Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann, har ett 550D kamera som jeg liker å stille opp for opptak av video.

 

Jeg har 32 GB minnekort sandisk extreme men når jeg recorder video og forlater kamera skrur det seg av etter 12-13 min når recording står og går, har nok av lagringsplass og batteri, hva kommer dette av?

Er det slik som på andre tilsvarende kameraer, ja da er det en grense pr. videofil som gjør at du får en max. opptakstid. Hvis det for 550D stopper etter ca. 12-13 minutter så skjer vel dette pga. en grense på HD-videofilming på et visst antall GB pr. videofil? Står sikkert noe om det i manualen.... :hmm:

Lenke til kommentar

Joa, men burde ikke kamera splitte opp video filen i flere filer? Og hvis ikke hvordan får jeg orden på denne?

 

With the 1D X we did get many advancements including the removal of the 12 minute recording time. I found it interesting that we did finally get real clarification from Canon that indeed the main reason for limiting recording time to under 30 minutes is a taxation issue in Europe. We also know that there’s still the 4gb file limit set by the file system used on the CF cards, but Canon has implemented a system that creates new files when the first one fills up – up to the 29.59 minute time limit to get under the taxation issue. We were also told that if this camera were shooting over 30 minutes of video, the price would need to increase about 30% to cover it! So I believe that the vast majority of people needing longer shooting times will be happy with this new compromise.

 

Løsning: kjøp 1dx (eller 5D III?)

 

Kilde: http://www.canonrumors.com/2011/10/additional-1d-x-coverage/

Lenke til kommentar

Heisann, har ett 550D kamera som jeg liker å stille opp for opptak av video.

 

Jeg har 32 GB minnekort sandisk extreme men når jeg recorder video og forlater kamera skrur det seg av etter 12-13 min når recording står og går, har nok av lagringsplass og batteri, hva kommer dette av?

Er det slik som på andre tilsvarende kameraer, ja da er det en grense pr. videofil som gjør at du får en max. opptakstid. Hvis det for 550D stopper etter ca. 12-13 minutter så skjer vel dette pga. en grense på HD-videofilming på et visst antall GB pr. videofil? Står sikkert noe om det i manualen.... :hmm:

Edit:

Fant noe som forklarer dette;

"The maximum time per file remains 29 minutes and 59 seconds or 4GB, whichever happens first. You’re looking at about 330MB per minute in any of the HD movie modes, with the 720 option consuming the same as the 1080 due to its higher frame rates. So that 4GB file limit will actually be reached after approximately 12 minutes, regardless of the HD quality setting"

 

http://www.cameralabs.com/reviews/Canon_EOS_550D_Rebel_T2i/movie_mode.shtml

Lenke til kommentar

Joa, men burde ikke kamera splitte opp video filen i flere filer? Og hvis ikke hvordan får jeg orden på denne?

Dessverre - som skrevet over er det bare 1DX og 5DmkIII av nåværende Canon-hus som støtter oppsplitting i flere filer. Løsningen blir å enten ta flere klipp eller å gå ned i oppløsning. Som nevnt over "hjelper" det ikke å gå ned til 720p - det er halve oppløsningen i piksler, men dobbel framerate. Du kan derimot få dobbelt så lange klipp ved å gå ned til 640x480, som har samme framerate som 720p.

Lenke til kommentar

Er det nå jeg er slem og sier da skulle du kjøpt et kamera som klarer å ta opp 29:59 med video?

 

Jeg har to :whistle:

 

Men er det egentlig et problem, hvis du tenker deg om? Vanligvis når man tar opp video, så tar man opp kortere sekvenser enn 12-13 minutter.

 

jaja, men blir fort over 12 min når jeg monterer det for filming.

Lenke til kommentar

Åkei, jeg fikk ikke noe svar på amobil, og det haster bittelitt.. Så jeg våger meg til å spørre folk her også, siden denne tråden alltid leses.. Frekt, men bær over med meg :)

 

Er det noen som vet om man får kjøpt Chess-deals fysisk i butikk?

Har planer om å handle iPhone fra Chess med denne dealen.

Problemet er bare at de opererer med 7-14 dager leveringstid..

 

Leste at Telebutikken er forhandler for Chess, noen som vet om de selger iPhone i butikk, og om de opererer med samme priser som i nettbutikken? Skal ut å reise i helgen, og mobilen har sagt takk for seg..

Lenke til kommentar

Leste at Telebutikken er forhandler for Chess, noen som vet om de selger iPhone i butikk, og om de opererer med samme priser som i nettbutikken? Skal ut å reise i helgen, og mobilen har sagt takk for seg..

 

Jeg ville nok ringt og forhørt meg angående dette, kan hende de er behjelpelig.

 

 

Ønsker du rask og effektiv hjelp kontakter du en av våre hyggelige kundekonsulenter på telefon 06060. Mandag-fredag: 08:00-18:00 Lørdag: 10:00-16:00

 

Prisen for å ringe 06060 er kr. 0,90 i oppstart, deretter kr. 0,90 per minutt uavhengig av hvilket Chess-abonnement en ringer fra
Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...