Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg mellom linjene skimte en henvisning til whisky?

En svært dårlig skjult henvisning også. Har en brillefin BenRiach stående som formelig roper på meg i kveld, men jeg er nødt til å kjøre en tur om et par timer, tragisk nok. Økologisk te blir ikke samme greia, uansett om farven er i nærheten.

Lenke til kommentar

Vet ikke om det er lov å spørre om, men har googla litt etter info om Pocketwizard PlusIII, og når man kan forvente å få tak i disse på det norske markedet, uten særlig hell. Er det noen som har noe info om dette? :)

Det er lov å spørre om det. :)

 

Kan jeg mellom linjene skimte en henvisning til whisky?

En svært dårlig skjult henvisning også. Har en brillefin BenRiach stående som formelig roper på meg i kveld, men jeg er nødt til å kjøre en tur om et par timer, tragisk nok. Økologisk te blir ikke samme greia, uansett om farven er i nærheten.

Hums, ikke prøvd BenRiach. Hvor kommer den fra?

Lenke til kommentar

Har man en bildetråd så er det bare å kjøre på mener jeg, om man poster 1 bilde i måneden, eller om man poster 500.. er det ett fett.. det er derfor vi har en bildetråd.. nemlig for å poste bilder i denne.. :)

 

Jeg kunne godt postet alle de 766 bildene jeg har i fra forrige fotballkamp jeg dekket. Hva er meningen med det? Av alle de 766 er det 12 stk jeg sitter igjen med som jeg kunne vist frem. Og ca 20 stk kan brukes til artikler, alt etter hvordan vinkling saken kjøres på.

 

Som fotograf, uansett om du er amatør eller har det som din fulltidsjobb må du være kritisk til bildene du tar. Hvis du skal vise familien den flotte ferieturen du var på, da må du velge ut noen av bildene ikke alle. Har du dekket en fotballkamp for vg må du kanskje velge ut et bilde.

 

Du må være kritisk til bildene dine og velge ut bare det aller beste av det beste av det gode. Når det er fotografering er det helt klart kvalitet i forhold til kvantitet.

 

Vi har en MNDs tråd for å poste de bildene vi er fornøyde med, og som vi tror andre kan ha av interesse av å se. Vi har ikke en mnds tråd for å ha et bildegalleri for å vise brukarene alle bildene vi har tatt.

 

Mange bruker Flickr, og hvis man går inn for å se bildene de har der er det kanskje bare 1 av 10 de velger å linke opp til mnds tråden. Det er fordi resten av bildene på Flickr er kanskje noe man bare er fornøyd med, og er bra. Men man kanskje ikke er overbevist om at leserene av mnds tråden er interesserte i å se.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Merker at jeg har et litt merkelig elsk/hat-forhold til 135/2. Noen ganger skule jeg ønske den var en 70-200/2.8 IS istedet. Men så har jeg kvelder som denne hvor jeg ikke kunne vært for uten den.

 

Var og fotograferte karneval i kveld, og endte på 1/200s for å ha sjangs til å fryse bevegelse, f/2 og ISO6400. ISO12800 er noe jeg prøver å unngå å bruke så mye som mulig med 5D IIen min, selv om det også går til nød. Så f/2.8 hadde blitt litt sløvt med andre ord.

Lenke til kommentar

Har man en bildetråd så er det bare å kjøre på mener jeg, om man poster 1 bilde i måneden, eller om man poster 500.. er det ett fett.. det er derfor vi har en bildetråd.. nemlig for å poste bilder i denne.. :)

Jeg lurer på om du har misfortstått litt jeg.

 

Det er ikke bare å kjøre på i bildetråden. Det har aldri vært meningen; for at den skal være interessant for de fleste, så må det være en viss variasjon.

 

Og da kan vi ha at mange pøser på med 500 bilder. For da blir det ikke en bildetråd, men et personlig galleri. Og det finnes allerede slike muligheter. Både her og andre steder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
<snip>

 

Tar det ikke personlig (eller skulle jeg?) :)

 

Jeg lurer på om du har misfortstått litt jeg.

 

Nei, jeg satte det på spissen. Fordi jeg er lei av "regler på regler på regler" for kunne poste bilder som man har tatt, eller som man driver og jobber med.. Det virker på meg som om at noen har en hang til å måtte ha en regel eller fem for å opprette nye kategorier, eller diverse typer tråder m.v. Må det gjøres så komplisert bestandig?? :)

 

Som det ble svart på mitt innlegg her lengre oppe, fikk du nå en skyllebøtte, som jeg har gått ruget på lenge. Den er ikke ment personlig til deg Tom, men jeg må bare få det ut.. Driver egentlig litt sivil-ulydighet i månedestråden som protest mot regler for alt og ingenting.. :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg satte det på spissen. Fordi jeg er lei av "regler på regler på regler" for kunne poste bilder som man har tatt, eller som man driver og jobber med.

 

Regler er til for å holde forskjellene på et akseptabelt nivå, hvis du har et ønske og ta over for Hr.Olsen angående spaming av BK har du en meget lang vei å gå.

 

 

Hr.Olsen la ut omtrent 140 bilder uavbrutt av en flue med små variasjoner hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Lenke til kommentar

Nei, jeg satte det på spissen. Fordi jeg er lei av "regler på regler på regler" for kunne poste bilder som man har tatt, eller som man driver og jobber med.. Det virker på meg som om at noen har en hang til å måtte ha en regel eller fem for å opprette nye kategorier, eller diverse typer tråder m.v. Må det gjøres så komplisert bestandig?? :)

Nå er det nok av steder du kan legge ut masser av bilder med minimalt med regler. Så at det strammes litt inn enkelte steder bør ikke komme som en overraskelse. Nå synes jeg at hverken bildekritikken eller månedstrådene har får mange regler, og jeg ser nytten av de, samt at jeg ser hvor de kommer fra.

 

Som det ble svart på mitt innlegg her lengre oppe, fikk du nå en skyllebøtte, som jeg har gått ruget på lenge. Den er ikke ment personlig til deg Tom, men jeg må bare få det ut.. Driver egentlig litt sivil-ulydighet i månedestråden som protest mot regler for alt og ingenting.. :)

Nå så jeg ikke utbruddet ditt som en skyllebøtte, mer som et utrykk for generell frustrasjon. Problemet med slik sivil ulydighet ender fort opp med det slår tilbake mot deg selv. I hvertfall hvis det blir sololøp.

 

Jeg har ingen tro på "ingen regler" ettersom det da lett blir anarki og ting forfaller. Blir litt som ingen vedlikehold på jernbanen.

 

At det er på tide med en revidering av reglene månedstråden er er jeg ikke uenig i, men helt uten regler går nok ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Regler er til for å holde forskjellene på et akseptabelt nivå, hvis du har et ønske og ta over for Hr.Olsen angående spaming av BK har du en meget lang vei å gå.

 

 

Hr.Olsen la ut omtrent 140 bilder uavbrutt av en flue med små variasjoner hvis jeg ikke husker helt feil.

 

Og det endte nesten med at han ble bannet på nytt. Eller ble han det?

 

Og 140 fluebilder er like lite interessant som 140 portretter av samme person. Eller 140 bilder av rust. Eller 140 bilder fra en fotballkamp. Det er noe som heter moderasjon og selvkontroll.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

@Nautica

 

Det blir jo litt ekstremt da.. selv for meg..! Leste en gang en plass.. en fotograf som sa at man blir ikke god før man bruker opp ca 10 filmer pr. dag. Altså ca 240 bilder om dagen. Jeg vraker 90% av mine bilder, noe som vil gjøre at jeg i teorien kan spamme bildetråden med ca 24 bilder i døgnet.. :) Så skulle jeg ikke få lov til det da, om jeg tok 240 bilder i døgnet, og vise frem mine utvalgte bilder uavhengig av antallet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Og det endte nesten med at han ble bannet på nytt. Eller ble han det?

 

 

Og den er jo litt spesiell egentlig.. man stenger ute en bruker som mister tilgangen til sine verk her inne.. Lukter tyveri det, i fra Akam sin side.. Skulle man få en permban her inne, så vil man permanent miste kontrollen og tilgangen over sine egne verk.. spesielt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...