Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Med enerett på bildet, så er vel ikke en klokke til den verdien langt unna en OK pris. Klokkene koster jo ikke dem 1000 Euro i innkjøp.

 

Jeg ville skrevet en ordentlig kontrakt med dem, der de har enerett på bildet, over hele verden om de ønsker det, eller bare USA (dyrere for hele verden), og for en tidsbegrenset periode, dersom du tror at bildet kan brukes senere igjen. Pass på å få med at du kan bruke bildet selv til portifolie og sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endel kameraer gjør noe lignende for å fortelle om fargerom, _MG for argb og IMG for srgb?

 

Stemmer.

 

I see. Men jeg trodde at når jeg setter kameraet til å bruke aRGB så bruker den det på alle bildene. Men mitt bytter mellom filnavnet _MG og IMG. Hvorfor holder det seg ikke til aRGB?

Lenke til kommentar

I see. Men jeg trodde at når jeg setter kameraet til å bruke aRGB så bruker den det på alle bildene. Men mitt bytter mellom filnavnet _MG og IMG. Hvorfor holder det seg ikke til aRGB?

Det kan ikke være at det var tidligere bilder fra da du satte det til sRGB? Det er bare alle bilder etter at du har valgt fargerom som får det nye fargerommet.

Skyter du i Raw er det litt irrelevant hvilket fargerom du har valgt - det kan overstyres i Raw-konverteringen.

 

Er det Canon-hus du har?

Bruker du custom-funksjoner C1, C2, C3 kan det være du ikke har valgt Adobe RGB der.

Lenke til kommentar

Dette er overfodet ikke ment som reklame. Men kan noen ta en titt på første bildet i oktoberfesten min? Jeg er totalt noob på både kameraet jeg bruker denne gangen og på å stille på råfiler. Det jeg ønsker er å se hvordan resultatet hadde blitt om noen med litt mer skills kunne prøvd å gjordt det de ville med den råfila jeg har lagt ved. På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Ser at den har bra ytelse/minne i forhold til tilsvarende av andre merker vs pris.

AMD sine CPU'er er vel ikke like raske som tisvarende fra Intel, og slurper i seg mer strøm. Men mye minne og en haug av porter gjør den interessant.

 

Hva skal du bruke den til?

 

Blir hovedsakelig kontorarbeid og surfing, men hvor mye raskere kan en forvente at en tilsvarende prismessig fra Intel er ?

 

Denne tilsvarende har Intel, men mindre ram/hd, vil du si at det er et mer fornuftig kjøp "hastighet", trenger kanskje ikke så mye ram/hd.

Lenke til kommentar

Vurderer å bestille noen bilder på aluplate fra Japan Photo for å ha på kontoret. Har noen erfaring med kvaliteten på disse?

Har kjøpt en i 60x60cm. Må si meg fornøyd. Dette er ikke en ren aluplate, men en sandwich konstruksjon 0,1-0,2mm alu på hver side av en hardplastplate. Bildet er printet ut på en tynn folie, så hvitt er hvitt, og ikke alufarget. Folien er relativt matt, så noen test-print på matt papir kan være lurt, for å se hva sluttt-resultatet blir.

 

Fordelene med denne løsningen er at dette er like egnet til farger som sort/hvitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hurra! I dag kom D700en fra verksted. Noen som vet hva en DG-PCB unit er? Er ihvertfall det som ble byttet. Forøvrig fikk jeg ny gummi også. Yay. *Begynne å lage nytt merke etter R-strap festet på ny gummi under kamera*

 

Edit: Fant tilsvarende til d80. Spennende greier. :sleep:

 

Edit2: Fant en reperasjonsmanual for D700. Ser ut som om det er hovedkortet, eller tilsvarende. Vet ikke om det heter hovedkort i kamera.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Hurra! I dag kom D700en fra verksted. Noen som vet hva en DG-PCB unit er? Er ihvertfall det som ble byttet. Forøvrig fikk jeg ny gummi også. Yay. *Begynne å lage nytt merke etter R-strap festet på ny gummi under kamera*

 

Edit: Fant tilsvarende til d80. Spennende greier. :sleep:

 

Edit2: Fant en reperasjonsmanual for D700. Ser ut som om det er hovedkortet, eller tilsvarende. Vet ikke om det heter hovedkort i kamera.

 

PCB: http://en.wikipedia.org/wiki/Printed_circuit_board

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...