Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Det er vel ingen her som tilfeldigvis vet om et perfekt verktøy for å få sortert bilder i mapper basert på metadata, med god håndtering av duplikater, for windows?

 

Har en haug med mapper med masse bilder som jeg skulle fått sortert i mapper, og en grovsortering på år/måned hadde vært nyttig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er realistisk pris for et ca. 2 år gammelt 7D inkludert batterigrep + to batterier fra Phottix (originalbatteriet beholder jeg, da jeg bruker det i 5DmkIII)? Usikker på hvor mange eksponeringer jeg har gjort, men 10-15000, tenker jeg. Huset er ellers pent.

Endret av Keyzer28
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til i morgen. Eller mandag. Da kommer 6D'en. Det er så¨spennende. Lillebror henta ikke 7D'en som vi avtalte. Han skulle "trene" i dag. Kanskje han ikke trenger sånn svært kamera, kanskje heller en kompakt.

 

Han er:

En person som fisker laks hele sommeren.

Jakter ryper. Og elg.

Plukker ikke multebær.

Spiller gitar i band. "En av finnmarks Beste" sier dem som digger sånt.

Har snøskuter og tilbringer hver eneste helg på fisketur om vinteren.

Har lyst til å "skippe" konfirmasjonen fordi det er den siste helga det er lov å kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg veldig til i morgen. Eller mandag. Da kommer 6D'en. Det er så¨spennende. Lillebror henta ikke 7D'en som vi avtalte. Han skulle "trene" i dag. Kanskje han ikke trenger sånn svært kamera, kanskje heller en kompakt.

 

Han er:

En person som fisker laks hele sommeren.

Jakter ryper. Og elg.

Plukker ikke multebær.

Spiller gitar i band. "En av finnmarks Beste" sier dem som digger sånt.

Har snøskuter og tilbringer hver eneste helg på fisketur om vinteren.

Har lyst til å "skippe" konfirmasjonen fordi det er den siste helga det er lov å kjøre.

 

Olympus OM-D E-M5 er mellomtingen her, værtettet, skjerm vinkles er genialt når man har først den og 12-50mm har også en av de bedre macro funksjonen og kan ta feks nærbilde av en tryte.

Lenke til kommentar

Jeg fant nettopp ut at Japan Photo har åpnet ny "megastore" i Stavanger.

Før holdt de til i et bøttekott, nå bor de i en ballsal.

 

Dette kan bli spennende

Har såvidt vært innom en tur; mye som ikke var pakket ut ennå, men skal nok bli bra, det der. Fint å slippe å vente på levering/dra til Sandnes for alt som ikke er 100% standard.

 

Grunnlovshilsen for anledningen fra en skyggeful og sval krok langt langt sør, med Namibias beste øl på bordet.

Lenke til kommentar

En alldeles fabelaktig strålende og rolig 17. mai! Sol, 23°C, nesten vindstille (bare nok til at flaggene såvidt blaffret), laaang og sein frokost av det fabelaktige slaget, lunch i rolig atmosfære i sola (på verandaen), avslapping fram til borgertoget nede i byen kl.16, soft-ice, hjem til middag (innherredsodd, må vite - på tradisjonelt vis) med en iskald øl dertil, så kaffe og godsaker (daimiskake og bløtekake), og så mye kos utover kvelden....

Fornøyd, jeg iallefall!

Ha en alledeles strålende siste del av Grunnlovsdagen, og etterhvert en strålende pinse, alle sammen! :green:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...