Gå til innhold

Den offisielle Aion: Tower of Eternity tråden !


Anbefalte innlegg

Jepp jeg er enig der. Og jeg er sikker på at AoC, WAR og kanskje Aion kommer til å gjøre PvP mer spennende enn man noengang har sett i WoW. Det er så mange nye MMO'er som kommer ut nå at det er vrient å holde styr på alt. Jeg håper at noen av de tar markedet med storm ved hjelp av bra gameplay og dybde, noen trenger å ta litt av den spillerbasen som har spilt WoW og vil ha noe større og mer avansert.

 

På mange måter var WoW et tilbakeskritt i MMORPG verdenen, siden alt er så simplifisert og lett tilgjengelig for alle. Er nok flere enn meg som venter på et mer hardcore spill som faktisk krever ordentlig tenking, lynraske reaksjoner og konstant tilpassing av spillestil i forhold til hva man sloss mot.

 

Et avansert spill kan ha grinde elementer, men allikevel føles ferskt og forfriskende på grunn av at man har mange flere måter å drepe fiender på. Særlig i PvP er dette viktig for meg.

Endret av Jext
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er satt til 50 atm. Men kan forandre seg lenge til releas. Kommer sikkert også til å bli høyere når spillet har vært uten en stund og.

 

Hmmm var vist ikke 40 som jeg sa i starten, ser ut som de faktisk har satt den 10 lvler høyere etter hva jeg kan forstå. Var 40 før.

 

Stigma...sweet name that will remind some of us, the materia system in FFVII, explanation : armor isn't the only way to differentiate characters, there is the Stigma system! Every character around level 20 will be able to use some special "stone" named stigma, each character got 5 slots for them, so it's not something you put on your gear like gems and their are class specific (there isn’t 5 slot at level 20 though, every 10 levels one slot is unlocked probably). The only thing we have seen is that stigma brings some "training" allowing character to use shield, plate or halberds...(there is a stigma for each types of weapon and each types of armor but they differ whereas you’re fighter or priest) Perhaps in the future we will see some classes specific skills, being available to some other classes through the stigma system ! And hm... you can purchase stigma through a NPC, price are quite high : 200 000 quina (=gold, but it's not the same scale a WoW of course...)

 

 

1 slot per 10lvl, 5 slots total. 10*5=50

Så 50 som jeg kan forstå.

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar
Så spennende nok ut, men hva kommer Aion til å ha som andre mmorpgs ikke har? Når kommer spillet ut ?

 

Vell er vansklig å se noe helt nytt som ingen andre har. er jo en god delp på markedet nå^^

Men etter det jeg kan se har de tatt mange av tingene fra andre mmorpg som har vært en suksess og puttet det inn i en pakke^^ Og det kommer ut 3q eller 4q. 1q eller 2q i Asia. Forhåpentlig vis^^ datoene er ikke satt men det er da de sattser på å ha det ferdig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

NCsoft planned to perform a closed beta test on June 28~29 and on July 31, but was later delayed till October 31, 2007 for developmental reasons. According to Aion's Senior Designer Ken Choi the scheduled simultaneous world wide (Asia, Europe and the U.S.) release date will be before the summer of 2008.[14] -wikipedia

 

Ken Choi's exact quote from the Gamona on Tour: Interview mit Ken Choi is:

 

Sometime early in 2008, we think before summer. It will be released both in Asia and Europe and the U.S. There will be some time difference for localization but we are aiming to have the launches as close as possible. It has also been said that aion may be released late 2008

 

 

Noen som har hørt noe annet? Håper dett er sannt ;O . Så får eg gama litt før militæret

Lenke til kommentar
NCsoft planned to perform a closed beta test on June 28~29 and on July 31, but was later delayed till October 31, 2007 for developmental reasons. According to Aion's Senior Designer Ken Choi the scheduled simultaneous world wide (Asia, Europe and the U.S.) release date will be before the summer of 2008.[14] -wikipedia

 

Ken Choi's exact quote from the Gamona on Tour: Interview mit Ken Choi is:

 

Sometime early in 2008, we think before summer. It will be released both in Asia and Europe and the U.S. There will be some time difference for localization but we are aiming to have the launches as close as possible. It has also been said that aion may be released late 2008

 

 

Noen som har hørt noe annet? Håper dett er sannt ;O . Så får eg gama litt før militæret

 

Når var den posten fra? Trur nokk det er den gamle releas daten. Releas datoen er nå 3q-4q 2008.

Og det kommer heller ikke til å bli lik releas for Asia US/EU vi kommer til å få det en par måneder seinere. Det var planlagt å release det samtidig over hele verden men det ble ikke noe av er jeg red><

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hi

 

Sitter her på et kontor i militære og kjeder meg. Tenker bare på dimming og AION, tenkte jeg kunne få litt ut av det jeg har å si (doh!)

 

Slutta med hardcore gaming av WoW når jeg fikk høre om AION for en stund siden. Venter kun på dette spillet, skal kjøpe ny pc bare pga. av det. Er uheldigvis i militære til desember, men ja, det er verdt til å vente på.

 

Blir helt gal av alt AoC maset. Presser det inn i hode overalt jeg prøver å lese litt fakta om spille-verden eller bare VG og Dagbladet. Greit det er bra, utrolig grafikk osv. Men ja, imo. ser AION mye bedre ut. AION spillet har ikke blitt mye omtalt om pga AoC tar fasaden og det ikke er USA eller EU som står bak. Dette er surt. Kan tenke meg det er mange som vil sette mer pris på AION om de fikk vite å se litt mer om det.

 

Er selv en FF fan, og L2 er ikke dårlig det heller.

Som en annen nevnte, så holder karakterene i L2 enda et utrolig nivå, hvor de fortsetter og oppdatere spillet med nye raser, bedre grafikk osv.

 

I AION får alt en mer realistisk følelse selv om alt er fantasy kontra color-paint fargene i WoW.

 

WoW var et utrolig gøy spill, helt til BC kom, men stoppet meg ikke. Etter rundt 280dager ingame ble PvP rett og slett værre og værre.

AoC ser ut til å være utrolig artig i PvP, på den måten at man ikke kan se navn før du har target på personen du vil ta, på den måten kan du "hide-in-zeh-bush", og Guild-City tar alt til et nytt nivå.

Tross alt dette ser jeg mest frem til spillet AION.

Hvis jeg ikke tar helt feil er det de samme produsentene som ga ut L2.

 

PvP ser utrolig artig ut og tror det kan holde en utrolig god stund.

Skikket litt på AoC char-creation på youtube, var langt ifra hvor bra jeg trodde det skulle bli. Personen var kjedelige. Dette er jo bagateller, men ja, du skal jo være den personen(e) mulig gjennom månder/år. AION derimot...mmm!

 

Ville egentlig bare si at jeg gleder meg utrolig mye til AION, men er redd for at de fleste "norske" folk ender opp med AoC, uheldigvis.

Liker personen som elsker å PvPe.

Raidet i litt over et år, 5 dager i uken, og hadde 98% raiding.

Utrolig lei av pure raiding og dårlig PvP-system ved siden av.

 

AION har en utrolig grafikk. Ser man på "gearet" som f.eks kapper o.l, så beveger det seg utrolig realistisk når man står stille og går. Blir ikke et draperi som henger stiftet/limt til kroppen.

Små detaljer som gjør spille-gleden større.

 

Postiv til at man kan fly uten å farme til en mount. Her kan man faktisk slåss i luften. Klatre opp vegger, stunne folk slik at de detter i bakken, og deretter hoppe på dem å stabe dem etc.

 

Vet uheldigvis ikke for mye om dette spillet, men alt til nå er nokk til å få min oppmerksomhet. Støtter også AoC langt over WoW, enn utrolig bra jobb, og tror det kan bli en stor hit (som det faktisk har blitt allerede), men ja, folk, ta en titt på AION og følg det opp, kanskje det passer bedre til deg. Vi er alle forskjellige, og som man ofte sier: "Smak og behag"

 

Ta en titt:AION - The Tower of Eternity

 

Godt å se at Ramusama også ser frem til AION og er veldig entusiastisk.

 

Vi snakkes i AION (:

 

PS: Sorry hvis jeg ikke var alt for positiv over AoC og WoW, men sier det litt for å få frem mine punkter om hvor bra AION er til nå og hva jeg har sett.

Endret av Kimbaa
Lenke til kommentar
Nå har vi fått servert en god del mer info om AoC. AoC skal ha en mørk og dyster verden. En lys og happy verden som Aion har hadde ødelagt hele spillet.

 

Age of Conan har nok ikke like mye bling-bling som Aion.

 

AION har både mørke og dystre steder, og åpne plasser med sol og fint vær. Faktisk ikke så langt ifra AoC. Men er en del mer bling bling. Spesielt våpen som er enchanted eller skills som faktisk har en utrolig stilig effekt.

Personlig så liker jeg dette godt. Gir en ekstra piff på noe som allerede er sykt bra.

Men AoC har vel en del mer mørke områder og dystert vær.

Spill det spillet som passer deg best, fungrer for alle parter (:

 

Jeg skal definitivt teste Aion :)

 

http://aion.curse.com/videos/details/1406/

 

God stemmning ;)

 

Skulle nesten samlet en gjeng som skal teste/starte med AION.

Spille gleden blir enda bedre når man starter med en gruppe personen som man kan ha en god prat med gjennom spillet evt. starte en guild.

Lenke til kommentar

Hey hey det ble liv her^^ godt og se :)

 

Hvis dere leter etter aion Vids eller info sjekk http://www.aionsource.com/ Beste siden jeg har funnet hvis du leter etter Info, har fulgt Aion i 3-4 år så har sjekka de fleste sidene. Eller prøver jeg å holde profilen min påhttp://ramusama.gametrailers.com/gamepad/ oppdatert, hvis noen bruker den siden.

 

Er selv en god gammel FFXI spiller, hadde 5 lvl75 sky/sea and all that ;) Og etter hva jeg kan se har Aion og FFXI mange likheter. Og en litt morsom ting som man kan sjekke hvis man har god tid er. Gå til for eks. aionsource.com og les litt på forumet, de fleste mmo spill blir flama (seff blir andre konkurenter flama på en mmo side) men FFXI snakker så å si alle godt om. Er det samme på alle forumer, dette kan jo tyde på at Aion har mange likheter med FFXI og derfor trekker den også til seg mange FFXi spillere. Bare en liten morsom ting jeg har lagt merke til.

 

Eller hvis det er noe annet dere lurer på så er det bare å spørre. Svarer så fort som mulig, må bare greie å logge ut av Aoc først ;)

 

And btw. http://videos.curse.com/details/1506/

Endret av Ramusama
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...