Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Juni er feriepengetid. Og da er dt tid for "investeringer" :)

 

post-126935-0-61152000-1339789055_thumb.jpg

 

En pent brukt Sigma 10-20mm f/4-5.6 [4/3] med (Polafilter og ND filter*), en ny Sigma 30mm f/2.8 [µ4/3] og en pent brukt Panasonic 14mm f/2.5 (med stort bakdeksel) [µ-4/3]

 

10-20mm kjøpte jeg av forumbruker eks etter å ha fått prøvd den i noen uker. Jeg rakk ikke JP supre tilbud på GF2+14mm; men fant en på nettet istedet.

Lenke til kommentar

Sitter og tenker på ferien som kommer. Hvis jeg skulle hatt et "greit" kompaktkamera, helst med råfilstøtte, hva burde jeg velge?

 

Investerte selv i Canon S95 for ikke lenge siden da lommeboka ikke var helt enig i prisen til S100, og jeg har ikke angra et sekund! Veldig behagelig å ha et lite og lett kamera som kan dras med overalt og som likevel har bra bildekvalitet, masse innstillingsmuligheter og mulighet for å skyte i raw =)

Lenke til kommentar
Sitter og tenker på ferien som kommer. Hvis jeg skulle hatt et "greit" kompaktkamera, helst med råfilstøtte, hva burde jeg velge?

Prisklasse?

 

(Jeg er fristet til å foreslå Pentax Q +5-15mm f/2,8-4,5 fordi det har DNG råformat, glimrende bildekvalitet i forhold til størrelsen og jeg har veldig lyst på et eksemplar :) Men det koster litt mye ennå.)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Juni er feriepengetid. Og da er dt tid for "investeringer" :)

 

Trodde jeg skulle få til å spare pengene i år, men det ble bestilt "nytt" objektiv. Zuiko 28mm f/2 for ~3100. Fikk brev fra tollkontoret om at jeg måtte sende kvittering og personnummer så da tyder det på at det sikkert går en tusening ekstra i moms. :hrm:

Hadde virkelig håpt å få det før søndagen, men må visst vente til neste uke.

Lenke til kommentar

Min kunnskap om multifunksjonskrivere er meget utdatert og jeg er på utkikk etter en. Er det noen av dere som har et minimum av kunnskap om markedet på disse nå? (Uansett så har du langt mer kunnskap enn meg på området, så jeg er takknemlig for den hjelpen jeg kan få :) )

 

Denne skal ikke brukes som fotoskriver. Den kommer nok til å skrive ut noen bilder, men da er det ikke noe krav om kvalitet. Scann og kopiering er jo også et must, derav multifunksjon.

 

Er det bare å gå for feks Epson Stylus Photo PX730WD eller er det noen andre jeg heller burde se på?

Lenke til kommentar

Jeg sverger til Canon Pixma sine multifunksjonskrivere, rask i oppstart, holdbare farger, stabile og sånn midt på treet angående pris pr. utskrift.

 

Har hatt en MP800 noen år og aldri hatt problemer verken med utskrift eller mating av papirer, kjøpte nettopp en ny MX895 grunnet wifi og dokumentmater, har allerede skrevet ut et par hundre sider uten problem, og liker trådløs siden jeg kan sitte i stuen og skrive ut for senere å hente papirene, den har også to-siders utskrift som fungerte greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Endelig sommer, og mer tid til å prøve nye teknikker:) Har tenkt å prøve meg på pinhole fotografering, og tror jeg velger minste motstands vei og kjøper et ferdig laget "objektiv". Har sett på denne siden: http://www.lenoxlaser.com/index.php?dispatch=categories.view&category_id=19

De skriver at det er ef mount. Vil dette passe på mitt canon crop camera med ef-s mount? Vet at objektiver med ef mount kan brukes på ef-s kameraer, så regner nesten med det :)

Lenke til kommentar

Da har 5D forsvunnet ut av huset, nå venter jeg bare på å bli kvitt 24mm ts-e.

Æææh - du kan ikke selge et av de beste objektivene som noensinne er laget! Fysjafysjafysj!

 

(Hvis jeg noensinne skifter system, skal 24/3.5 II rammes inn og henges på veggen)

 

De skriver at det er ef mount. Vil dette passe på mitt canon crop camera med ef-s mount? Vet at objektiver med ef mount kan brukes på ef-s kameraer, så regner nesten med det :)

Ja, alt EF passer på EF. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...