Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestilte en Camranger fra USA og det var bare et par $ ekstra for FedEx Int. Prioritert enn standard.

 

Sjekket trackingen av pakken i dag og skal si den er prioritert. Bare 10 minutter fra Skedsmokorset til Trondheim.. :omg:

 

8:40 am International shipment release - Import

TRONDHEIM NO

 

8:30 am International shipment release - Import

SKEDSMOKORSET NO

 

8:01 am In transit

TRONDHEIM NO

Endret av AVF_Kokken
Lenke til kommentar

Bestilte en Camranger fra USA og det var bare et par $ ekstra for FedEx Int. Prioritert enn standard.

 

Sjekket trackingen av pakken i dag og skal si den er prioritert. Bare 10 minutter fra Skedsmokorset til Trondheim.. :omg:

 

8:40 am International shipment release - Import

TRONDHEIM NO

 

8:30 am International shipment release - Import

SKEDSMOKORSET NO

 

8:01 am In transit

TRONDHEIM NO

 

8:01 in transit trondheim

importeringen ble ordnet 8:30 betyr det nok ;)

Lenke til kommentar

Så at pakken ankom Skedsmokorset i går og var i stuss om hvorfor den tok omveien om Trondheim når den skal hit til Stavanger-distriktet. Skjønt med 10 minutter transporttid så gjør ikke det mye... :closedeyes:

 

Det er nok som du sier - forsendelsen er toll-behandlet i Trondheim selv om den er fysisk ikke der.

Lenke til kommentar

Hva skjedde med meldinger Del II ?

 

Har fått en mail med melding fra forumet, men tror jeg har trykket på alt som finnes av knapper og ett meldingsystem er ikke å se noe sted her.

 

Er et konvolutt-ikon øverst på skjermen... i hvertfall med Diskusjon-skinnet

Lenke til kommentar

Er et konvolutt-ikon øverst på skjermen... i hvertfall med Diskusjon-skinnet

Helt likt i akam-utseende også.

 

Og litt til venstre for brukernavnet ditt rett ved siden av siteringsknappen, det skal være markert med antall responser i rødt er knappen ikke det har du ingen nye responser.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Jeg bestilte et powerline adapter for å kunne overføre datatrafikk over strømkablene.

Jeg gikk for et produkt som skulle støtte hastigheter opptil 500mbps.

Det "lille" jeg vet om nettverk forteller meg at innenfor ethernet standarden, så er det ingenting som heter 500mbps. Det er enten 10, 100 eller 1000. Jeg gikk derfor utifra at vi snakket om et gigabit nettverk, men med begrensninger i "powerline teknologien" som ikke klarer å kjøre mer enn 500mbps.

 

Stor var derfor overraskelsen da jeg oppdaget at portene i produktet ikke støttet mer enn 100mbps. Noe som ikke var oppgitt i beskrivelsen til nettbutikken.

 

Jeg sendte en kjapp mail til kundesørvis og spør om problemstillingen, og fikk dette svaret fra Farbror Melker:

 

Hej,

Tack för ditt mail.

Det har att göra med el-ledningen i huset. Mellan enheterna i el-ledningarna kan man uppnå hastigheter upp till 500Mbps.

Portarna klarar dock endast att hantera upp till 100Mbps.

Leverantörens information är också 500: http://www.tp-link.c...?model=TL-PA411

Ha en fin dag vidare!

 

Er det bare meg, eller er dette det reneste sludder?

 

Det blir som om man reklamerer for en bil som støtter hastigheter opptil 90km/t på bakgrunn av tillatte hastighet på norske veier, men som ikke kjører fortere enn 50 km/t

Lenke til kommentar

Er det bare meg, eller er dette det reneste sludder?

Leser du specen på siden deres nøye nok står det at portene er 10/100mbps, overalt ellers står det 500mbps og de gir helt klart inntrykk av at du kan få 500mbps. Det er vel kjøpt på nettet og da har du 30 dager returrett/angrefrist hvis du gidder å ta bryet med å kjøpe det et annet sted (eller annet produkt)...

 

Jeg har lignende fra D-link og reell oveføringshatighet varierer veldig med hvordan lednigner er koblet og sannsynligvis kvalitet på koblinger og ledninger. Mine enheter skal klare opp til 200mbps, portene er 10/100mbps, men på en av strekningene jeg bruker det blir det knapt nok 11b-hastigheter. Der det er mer direkte forbindelse går det (naturlig nok) bedre, men porthastighet på 100mbps har aldri vært noen reel begrensing.

Lenke til kommentar

Leser du specen på siden deres nøye nok står det at portene er 10/100mbps, overalt ellers står det 500mbps og de gir helt klart inntrykk av at du kan få 500mbps. Det er vel kjøpt på nettet og da har du 30 dager returrett/angrefrist hvis du gidder å ta bryet med å kjøpe det et annet sted (eller annet produkt)...

 

Jeg har lignende fra D-link og reell oveføringshatighet varierer veldig med hvordan lednigner er koblet og sannsynligvis kvalitet på koblinger og ledninger. Mine enheter skal klare opp til 200mbps, portene er 10/100mbps, men på en av strekningene jeg bruker det blir det knapt nok 11b-hastigheter. Der det er mer direkte forbindelse går det (naturlig nok) bedre, men porthastighet på 100mbps har aldri vært noen reel begrensing.

 

Jeg leste aldri på specen fra produsenten, kun butikken. Så dum kan man være :)

 

Oppsettet hos meg er et ledningsnett fra 2010, begge nodene står i stuen og er dermed mer eller mindre koblet på samme strømledning. Sannsynligvis så er det optimale forhold. Hastigheten er likevel lavere enn jeg får fra 11g nettet, som riktignok er ganske bra.

Men jeg får skrive det på kontoen for produkt-testing. Det har tross alt vært noenlunde lærerikt.

 

Takk for informasjonen til dere som har bidratt :)

Lenke til kommentar

Har en pakke på vei fra USA. Den mangler handels/proformafaktura. Snakket med posten, de sa det var gått ut et brev til meg som jeg måtte svare på og bla bla bla. Finnes det en e-post adresse jeg kan sende kvittering til så denne blir fortollet i løpet av uken? Det er et kamera med belger som må reparerest og jeg skal bruke det innen 2 uker, så det haster litt.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er litt usikker faktisk. Dette burde de da kunne svart på når du snakket med posten?

Jeg har selv bare gjort det en gang, og det tok uforholdsmessig lang tid. Jeg tror pakken ble liggende i 10 dager før den ble sendt fra posten/tollen til meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...