Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av en helg, blitt ca 3500 bilder og 6 konserter - Dumdum Boys fredag og Kaizers i dag som høydepunktene. Kommer nok til å spamme bildetråden litt etterhvert...

 

Ah. Vet hva du har i vente. i mars 2009 tok jeg 9000 bilder på 2 uker. I tillegg til å sortere dem, måtte jeg finne ut av navnet på idrettsutøverne på en del av dem.

 

Kos deg. ;)

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Shit.. hadde jeg tatt 9000 bilder på to uker, eller 3500 på en dag, hadde jeg neppe giddet og se skikkelig gjennom dem engang etterpå.

Det er faktisk ikke en umulig oppgave. Men det krever programvare som hjelper deg istedet for å være i veien.Tipper at Ratleto bruker Lightroom eller noe tilsvarende.

Lenke til kommentar

Shit.. hadde jeg tatt 9000 bilder på to uker, eller 3500 på en dag, hadde jeg neppe giddet og se skikkelig gjennom dem engang etterpå.

Det er faktisk ikke en umulig oppgave. Men det krever programvare som hjelper deg istedet for å være i veien.Tipper at Ratleto bruker Lightroom eller noe tilsvarende.

 

Stemmer.

 

Men det var slitsomt å finne ut av startnummer på de 10 beste i hver idrettsgren og sånn. Men jeg har fått veldig mange treff på Flickr fordi jeg har navn på utøverne, bare så det er sagt.

 

Det var ikke ment som kritikk av dem, men mere som en beskrivelse av "sånn er jeg"..

..

edit2; fjernet edit1, det så litt dumt ut med eksempel.

 

Jeg forsto i alle fall at det var slik du mente det. So no harm done, for å si det på godt norsk. :p

Lenke til kommentar

...blitt ca 3500 bilder...

 

Hehe.. lykke til med sortering og etterbehandling.. :p

 

 

Mye av det ble tatti hui og hast ila de 15 - 30 min mellom flere av artistene, men ble noen lange netter og ja. Spesielt fredag var artig, skulle ha noen bilder i lørdagens papiravis, deadline der var en halvtime etter at første band gikk på scena. Knipse - løpe opp til presserommet og redigere 2 bilder - sende - løpe ned igjen og knipse resten. Hektisk? ja. Bildeserier til nett måtte også ut fortløpende hver natt. Ble faktisk 28 arbeidstimer denne helga alt i alt.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Litt av en helg, blitt ca 3500 bilder og 6 konserter - Dumdum Boys fredag og Kaizers i dag som høydepunktene. Kommer nok til å spamme bildetråden litt etterhvert...

Bare to band i går, og bare rundt 1000 bilder. :p

 

Shit.. hadde jeg tatt 9000 bilder på to uker, eller 3500 på en dag, hadde jeg neppe giddet og se skikkelig gjennom dem engang etterpå.

Det er faktisk ikke en umulig oppgave. Men det krever programvare som hjelper deg istedet for å være i veien.Tipper at Ratleto bruker Lightroom eller noe tilsvarende.

Fotoware Fotostation. Smidig, raskt og effektivt.

 

Ellers, kan jeg be om absolutt taushet? Her er musikkvideoen jeg jobbet foto på. Syns den ble nogenlunde bra.

 

:p

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Retningslinjer for tråden


  • ...
  • Det er lov å legge ut bildeserier med inntil fem bilder.
  • Det er ikke lov å legge ut mer enn to bilder/bildeserier hver dag.
  • Det skal være maksimalt et bilde/bildeserie per post, men du kan poste flere bilder i perioden.
  • For bildeserier skal det være en klar sammenheng mellom bildene. I tvilstilfeller kan moderatorer splitte bildene til flere poster, eventuelt etter en dialog med fotografen.
    ...

Dette er som dere ser hentet fra retningslinjene i månedstrådene. Hvor seriøst er det med disse reglene? Syns ofte det legges ut bildeserier som jeg ikke ser har noen sammenheng, ofte legges det ut to eller flere enkeltbilder i samme post og det legges også ut flere enn to bilder/serier per dag fra noen brukere. Har ikke akkurat telt innleggene, men syns det virker sånn. Bagateller som ikke trenger nevnes? Hva er da vitsen med regler?

..

edit: hvorfor i denne tråden og ikke i månedstråden? I tilfelle debatt så blir ikke månedstråden OT.

Endret av pybalto
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nå har jeg ikke lest disse "reglene", og jeg legger sikkert ut flere bilder enn hva som er "lov" tydeligvis.. :) Men om jeg kommer til å følge disse reglene? Det vet jeg ikke. Ser ingen grunn til at man skal ha egne særegne regler under forumreglene igjen. Det er alt for mye regler som er ute å går her på forumet!

 

Har man en bildetråd så er det bare å kjøre på mener jeg, om man poster 1 bilde i måneden, eller om man poster 500.. er det ett fett.. det er derfor vi har en bildetråd.. nemlig for å poste bilder i denne.. :)

Lenke til kommentar

Bare man ikke spamer innlegget med bilder så er det greit, synes maks tre bilder i en post er nok, og helst innen samme tema, noe særlig flere bilder så flyter posten avgårde, blir lissom lei posten og går raskt til neste innlegg.

 

Har man mange forskjellige bilder som man ønsker og vise fra vil det være mer naturlig og poste de i flere innlegg, gjerne med et par poster mellomrom.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Personlig så er jeg mer på 5 - 6 bilder pr post. Ellers kan man risikere at man får veldig mange posteringer i løpet av et døgn.. Har man 2 posteringer pr døgn med feks 6 bilder pr post, er man jo godt dekket opp mener jeg da.. Kan jo selvfølgelig hende at andre er uenige, men man må de litt praktisk på det føler jeg.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen sterke meninger når det gjelder bildetråden og reglene. De ble satt opp slik de er allerede fra starten, og var nok preget av reglene til bildekritikken.

 

Det jeg ser som et problem med at man poster mye, er at det blir en god del gjentagelser med kun små nyanser.

 

Tror nok at bildeserie-reglene kan fjernes eller forenkles.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...