Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merkelig. Den blir bare bedre og bedre jo mer jeg drikker av den.

Lagavulin 16, er god fra förste glasset. Det er, hvis man liker Whisky med röyksmak.

Innenfor betalbare rammer, blir det ikke sä mye bedre.

 

Men, naar den er aapna, bnurde man drikke den i löpet av en til to maander.

Den taper seg litt hvis den staar for lenge.

Lenke til kommentar

Er det noen her som av og til tar bilder av fly? Det var nemlig en Antonov AN 124-100 inne på GMF i dag. Var så heldig å få en omvisning inni den. Fikk også et par bilder, men hadde bare mobiltelefonen tilgjenelig. Likevel synes jeg bildet ganske bra viser hvor stort flyet er.

post-103104-1280698530,0387_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lagavulin 16, er god fra förste glasset. Det er, hvis man liker Whisky med röyksmak.

Innenfor betalbare rammer, blir det ikke sä mye bedre.

 

Men, naar den er aapna, bnurde man drikke den i löpet av en til to maander.

Den taper seg litt hvis den staar for lenge.

Den har nok vært åpna siden juni hvertfall. Da var jeg her sist og da det var da fattern dro til angola og han har ikke vært tilbake enda. Men den var fortsatt veldig god. Nå har jeg gått over til macallan da.
Lenke til kommentar

Er det noen her som av og til tar bilder av fly? Det var nemlig en Antonov AN 124-100 inne på GMF i dag. Var så heldig å få en omvisning inni den. Fikk også et par bilder, men hadde bare mobiltelefonen tilgjenelig. Likevel synes jeg bildet ganske bra viser hvor stort flyet er.

post-103104-1280698530,0387_thumb.jpg

Jeg er misunnelig. Jeg er og blir flyfrelst.

Lenke til kommentar

Nå er jeg hjemme og kan endelig nyte hastigheter som er bedre enn ISDN igjen...

Tell me about it, sitter med mobilt bredbånd nå, føler hele verden går forbi meg

Det var ikke uten grunn at jeg skrev de pene tingene jeg gjorde om ICE tidligere i sommer. Mobilt bredbånd er en kjempevits. Hadde Telenor på hytta i fjor og det tok 30 minutter å laste en Sharepoint-side. Med Netcom i sommer hadde jeg ikke en gang dekning, men med ICE lastet jeg ned et Formel 1-løp fra piratbukta på 4 timer.

 

Edit: An124 hadde unektelig vært en opplevelse å få være med opp. Tror nok den holder minst like bra som et vestlig transportfly. Svigers har gitt meg tur med DC-3 i bursdagspresang i år. Ser frem til det. :thumbup:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Kom akkurat på noe. Mener å huske at det var "stort" at Nikon kameraene som brukes på ISS ikke måtte modifiseres, right?

 

Vel, jeg har ett flott bilde tatt med mobilen (uten autofokus) av baksiden på ett gammelt NG blad...

post-100104-1280700781,8451_thumb.jpg

 

But they were most impressed by the fact that all the tested equipment came straight off the shelf. Without significant modifications.

To be precise, the OM-4 needed only a few pieces of regulation silver tape to win certification

 

Ikke så fantastifistisk at en D3s ikke må modifiseres for ISS bruk kanskje?...

Lenke til kommentar

Fikk ikke med meg at det ble gjort noe nummer ut av det.

 

Litt usikker, men jeg mener å huske at NASA krevde at smørefettet i lukkermekanismen skulle skiftes ut da de handlet D2x.

 

http://www.akam.no/artikler/nikon_til_verdensrommet/76885

Nikon presiserer at ingen modifikasjoner blir utført på fotoutstyret før det kan taes i bruk på romstasjonen. Det er med andre ord samme utstyr som vanlige dødelige kan handle på den lokale fotobutikken.

 

http://www.foto.no/cgi-bin/articles/articleView.cgi?articleId=42583

Produktene er så å si identiske med de som er tilgjengelig i butikk.

 

http://www.wired.com/gadgetlab/2009/12/nasa-orders-eleven-space-cameras-from-nikon/

These cameras are, says Nikon, completely stock, just like you or I could buy in the store.

 

http://www.dpreview.com/news/1006/10061402nikoniss.asp

The company says that no modifications will be made to any of the products and they will join the existing Nikon film and digital cameras/lenses used by the astronauts working in the segment.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...