tillegg :)

 

PS3 er (i mine øyne) virkelig verdt pengene! :) Det eneste som er synd er at jeg etter å ha kjøpt en PS3 ikke lengre har noen veldig gode argument for å kjøpe meg en mediecenter-pc (som jeg hadde lyst til å kjøre LinuxMCE på....)

Vel da tar du feil. :) Har sikkert hatt HD spiller lenger enn de fleste her da jeg kjøpte en fullverdig HDDVD spiller i fjor sommer med bra bilde/lyd og i tillegg 100% støtte for formatet.

Men for å få fullt nytte av HD formatet så er man jo avhengig av både HDDVD & Blu-ray: Det ideeelle hadde selvsagt vært en bra kombospiller men foreløpig er altså Blu-ray helt uaktuelt iom. at ingen spillere tilfredstiller mine behov.

En spillkonsoll er jeg som nevnt ikke interessert da jeg overhodet ikke er interessert i PS3 spill, jeg har allerede en meget bra HTPC, det eksisterer ikke tilfredstillende fjernkontrollstøtte i PS3(etter det jeg har fått med meg),en god standalone er laget med 100% fokus å gjøre én eneste ting bra: spille HD filmer. (I tillegg vil det bli ganske stygt med en PS3 i "stereoracken" for min del).

Om jeg likevel skulle ende opp med en PS3 noengang vil jeg uansett skaffe en standalone til filmbruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...