Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Helt enig - la de som liker å si linse, si linse. Så kan vi som liker å si objektiv, si objektiv.

Det er enkelte ting det er verdt å klage på, andre ting det ikke er. Det jeg derimot synes det er verdt å korrigere er folk som kaller teleobjektiv for "zoomobjektiv" fordi det har "mer zoom". Det ødelegger språket og terminologien. Hva skal man da kalle en telezoom? En zoomzoom?

 

Har enda til gode å se noen forvirring forårsaket av sammenblanding av linse/objektiv - men har derimot sett ganske så mange forstyrrende poster om dette for meg heller totalt uviktige emnet.

 

Stakkars engelskmennene, som har det samme ordet for "linse" og "objektiv"!! Kaos - jeg sier dere - KAOS!!!

 

App, app - det ordet har nok Mazda opphavs- og bruksretten til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant at du må plukke fra hverandre et helt innlegg for å konstruere opp et bevis for at jeg ikke kan norsk. Også interessant at du føler for å latterliggjøre innlegget mitt på den måten. Diskusjonen dreide seg i all hovedsak om at et ord kan føre til feil oppfatning. Jeg må også få legge til at normen på kommunikasjonen her på forumet er preget av en muntlig stil.

 

edit

Noen her som kjenner til gode bøker/nettsteder om Internetts historie? Det bør helst være noe man kan referere til i en akademisk oppgave.

Digitale medier er helt grei.

Lenke til kommentar

Yo,

Ble kontaktet av Hamilton Watch

De driver å skal lage en høstkampanje for ei klokke som skal lanseres i USA, med temaet storbyliv.

Jeg har et bilde jeg tok i New York som de ønsker å kjøpe eneretten til.

Det er snakk om å printe bilde opp på brosjyrer og reklameplakater.

 

Har ingen anelse om hva jeg skal ta for bilde. Noen som har vært borti lignende situasjon tidligere?

 

Edit: Hadde vært sinnsykt fett å fått en klokke. Men klokkene deres ligger på 1000 Euro og oppover..

Endret av Hille
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...