Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

24. Det jeg er mest surprised over er at overklokken min holder fortsatt. Har 6x4gb stikker nå. Det skal være vanskeligere å klokke høyt med flere brikker. Kanskje jeg skal pushe opp til min gamle 4.7GHz erfaring. På luft. Må testes. På tide å reformatere Windows tilbake til Win7 og tilbake til BF3. :)

 

 

Er kanskje litt overkill med 24gb minne, men satt å redigere bilder for et par dager siden fra en hundeutstilling og fikk stygge Not Enough Ram meldingen i photoshop. Mest sannsynlig fordi jeg redigerte 20+ bilder samtidig. >_> Kan dra en fjortiss og kalle det en liten e-penis.

 

Klar til å redigere bilder fra Hasselblad i hvert fall. dribble.gif

Endret av Riot™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

24. Det jeg er mest surprised over er at overklokken min holder fortsatt. Har 6x4gb stikker nå. Det skal være vanskeligere å klokke høyt med flere brikker. Kanskje jeg skal pushe opp til min gamle 4.7GHz erfaring. På luft. Må testes. På tide å reformatere Windows tilbake til Win7 og tilbake til BF3. :)

 

 

Er kanskje litt overkill med 24gb minne, men satt å redigere bilder for et par dager siden fra en hundeutstilling og fikk stygge Not Enough Ram meldingen i photoshop. Mest sannsynlig fordi jeg redigerte 20+ bilder samtidig. >_> Kan dra en fjortiss og kalle det en liten e-penis.

 

Klar til å redigere bilder fra Hasselblad i hvert fall. dribble.gif

Men enda lenger vekke fra å ha råd til en Hasselblad?

Lenke til kommentar

Fikk svar på epost:

Hei!

 

 

 

Bygningene på gamle Lier sykehus er Vestre Viken HFs eiendom. Bygningene er i en slik forfatning at det er forbundet med stor fare for liv og helse å ta seg inn i dem.

 

Bygningene er avstengt og det er strengt forbudt å ta seg inn. Vi kan derfor ikke imøtekomme ditt ønske.

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

 

Frank Reiersen

 

Kommunikasjonsrådgiver

 

Vestre Viken HF | www.vestreviken.no

 

Mobil: 947 86 791 | Pressetelefon: 32 86 11 20

:cry:

 

Det er sludder og pølsevev. De sier det bare for å skremme vekk folk, og for å unngå å få ansvaret på sine skuldre hvis noen skader seg der inne. Selve bygningene kommer ikke til å ramle ned med det første. Imidlertid er det noen risikoer i minst én av bygningene; sist jeg var der var det en del muggsopp i deler av kjelleren, noe som kan være uheldig å puste inn mye av, men for bare ett besøk bør det gå fint. En annen ting er at det er alskens lyssky folk som henger rundt der, så noen steder er det brukte sprøytespisser, og jeg fant sågar faktisk en liten improvisert bolig i loftet på en bygning (madrass etc). Sikkert ikke noe stort problem, men det kan jo være litt guffent?

 

EDIT: hvis du drar dit er det viktig å være klar over at hvis du blir ferska av tyttebærpolitiet der ute, kan de ikke kreve personopplysninger av deg for å sende bøter, det har de ikke myndighet til. Da må de tilkalle politiet, som aldri gidder å dra dit (med mindre de har jævlig lite å gjøre). :)

 

Jeg tror ikke på spøkelser og gjenferd i ordets rette forstand, men jeg hadde f*en meg ikke oppholdt meg i de bygningene der etter mørkets frembrudd. Hvis det som det påstås at har skjedd der faktisk er tilfellet, så har de bygningene mye negativ energi, om det er noe som heter det.

 

En jeg kjenner har vært der og tatt bilder på dagtid, og selv enkelte av de bildene fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Men så er han god til å finne motiver som gjenspeiler det han ønsker å uttrykke også da.

Jeg har vært innom der en del ganger, deriblant i stupende mørke, og det eneste som er skummelt med det er at det er mye drit å snuble i der. Det er bare en tom bygning med masse rot i. Riktignok meget fint arkitektur, og en del av rotet er jo ganske interessant, men har aldri snubla over noen negative energier (hva nå enn det er) etc. Men for all del, kanskje sånt eksisterer, uten at jeg legger merke til det fordi jeg fornekter det eller noe sånt. Det skal jeg ikke uttale meg om. Interessant tanke, egentlig. Der ble den klare konklusjonen min litt diffus. Men uansett, jeg har ikke blitt hjemsøkt eller noe etter å ha vært der.

 

Ahh, da var bearbeidsingsmaskinen oppgradert. Fikk meldingen "Not Enough Ram" i Photoshop her om dagen.

 

http://i.imgur.com/JeARW.jpg

Faen, og jeg som syntes det var mye med 16 GB i den nye laptoppen min :dontgetit:

 

Ovenfornevnte laptop er forresten en Lenovo W520, som jeg kan anbefale sterkt for fotobruk. God skjerm på den til laptop å være, med innebygget kalibreringssensor i maskina (!). i7-firekjerne, 16GB RAM, Quadro 1000M og 500GB 7200 rpm sparker godt fra seg også, jeg er ikke vant til den slags kraft i bærbare maskiner. Dessuten kult at den har plass til inntil tre harddisker :D

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar

Jeg har vært innom der en del ganger, deriblant i stupende mørke, og det eneste som er skummelt med det er at det er mye drit å snuble i der. Det er bare en tom bygning med masse rot i. Riktignok meget fint arkitektur, og en del av rotet er jo ganske interessant, men har aldri snubla over noen negative energier (hva nå enn det er) etc. Men for all del, kanskje sånt eksisterer, uten at jeg legger merke til det fordi jeg fornekter det eller noe sånt. Det skal jeg ikke uttale meg om. Interessant tanke, egentlig. Der ble den klare konklusjonen min litt diffus. Men uansett, jeg har ikke blitt hjemsøkt eller noe etter å ha vært der.

Er nok bare jeg som har blitt litt skremt opp av velkomponerte bilder og historier fra det stedet der. Er ikke langt fra der jeg vokste opp, så har hørt skumle historier om Lier Sykehus fra jeg var bitteliten :)

Lenke til kommentar

De kjører sikkert sandisk kort hos akam

:!: :ph34r:

Min teori er at det er SanDisk kortene som er synderen (ref Leica og SanDisk problemer). Jeg har vært innom 3 stk av samme Extreme SD kort og de er det bare tull med. Første mann døde av seg selv. Byttet denne og Nr.2 var DOA - kjøpte så en på en annen butikk og den låser kamera innimellom (opplevd på både Olmypus, Panasonic* og Canon hus - og, ja, kortet ble formatert i kamera før bruk).

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor lenge Olympus E-P3 kan filme i minutter, om det er en sperre på tid her og evt hvor lenge batteriet er med på dette ?

Det er alltid sperre på tid (23m59s) på system-kameraene. Men sannsynligvis treffer 4GB grensa deg før. Hvsi du ikke skyter i 720p da.

 

(OT: E-P1'en har levert varene siden jeg kjøpte den og jeg har blitt meget glad i den. Først denne helgen har den fått fri (foreløpig) :) ).

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med service på Sigma?

 

Sigma 50mm f1.4 for Canon. Fokus fungerer ikke lengre, hverken manuell eller autofokus. Tallene som står i "vinduet" er også låst.

Lager klikkelyder hvis man prøver på Autofokus. Hvis man tar den på manuell så skjer det ingen ting med fokusringen går rundt.

 

Har antagelig fått seg en smell mens den har ligget i sekken enda.

 

Ingen som kan estimere noen pris for dette?

 

Anbefaling om hvor å reparere?

Lenke til kommentar

Noen som har noen erfaringer med service på Sigma?

Mine Sigmaer har vært kjøpt hos FotoVideo - tipp-topp service der i gården. Nå ble riktignok den Sigmaen jeg hadde problemer med kondemnert; men kunne da velge en annen modell da den jeg leverte inn var utgått.

 

Anbefaling om hvor å reparere?

Hvor har du kjøpt den?

Lenke til kommentar

Min teori er at det er SanDisk kortene som er synderen (ref Leica og SanDisk problemer). Jeg har vært innom 3 stk av samme Extreme SD kort og de er det bare tull med. Første mann døde av seg selv. Byttet denne og Nr.2 var DOA - kjøpte så en på en annen butikk og den låser kamera innimellom (opplevd på både Olmypus, Panasonic* og Canon hus - og, ja, kortet ble formatert i kamera før bruk).

Jeg har ihvertfall bare opplevd 1 sandisk kort som har vært litt bøgga. CF, riktignok. Har lite erfaring med SD. Jeg har brukt kanskje 15-20 forskjellige sandisk kort i løpet av de siste årene.

Lenke til kommentar

Jeg har ihvertfall bare opplevd 1 sandisk kort som har vært litt bøgga. CF, riktignok. Har lite erfaring med SD. Jeg har brukt kanskje 15-20 forskjellige sandisk kort i løpet av de siste årene.

Jeg har vel vært igjennom en 20-25 SanDisk kort av forskjellige typer totalt sett, og det er første gang jeg har opplevd problemer. Så jeg tror at vi her enten snakker om batch med dårlige kort, eller en feil i designet på akkurat denne utgaven.

 

Dvs. jeg har også et SanDisk kort som fysisk er ødelagt etter en tur innom et Canon-kamera til en venninne av meg. Men det var Canon kameraet sin feil - den rakk å spise tre kort før den kom seg på service ...

 

Problemet er at jeg har lånt den.

 

Men vi har en 100% god dialog og ingen problemer med det.

 

Er kjøpt hos Komplett 05.10.2008

Komplett vil nok i såfall sende deg til dertil egnet service sted, så du slipper å gå via Komplett.

Lenke til kommentar

Blir utendørs bikinibilder hvis været i dag blir som spådd utendørs. Noen med erfaring her som har tips på lyskilde og reflektor/fargefilter er veien å gå, eller om bør ta "farge" justeringer i redigeringen ? Har tilgjengelig 2 60x60cm softboxer, en sølvfarget 60 cm paraply, Lastolite reflektor/diffuser og 5 stk Nikon SB-900 inkl muligheten for fargefilter/korringeringsfilter for hvitbalanse. Har innendørs brukt ett orange fargefilter på 2 av blitseene på ett par fotoshoot som gir en fin "brunfarge"/varmere hudtone. Tar gjerne imot tips hva dere ville benyttet sammen med naturlig dagslys. Reflektoren er 5-1 såvidt jeg husker så en har både hvit, sølv og gull panel mulighet mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...