Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

blablafaenblablanoblablasomblablaegblablavarblablaskikkeligblablasugenblablapåblablafestblabla

Du kan jo arrangere en du :) Det er bare å se på tidligere fester og bruke det som en mal.

Leiker med tanken. Det er vel ikkje så mykje jobb, er det - eller er det nokre skjulte haker eg ikkje har merka?

Lenke til kommentar

Hva skal egentlig til for å arrangere en fest? Tema og regler? :p

Ja, et er egentlig så enkelt. Årets aprilfet har de mest oppdaterte reglene, så det er egentlig bare å ta en cut & paste, bytte tema og endre til riktige datoer.

 

Kan dog være lurt å se hvor mange som kan tenke seg en fest.

 

Edit: Er det nokon som er interessert i August-fest?

 

Og der var du lur, ja :thumbup:

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Trur det, men kva veit eg. Eg har aldri fullført noko slikt eingong, men føle meg i siget no.

 

Edit: Er det nokon som er interessert i August-fest?

Hehe ;)

Hmm, kommer ann på tema :innocent:

 

Hvis ingen andre har lyst til og sette opp en fest så kan jeg påta meg oppgaven hvis tilfellet er ute :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker Cokin P-system. Funker uten vignettering ned til 21mm på min Tamron 17-35. (på "fullformat")

Bruker LCW's ND500 MC til KM 17-35mm. Lite vignettering, men noe er det. 9trinns filter med 77mm filtergjenger til 450kr. er billig.

 

 

Jeg bruker ND 2.7 som gir 6.67 trinn , bare ett ekstra glass som lyset går igjennom og ingen vignettering . Men det er j .. mørkt når man skal fokusere.. som oftest bruker jeg da hyperfokalavstand . Da slipper jeg av og på med filteret.

 

Jeg bruker AF når jeg har på mine 9trinns filter :)

 

 

Ukei, for en førstegangskjøper, er det best og kjøpe ett filter først, og så heller bestille ett til i etterkant ? :hmm:

De første filterene jeg kjøpte var ikke spesielt bra. Billig ebay crap til 30-40kr/stk. Å stacke 2-3 ND8 filter er langt ifra like bra som å bruke et filter med 9trinns nedblending.

 

Til 77mm gjenger kjøpte jeg LCW's ND500 MC og til 55mm og 67mm gjenger kjøpte jeg Hoya NDx400 fra ebay-sjappa Citiwide. Bare si at de skal skrive 19GBP på pakka så gjør de det.

Lenke til kommentar

Jeg bruker Cokin P-system. Funker uten vignettering ned til 21mm på min Tamron 17-35. (på "fullformat")

Bruker LCW's ND500 MC til KM 17-35mm. Lite vignettering, men noe er det. 9trinns filter med 77mm filtergjenger til 450kr. er billig.

 

 

Jeg bruker ND 2.7 som gir 6.67 trinn , bare ett ekstra glass som lyset går igjennom og ingen vignettering . Men det er j .. mørkt når man skal fokusere.. som oftest bruker jeg da hyperfokalavstand . Da slipper jeg av og på med filteret.

 

Jeg bruker AF når jeg har på mine 9trinns filter :)

 

 

Ukei, for en førstegangskjøper, er det best og kjøpe ett filter først, og så heller bestille ett til i etterkant ? :hmm:

De første filterene jeg kjøpte var ikke spesielt bra. Billig ebay crap til 30-40kr/stk. Å stacke 2-3 ND8 filter er langt ifra like bra som å bruke et filter med 9trinns nedblending.

 

Til 77mm gjenger kjøpte jeg LCW's ND500 MC og til 55mm og 67mm gjenger kjøpte jeg Hoya NDx400 fra ebay-sjappa Citiwide. Bare si at de skal skrive 19GBP på pakka så gjør de det.

 

 

 

Nå skal jeg kose meg med tørrfesk og tørka reinkjøtt :dribble:

Lenke til kommentar

Jeg drar med dama på festen så slipper vi at det blir HELT pølsefest.

Pølser er da digg.

 

Det kan være en ide å lage en liten tråd: "Vil dere ha en augustfest" med en poll. Da ser erefort hovr mange som er interessert.

 

Nå skal jeg kose meg med tørrfesk og tørka reinkjøtt :dribble:

Med Mackøl, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...