Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne gjør enten vei i vellinga, eller så er dette det endelige beviset på at DxoMarks er irrelevant. Jeg tipper på det siste.

Jeg tror faktisk begge deler, jeg. Både at det er en god sensor og at DxOMark er forholdsvis irrelevant. ;)

Målingene til DxO kan ha en viss relevanse som en indikasjon, men de forenklede poengene sine kan de stappe et visst sted.

 

Nikon 1 gjør det etter målingene som forventet på ISO-støy (er jo mindre sensor), men har på litt høyere ISO etter målingene bittelitt høyere dynamikk enn 43, tross mindre sensor. Men "banker" ikke 43.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

ei venninne av meg har veldig alternativ stil og kunne tenkt seg en shoot på gamle lier mentalsykehus, og ho mener ho har hørt noe om at man må søke først, noen som vet om dette er tilfelle? og isåfall er det da kommunen man må søke hos?

 

Tror dessverre det kan bli noe tricky å få til - ihvertfall på lovlig vis :)

 

Vet om flere fotografer som har forsøkt å søke om å bruke Lier som loacation og såvidt jeg vet var det kun en av disse som fikk gjennomslag, men det var for flere år siden. Men du kan for all del ringe og høre. er dog litt usikker på hvem man skal forholde seg til.I det siste har det blitt betydelig mer herverk og bygningen anses som direkte farlig å oppevare seg i. Usikker på hvordan det er med vakthold der fortiden men sistgang jeg var der kjørte securitas rundt bygningene og passet på så folk ikke fikk komme inn. Dersom du alikevel vil dra dit er der ganske så lett å komme seg inn hvis du går inn på baksiden :) Bare pass på at securitas ikke står utenfor vinduet hvis du skal fyre av med blitz :p

Lenke til kommentar

ei venninne av meg har veldig alternativ stil og kunne tenkt seg en shoot på gamle lier mentalsykehus, og ho mener ho har hørt noe om at man må søke først, noen som vet om dette er tilfelle? og isåfall er det da kommunen man må søke hos?

 

Tror dessverre det kan bli noe tricky å få til - ihvertfall på lovlig vis :)

 

Vet om flere fotografer som har forsøkt å søke om å bruke Lier som loacation og såvidt jeg vet var det kun en av disse som fikk gjennomslag, men det var for flere år siden. Men du kan for all del ringe og høre. er dog litt usikker på hvem man skal forholde seg til.I det siste har det blitt betydelig mer herverk og bygningen anses som direkte farlig å oppevare seg i. Usikker på hvordan det er med vakthold der fortiden men sistgang jeg var der kjørte securitas rundt bygningene og passet på så folk ikke fikk komme inn. Dersom du alikevel vil dra dit er der ganske så lett å komme seg inn hvis du går inn på baksiden :) Bare pass på at securitas ikke står utenfor vinduet hvis du skal fyre av med blitz :p

 

 

Fikk svar på epost:

Hei!

 

 

 

Bygningene på gamle Lier sykehus er Vestre Viken HFs eiendom. Bygningene er i en slik forfatning at det er forbundet med stor fare for liv og helse å ta seg inn i dem.

 

Bygningene er avstengt og det er strengt forbudt å ta seg inn. Vi kan derfor ikke imøtekomme ditt ønske.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Frank Reiersen

 

Kommunikasjonsrådgiver

 

Vestre Viken HF | www.vestreviken.no

 

Mobil: 947 86 791 | Pressetelefon: 32 86 11 20

:cry:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke på spøkelser og gjenferd i ordets rette forstand, men jeg hadde f*en meg ikke oppholdt meg i de bygningene der etter mørkets frembrudd. Hvis det som det påstås at har skjedd der faktisk er tilfellet, så har de bygningene mye negativ energi, om det er noe som heter det.

 

En jeg kjenner har vært der og tatt bilder på dagtid, og selv enkelte av de bildene fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Men så er han god til å finne motiver som gjenspeiler det han ønsker å uttrykke også da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...