Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Nei, nå etter noen dager på sykehus med en betennelse i det ene øyet merker jeg at jeg begynner å få et litt annet forhold til en del innen foto. Carl Zeiss er nå omtrent entydig med maskiner for undersøkelse av øyet, og Canon 5D m/ 100 mm f/2.8L macro med tilhørende macroblits brukes til nærbilder av såre hornhinner.

I tillegg har tydeligvis "fokusmotoren" i øyet mitt streika midlertidig så her er fokusen ute på tur som det passer seg innimellom.

 

Uffda! Håper øye leger seg fort!

 

Merker selv at en dags fotografering med DSLR gir merkbar treig fokus i det ene øye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, nå etter noen dager på sykehus med en betennelse i det ene øyet merker jeg at jeg begynner å få et litt annet forhold til en del innen foto. Carl Zeiss er nå omtrent entydig med maskiner for undersøkelse av øyet, og Canon 5D m/ 100 mm f/2.8L macro med tilhørende macroblits brukes til nærbilder av såre hornhinner.

I tillegg har tydeligvis "fokusmotoren" i øyet mitt streika midlertidig så her er fokusen ute på tur som det passer seg innimellom.

 

Auda! God bedring! Håper synet blir noenlunde bra til neste fototreff. :)

Lenke til kommentar

*

 

Uffda! Håper øye leger seg fort!

 

Merker selv at en dags fotografering med DSLR gir merkbar treig fokus i det ene øye.

*

 

Auda! God bedring! Håper synet blir noenlunde bra til neste fototreff. :)

 

Går heldigvis framover. Så satser på at jeg kommer meg ut til over helga ;) Er litt kjedelig å ha tilbrakt de siste dagene på det samme rommet bortsett fra under måltidene og en og annen tur ned i kiosken i første etasje. Slik blir det når det er drypping med øyedråper hver time døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Problemet mitt er at det er 4 år med bilder, og mange av de er brukt i ting som akam-treff osv. Og dermed muligens burde forbli online. Men for å gjøre det effektivt, så må jeg laste alt ned, så flytte det vitkige over til flickr eller tilsvarende og relinke i trådene.

 

Eller kan jeg søke et sted om økt kvote?

Lenke til kommentar

Are er Akam-redaktør, skulle tru at han har en viss autorisasjon til dette eventuell geleide deg i rett retning.

Sant nok. Får fyre av en PM.

 

Grunenn til at jeg ønsker å laste opp bilder direkte til diskusjon.no nå, er fordi jeg lånte 5DMkIII utgaven som Akam har til låns, og de bildene har jeg ikke lyst til å legge ut på flickr ettersom det er en engineering sample. Og så har jeg noen bilder av de utskremte som også passer der.

Lenke til kommentar

Are er Akam-redaktør, skulle tru at han har en viss autorisasjon til dette eventuell geleide deg i rett retning.

Sant nok. Får fyre av en PM.

 

Grunenn til at jeg ønsker å laste opp bilder direkte til diskusjon.no nå, er fordi jeg lånte 5DMkIII utgaven som Akam har til låns, og de bildene har jeg ikke lyst til å legge ut på flickr ettersom det er en engineering sample. Og så har jeg noen bilder av de utskremte som også passer der.

 

Terje på teknisk er også en mulighet, eventuell lag en tråd i "tilbakemeldinger" angående muligheten til en generell økning av lagring.

Lenke til kommentar
.

Ser vi den samme videoen fo2re? Jeg hører ord som "doesn't feel as good as" etc, mens du hører tydeligvis noe annet.

 

Forøvrig en veldig stressende, og lite informativ video.

 

EDIT: Sitter forresten og ser Digital Rev sin hands on.

http://www.youtube.com/watch?v=MT6ilCd7CS4&list=UUuw8B6Uv0cMWtV5vbNpeH_A&index=1&feature=plcp

Kai virker heller ikke overbegeistra over ergonomien.

 

Jaja. Jeg kommer neppe til å måtte velge mellomD800 og 5D.

Foreløpig er jeg storfornøyd med APS.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...