Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sentralbanksjefens årlige tale og middag, prakisk om 10 fotografer skal få bilde på 5 sekund. Aldri fått så mange bilder med treff på andre fotografers blitser noensinne...

 

Edit:

Fikk også "the evil eye" av sentralbanksjefen; D3 sin lukkerlyd er brutal; fikk oppmerksomheten fra hele salen etter en liten serie :) Akkurat på det området er D3s ekstremt mye bedre.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Styrer du fokus med ventrehånda på bildet, og hvordan kjøres zoom?

Med bryter på høyrehånda. :p

 

Blender/svartnivå/fargetemp fjernstyres forøvrig på CCU i regirom.

 

Sentralbanksjefens årlige tale og middag, prakisk om 10 fotografer skal få bilde på 5 sekund. Aldri fått så mange bilder med treff på andre fotografers blitser noensinne...

Husker en gang på LO-kongressen. Jan Davidsen var fly forbanna på grunn av ett eller annet. Alle skulle ha bilde av sinna og alvorlig Davidsen samtidig. En kødd fra TV2 benyttet seg av skulderkameraet sitt til å slå meg ganske hardt i siden av hodet.

 

Ser jeg ham igjen blir det sklitakling.. :)

 

Ble vel forøvrig dette bildet av situasjonen. Ikke sinna nok.

 

6200312803_8dc8fb2ecb_b.jpg

Redaksjonelt by simonaldra, on Flickr

Lenke til kommentar

Folkens, jeg trenger et bedre bæresystem enn medfølgende nakkestropper til mine hus. Er stadigvekk ute med en D90 og en D700 med 24-70 og 70-00 2.8 påmontert og trenger dermed et system som lar meg bære 2 hus med tunge objektiver påmontert over tid. Er det Black Rapid RS-DR1 Double som er greia å gå for her? Erfaringer mottas med takk, skulle gjerne visst om denne riggen også er egnet for bruk med kun et hus.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Halsen ja, har prøvd på skuldrene og som du foreslår, men det er ikke alltid å anbefale når man skyter konserter uten dedikert fotopit og du må presse deg gjennom folkemasser bestående utelukkende av drita folk. Har vært nære nok å miste et hus i bakken ved at remma skled av skulderen og jeg bare såvidt rakk å huke tak i remma før det gikk i gulvet. (Heldigvis satt det ikke noe tyngre enn en 50 1.8 på det huset).

Lenke til kommentar

prøvde å refreshe bildet, får jo ikke flere visninger av den grunn?

 

http://www.digit.no/bilde/dee-dee-paa-morgentur/1005644/ la til 1 til, spent på om det blir no populært

 

menmen, da var det kvelden for meg, god natt

Det er sånn at dem ikke oppdaterer visningstallet umiddelbart, men etter en 5-10min så er det oppdatert. Jeg refreshet ikke, men trykket på musehjulet så det åpna seg i ny fane, også lukket jeg alle bortsett fra aktiv fane når jeg så at alle hadde åpnet seg. Har jo fibertilkobling så jeg må ikke vente så lenge akkurat.. åpna vel en 50-100 i slengen.

Måtte bare prøve en ting til nå i dag, og valgte ditt bilde siden jeg alt har åpna det så mange ganger fra før. Måtte se om det havnet på forsiden igjen når jeg åpnet det 50 ganger til. Det gjorde ikke det, så jeg antar at forsiden bare viser de mest populære blandt de som er lagt inn i løpet av siste 24 timer, og ikke de som er mest kikket på i løpet av den tiden. Visningstallet oppdaterte seg fra 854 til 904 en stund etter mine 50 trykk, så jeg ser det som helt klart at en person med lite å gjøre kan styre hva som havner på forsiden av de sist innlagte.. om man vil.

 

Jeg lover å aldri gjøre det igjen.. måtte bare teste litt. Håper du ikke ble sur på meg når jeg kødda på den måten med bildevisningene på bildet ditt. Om du ble sur så.. unnskyld. :(

Lenke til kommentar

Jeg bærer kameraet på tvers slik man bærer vesker og bager. Det fungerer utmerket med ett kamera, men er litt mer trøblete med to.

Med ett kamera er det naturlige å henge det med optikken innover over skuldra. På den måten beskytter du objektivet ganske godt, samtidig som kameraet ligger godt og stabilt. Om nødvendig kan man også ta høyre hånd bak ryggen og holde kameraet mer sikkert under bevegelse fra punkt a til punkt b.

 

Med to kamera blir det litt komplisert. Min erfaring er at kamera over venstre skulder er vanskelig og uvant. Men om man f.eks. gjør det slik at kameraet man bruker holdes i hendene og slenger det ubrukte kameraet over høyre skulder burde jo det gi en ganske sikker transport?

 

:)

 

En annen mulighet er også å mer permanent henge kamera med tele (som gjerne er tyngst) over skuldra og ha kamera med normalobjektiv rundt halsen.

 

:)

Lenke til kommentar

Er noe ala det Simon Aldra beskriver jeg pleier å gjøre, men når selv den lette hus \ objektivkombinasjonen veier rett over halvannen kg kjennes det i nakken etter noen timer. Spesielt når man primært skyter konserter \ kulturarrangement hvor det å sette seg er bortimot uaktuelt, må tvert imot brøyte meg gjennom folkemassene hver gang jeg skal ha bilder fra et annet sted. Da er det også veldig greit å ha en hånd eller 2 ledig. Dessuten så blir man gjerne utsatt for litt press fra andre folk som skal flytte seg, danse eller komme seg klint opptil scena på konsert, da ville det vært svært kjekt å vite at kameraene ikke sklir av uten at jeg har en hånd på hvert hus \ rem.

Lenke til kommentar

prøvde å refreshe bildet, får jo ikke flere visninger av den grunn?

 

http://www.digit.no/bilde/dee-dee-paa-morgentur/1005644/ la til 1 til, spent på om det blir no populært

 

menmen, da var det kvelden for meg, god natt

Det er sånn at dem ikke oppdaterer visningstallet umiddelbart, men etter en 5-10min så er det oppdatert. Jeg refreshet ikke, men trykket på musehjulet så det åpna seg i ny fane, også lukket jeg alle bortsett fra aktiv fane når jeg så at alle hadde åpnet seg. Har jo fibertilkobling så jeg må ikke vente så lenge akkurat.. åpna vel en 50-100 i slengen.

Måtte bare prøve en ting til nå i dag, og valgte ditt bilde siden jeg alt har åpna det så mange ganger fra før. Måtte se om det havnet på forsiden igjen når jeg åpnet det 50 ganger til. Det gjorde ikke det, så jeg antar at forsiden bare viser de mest populære blandt de som er lagt inn i løpet av siste 24 timer, og ikke de som er mest kikket på i løpet av den tiden. Visningstallet oppdaterte seg fra 854 til 904 en stund etter mine 50 trykk, så jeg ser det som helt klart at en person med lite å gjøre kan styre hva som havner på forsiden av de sist innlagte.. om man vil.

 

Jeg lover å aldri gjøre det igjen.. måtte bare teste litt. Håper du ikke ble sur på meg når jeg kødda på den måten med bildevisningene på bildet ditt. Om du ble sur så.. unnskyld. :(

 

Ble ikke sur nei, slapp av^^

Ble ikke glad heller, digit bryr jeg meg fint lite om, la ut bildene hovedsaklig for å se om digit folka var så slemme som folk skal ha det til, men ser ut til at hundebildene mine slo ann

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp. Skal måle bak/front-fokusering for å justere SD14 så manuellfokuseringa blir rett med M42 objektiver. Noen som har en link til ei side med hvordan man skal utføre testing av fokuseringa korrekt? Har funnet noe på nettet, men det ser ut til å være stor uenighet om hvordan man skal gjøre disse testene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...