Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sat her og høyrte på Tom Waits, sippa til Kaffi og redigerte bilete, mens eg filosoferte over kor mykje gale det er i verda - eg trur eg har blitt gubbe. :ermm:

Eh. Neppe. Når du er "gubbe" hører du ikke så mye på Tom Waits lenger, og weltschmerz er i all hovedsak et tilbakelagt stadium. Gubber er kjipe(re) og kyniske.

Da går det i Morrissey!

Morrissey - Sword: http://open.spotify.com/album/7gUbLZuSb2DDIxLQ8zIBXl

Lenke til kommentar

Luksus! Jeg husker i gamle dager. Da måtte vi gå over bekken for å hente vann og datafilene fikk man ikke tak i via TELEKABELEN nei! De måtte vi hente neddi bygda, og frakte i sekk oppover. Så treigt gikk det da!

Eg husker når foreldra mine lurte meg til å tru at datamaskiner berre fungerte mellom 08:00 og 20:00.

Lenke til kommentar

In other news: Ny Kindle lansert i dag - versjon med bare wlan til $139!? Fuck me. Kindle er et seriøst genialt produkt. Selg aksjene deres i Norske Skog!

Jeg må innrømme at den ser interessant ut.

Fact: Jeg er så forelsket i Kindlen min at jeg skulle ønske jeg kunne være J@cob i et par minutter, sånn at jeg kunne uttrykke min kjærlighet til dingsen med tilstrekkelig drøye ord.

 

(Edit: jeg husker da mobiltelefon var noe man forsøkte å snakke så kort som mulig i, siden man måtte betale "rikstelefon" uansett hvor i landet man ringte... jeg husker at mobiltelefonen ikke hadde tastatur, men et sett med brytere man vridde på etter at sentralbordet hadde gitt deg en linje - spent på hva Tom husker, men jeg innbiller meg at det innvolverer radiorør og "magnetic drum memory" :fun: ...)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

In other news: Ny Kindle lansert i dag - versjon med bare wlan til $139!? Fuck me. Kindle er et seriøst genialt produkt. Selg aksjene deres i Norske Skog!

Jeg må innrømme at den ser interessant ut.

Fact: Jeg er så forelsket i Kindlen min at jeg skulle ønske jeg kunne være J@cob i et par minutter, sånn at jeg kunne uttrykke min kjærlighet til dingsen med tilstrekkelig drøye ord.

 

(Edit: jeg husker da mobiltelefon var noe man forsøkte å snakke så kort som mulig i, siden man måtte betale "rikstelefon" uansett hvor i landet man ringte... jeg husker at mobiltelefonen ikke hadde tastatur, men et sett med brytere man vridde på etter at sentralbordet hadde gitt deg en linje - spent på hva Tom husker, men jeg innbiller meg at det innvolverer radiorør og "magnetic drum memory" :fun: ...)

 

skulle vært mini jack på den, ingenting som er bedre enn litt musikk mens man leser :D

Lenke til kommentar

Da går det i Morrissey!

Morrissey - Sword: http://open.spotify.com/album/7gUbLZuSb2DDIxLQ8zIBXl

Går mest i Jarvis Cocker her... jeg er ikke gammel. ;)

 

Yavel: Spotify er no-go gitt... og det er derfor jeg ikke har testet det. Lenge siden jeg hørte på en annen kilde enn Spotify i annet enn ekstreme nødstilfeller, som når jeg trenger litt Black Angels:

 

http://www.youtube.com/watch?v=fZGQIZ9YV0g

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Er dette bildet verdig en runde i bildekritikken?

 

post-58847-1280617075,0514_thumb.jpg

 

 

Var innleid fotograf på et 80-tallsparty på en meget snasen hytte, og tok det i farten mens jeg var på vei til bilen for å bytte utstyr.

 

Diskre festfotografering uten blits er vanskelig når solen er gått ned. Men det er utrolig hva man får til med et gammelt hus og litt lyssterk grom-optikk.

Lenke til kommentar

Er dette bildet verdig en runde i bildekritikken?

Er det "mitt første bilde med EOS400D!!!one!!one!"?

 

(pent! :thumbup: Syns ikke komposisjonen står til gull - mer forgrunn og mindre tom himmel (relativt sett). Ville kuttet 1/6 i venstre billedkant og tilsvarende i toppen - minst.)

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Målet var å få til en komposisjon som hadde det grunnleggende i boks, og så croppe det til perfeksjon etterpå. Har jo litt tidsstress når man egentlig skal fotografere noe annet. Tidsvinduet for å treffe på med de fargene var smalt, 5 min før var lyset kjedelig, 5 min etterpå var lyset på vei mot blekrosa. sick.gif

 

Men ubehandlet ut av kamera så er ikke resultatet så ille. D80/Sigma 30/1.4 - 1/60, f/5.6.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

det er vel strengt tatt kun de som er over middels interessert i IT/data som forstår humoren her.

Det er vel strengt tatt pensum.

 

Sat her og høyrte på Tom Waits, sippa til Kaffi og redigerte bilete, mens eg filosoferte over kor mykje gale det er i verda - eg trur eg har blitt gubbe. :ermm:

Velkommen etter :)

Lenke til kommentar

Fact: Jeg er så forelsket i Kindlen min at jeg skulle ønske jeg kunne være J@cob i et par minutter, sånn at jeg kunne uttrykke min kjærlighet til dingsen med tilstrekkelig drøye ord.

Såpass bra. Lukter løp og kjøp ....

 

(Edit: jeg husker da mobiltelefon var noe man forsøkte å snakke så kort som mulig i, siden man måtte betale "rikstelefon" uansett hvor i landet man ringte... jeg husker at mobiltelefonen ikke hadde tastatur, men et sett med brytere man vridde på etter at sentralbordet hadde gitt deg en linje - spent på hva Tom husker, men jeg innbiller meg at det innvolverer radiorør og "magnetic drum memory" :fun: ...)

Nåja. Jeg er ikke eldre enn at når jeg begynte med data, så var integrerte kretser vanlig (f.eks. 7405) Rør derimot, det så jeg kun i enkelte radarkrestes i min militære karriere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...