Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant lesning:

 

The Naked Sensor - Luminous Landscape

Jepp - interessant tema, og med Sean Reid som artikkelforfatter - pleier å være en god kombinasjon. :)

 

Har tidligere sagt at jeg til eget bruk ville valgt D800E over D800 i ti av ni tilfeller - tror sannheten er nærmere tolv av åtte.. ;)

 

Faktisk så det til og med låter litt fristene å shippe 5D'en til statene for fjerning av AA-filteret.. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Fikk meg en defekt 16-35mm f2.8 L II til rundt 500kr. Intakte glass, en smell helt foran på objektivet. Beskrevet som følgende: "Fungerer fra 24-29mm. Fokuserer greit mellom det. Ellers så ser det lit stygt ut der det har fått smellen."

 

168387_2_1024x768.jpg

 

Noen som har en viss formening om hva det vil koste å få fikset? Regner med det vil være vesentlig billigere enn de 6-8000kr det koster ellers på bruktmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk meg en defekt 16-35mm f2.8 L II til rundt 500kr. Intakte glass, en smell helt foran på objektivet. Beskrevet som følgende: "Fungerer fra 24-29mm. Fokuserer greit mellom det. Ellers så ser det lit stygt ut der det har fått smellen."

 

Noen som har en viss formening om hva det vil koste å få fikset? Regner med det vil være vesentlig billigere enn de 6-8000kr det koster ellers på bruktmarkedet.

Trist syn, men kunne godt tenkt meg denne for 500kr og satt på en solblender så den ser litt penere ut, og så brukt den som en 24mm f.eks.... :cool:

 

ellers så er den nok altfor kostbar å fixe helt (trur eg) ....:hmm:

Lenke til kommentar

Skader jo ikke å sende inn til Serviceproffen for prisoverslag iallefall. Tviler på at det blir noe rimelig afære, men jeg tror nok du har rett i at det til sammen blir billigere enn å kjøpe et til 8-9000.

 

Ja, det blir vel Serviceproffen. Var innom Japanphoto her i Bergen og hørte om de kunne anslå noe (har ikke mottatt objektivet ennå), men de skulle sjekke opp i om det var noe faste priser på enkelte ting. Vi får se, skal oppdatere når jeg vet noe mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

For de som bruker photoshop elements er det nå 50% avslag på kjøp av cs5. Tyder vel på at cs6 er like rundt hjørnet

Har du en link?

 

Her kommer'n

link

 

 

Her er det bare å løpe å kjøpe!! Bestiller du i fra hovedbutikken og ikke med noe .no i seg. Får du det 25% billigere, fordi man slipper momsen på nettopp 25%. Når jeg kjøpte min her i fjor høst betalte jeg ca 5000 kroner, dette pga valutakursen og ikke noe norsk moms!! Så 25% billigere enn den summen som står der, kan jo glatt regnes som tyveri!! :dribble:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nytt utstyr er i hus!!! :yes:

 

big-lastolite-lumen8.jpg

 

Har fått meg skikkelige studio-blitser i fra Lastolite. Ikke det at jeg ikke hadde noen dårlige blitser før heller, jeg har fremdeles mine 3 stk SB-900 blitser, hvorav 2 stk kommer til å bli solgt fortløpende! Det nye utstyret er; 2 stk Lastolite Lumen F400 blitser, 2 stk paraplyer, 2 reflektorer til blitsene, 1 softboks på 28" eller ca 71 x 71 cm om man vil, 2 stativer, 1 stk håndholdt reflektor gull/sølv farge og en radioutløser til blitsene.

 

Noe av utstyret ser du på bildet i denne posten så får dere en pekepinne på hvordan dette ser ut. Så nå har jeg profesjonelt studioutstyr. Jeg har også en sammenleggbar bakgrunn på 225cm x 180 cm i fargene sort og hvit. Det eneste som nå mangler er kun lysmåleren og eget definert rom som studio!! :dribble: Det får komme litt senere den biten, men på en annen måte så har jeg nå et proff mobilt studio!! :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Nice! hvor kjøpte du og hvor mye betalte du?

 

 

Det som er morsomt er at jeg var på Japan Foto på Sandnes. Så skulle jeg har dette settet, der skulle de ha 5990kr for et sett med to paraplyer. Neste settet kostet 8400kr og inneholder 1 paraply og en softboks, radiosender kommer utenom.. På det billigste settet var det en 200watt blits og en 400watt blits. Men de manglet radiosendere. Så jeg døyde det!!

 

Tilfeldig gikk jeg på Rolf's foto som ligger 50m unna, og der hadde de dette settet til 4790kr, 2 stk 400watt blitser, og to paraplyer + radiosender. Betydelig billigere og et større blits sett.. :D

 

Stativer følger det med på begge.. betalte ca 5500kr, da jeg kjøpte meg en softboks med i tillegg.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...