Gå til innhold

Gir bort Blu-ray-filmer


Anbefalte innlegg

Vel da tar du feil. :) Har sikkert hatt HD spiller lenger enn de fleste her da jeg kjøpte en fullverdig HDDVD spiller i fjor sommer med bra bilde/lyd og i tillegg 100% støtte for formatet.

Men for å få fullt nytte av HD formatet så er man jo avhengig av både HDDVD & Blu-ray: Det ideeelle hadde selvsagt vært en bra kombospiller men foreløpig er altså Blu-ray helt uaktuelt iom. at ingen spillere tilfredstiller mine behov.

En spillkonsoll er jeg som nevnt ikke interessert da jeg overhodet ikke er interessert i PS3 spill, jeg har allerede en meget bra HTPC, det eksisterer ikke tilfredstillende fjernkontrollstøtte i PS3(etter det jeg har fått med meg),en god standalone er laget med 100% fokus å gjøre én eneste ting bra: spille HD filmer. (I tillegg vil det bli ganske stygt med en PS3 i "stereoracken" for min del).

Om jeg likevel skulle ende opp med en PS3 noengang vil jeg uansett skaffe en standalone til filmbruk.

Da er jeg enig med deg, du har krav som ikke tilfredsstillles av PS3. Det kan godt være at den kvalitetsmessig er bra nok for deg, men når du i tilleg stiller krav til utseende i stereo-rack'et, etc, så klarer ikke en PS3 å tilfredsstille. Den er STYGG! :) Jeg har faktisk kjøpt en standalone fjernkontroll til ps3'en, men har enda ikke rukket å prøve den (*blush*). Vil tro den fjernkontrollen funker like greit som de fleste andre. Men man kommer ikke utenom at en PS3 har litt viftestøy (ikke mye, men nok til å irritere feinschmeckere), fjernkontrollen er av det enkle slaget (ikke med gyro og andre kule ting) ++

 

Jeg har forresten ikke engang en HD-TV enda engang, så hvordan PS3 yter kvalitetsmessig skal i alle fall ikke jeg si noe om :) (Den duger for meg, det er det eneste som er helt sikkert, så for min del er det idioti å kjøpe en standalone spiller på det nåværende tidspunkt, heldigvis for verden er ikke alle som meg :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget her er vel at 6 filmer er bedre enn 5 filmer.

+ at du kjøper deg ei spelemaskin som du faktisk får filmer til i framtida.

Det er som å kjøpe seg ein kasettspeler i dag, du får kun gammalt dritt til den.

 

Er jo ikke en bedre deal når du får en film mer, men du må betale 1800 spenn for å få den siste filmen ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Komplett kjører "ukens tilbud" i hele februar på Toshiba HD-EP35 inkludert 5 filmer til bare 2495 kr. Det er en godt utstyrt spiller som støtter blant annet nettvkerkstilkobling, USB, 1080p.

 

En litt enklere modell, HD-EP10, går for 1504 kr inkludert 5 filmer. Den støtter også 1080p og nettverk, men ikke USB. Til sammenligning koster de 5 billigste HD-DVD/Blu-ray filmene i prisguiden 1095 kr til sammen. Dvs. man får spilleren for bare 409 kr og muligheten til å velge dyrere filmer enn de aller billigste med på kjøpet. Dette er ikke langt unna gratis spiller så her er det bare å løpe og kjøpe. Formatkrigen blusser altså opp igjen etter at Bluray-leiren heiste seriersflagget litt vel tidlig.

Lenke til kommentar

Var det ikke nettopp noen store utviklere av filmstudio verktøy, som nå gikk over på å støtte kun Blu-Ray,

syntes det er mange aktører på alle fronter så går over til å være Blu-Ray eksklusive?

 

Jeg ser hvert fall ingen indikasjon på at HD DVD skal klare å snu dette, Blu-Ray har jo fullstendig tatt over på alle fronter virker det jo som :hmm:

Lenke til kommentar
Dette er ikke langt unna gratis spiller så her er det bare å løpe og kjøpe. Formatkrigen blusser altså opp igjen etter at Blu-ray-leiren heiste seriersflagget litt vel tidlig.

Synes du tar litt hardt i her. Jeg er også interessert i at det mest forbrukervennlige formatet vinner, men dessverre ser det ikke ut som det går den veien. Men at man selger billige spillere kan like godt være en krampetrekning fra forhandlere som ønsker å tømme lagrene sine før varene blir totalt uselgelige som at hddvd-leiren gjør et framstøt.

 

Noen hundrelapper for en spiller er i utgangspunktet ikke dyrt. Men det er dyrt for en spiller som det ikke finnes filmer til om en stund og som dermed ikke kan brukes til annet enn å spille av filmer man allerede har.

 

Så jeg forholder meg rolig på ubestemt tid enda, og unngår både løping og kjøping.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...