tomsi42 Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) For å være helt OT: I går klarte en av vennindene til datteren min å pælme Wii-fjernkontrollen på vår Sony 40" LCD, så den knuste. Med hovedforfall på alle forsikringer samt hovedservice på bilsen sto ikke ny TV høyt på ønskelisten akkurat nå, for å si det sånn. Noen som har tips til en rimelig LCD-TV rundt 5-7K, fortrinnsvis over 35"? Note to self: Ikke stol på at 6-åringer tar på seg "strap'en" selv om du har sagt det 4 ganger.... Jeg har forstått det slik at 6-åringer ikke får med seg slike ting om du sier det 100 ganger heller. Har du ikke en passende forsikring som dekker den type uhell? Eller faren til den uheldige piken ? Ser at Elkjip har en Toshiba til rundt 7k - vet ikke hvordan kvaliteten er; men det er vel bedre enn ingenting. Tom edit:leif Endret 14. januar 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Ingen forsikringer nei som hjelper, nei. Vanlig innboforsikring dekker ikke denne typen uhell. Ser at Elkjip har en Toshiba til rundt 7k - vet ikke hvordan kvaliteten er; men det er vel bedre enn ingenting. Jøss! Det var sykt billig for 42" (som forøvrig er litt i overkant - 40" tror jeg er maksimalt av hva vi har plass til) - mon tro hvorfor et tilsynelatende respektabelt merke som Toshiba er så inmari billig? Det står forøvrig ikke noe om komponentinngang - det må jeg ha. Jeg ser at kontrast-specsene på de dyrere TV'ene har tatt helt av - 10000:1 og greier. Jeg har vanskelig for å tro at PC-skjermen min er særlig mer enn 1000:1 - hva er opplegget? (Jeg vil helst kjøpe billig og kjip, og vente til standardene har "satt seg litt" før vi kjøper dyrt, kona er større gadget geek enn meg, og vil kline til) Endret 14. januar 2008 av Anew Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg ser at kontrast-specsene på de dyrere TV'ene har tatt helt av - 10000:1 og greier. Jeg har vanskelig for å tro at PC-skjermen min er særlig mer enn 1000:1 - hva er opplegget? Det er vel det samme som med ghettoblaster-watt. Kunstig oppblåst vha. mer eller lure målemetodikker. Tom Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Utrolig kjipt når sånn skjer. Moralen er å ikke få barn, til alle oss på Akam Hva med faren til jenta? Prata med han? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) Utrolig kjipt når sånn skjer. Moralen er å ikke få barn, til alle oss på Akam Hva med faren til jenta? Prata med han? Jeg har snakket med faren ja, men mest fordi 6-åringer i dag er vant til at om noe blir ødelagt, så er ikke det så big deal - det er jo bare å kjøpe nytt. Her snakker vi et 5-sifret beløp rett i dass på et øyeblikk, så det kan være greit om barna skjønner at dette faktisk var en big deal. Kona og jeg har derfor bestemt oss for å lide oss gjennom noen uker med en knøttliten gammel TV. Faren syns selvsagt det er skikkelig kjipt, spesielt siden de ikke har særlig god økonomi og de selvsagt føler et slags ansvar, men jeg er helt klar på at jenta var "i min varetekt" - det er utelukkende mitt ansvar at jeg ikke passet godt nok på. Endret 14. januar 2008 av Anew Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 For at en slik tråd skal tas seriøst og ikke minst være seriøs bør den "pinnes". Ser ut som det har gått bra med fødselen da. Kim... Pinnes? For å være helt OT: I går klarte en av vennindene til datteren min å pælme Wii-fjernkontrollen på vår Sony 40" LCD, så den knuste. Med hovedforfall på alle forsikringer samt hovedservice på bilsen sto ikke ny TV høyt på ønskelisten akkurat nå, for å si det sånn. Noen som har tips til en rimelig LCD-TV rundt 5-7K, fortrinnsvis over 35"? Note to self: Ikke stol på at 6-åringer tar på seg "strap'en" selv om du har sagt det 4 ganger.... Kjipt, blir vel ikke noe objektiver med det første nei ... Men vi har aldri hatt annet en "noks" tv er det er bra bilde, men tar plass. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 For at en slik tråd skal tas seriøst og ikke minst være seriøs bør den "pinnes". Ser ut som det har gått bra med fødselen da. Kim... Pinnes?Setjast som sticky reknar eg med («pinned to the top»). Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet om tutorials for å lage slike bilder? Tenker da på vintage effekten. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet om tutorials for å lage slike bilder? Tenker da på vintage effekten. Ne,i men skaffer du meg ei søt jente med sykepleieruniform som jeg kan ta masse bilder av. Er det en veldig liten mulighet for at jeg lager en tutorials. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Hva heter den geniale siden som inneholder tester av nærmest alle objektiver? Det er en engelsk side, jeg husker den hadde en skala for skarphet og alt mulig.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 photozone.de er kanskje ikke rett side,men den duger den og. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Maybe it was this one Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Maybe it was this one Den sida så veldig Canon orientert ut for en Nikon bruker Tre objektivmerker som var testa Canon, Sigma og Tamron. Mvh Tim Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Noen som vet om tutorials for å lage slike bilder? Tenker da på vintage effekten. Denne fyren her har jobba en del med å skape den samme stemningen. http://www.photosight.org/ownpage.php?authorid=4776 Kanskje han kan tenke seg å dele litt hvis du spør. Mvh Tim Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Maybe it was this one Den sida så veldig Canon orientert ut for en Nikon bruker Tre objektivmerker som var testa Canon, Sigma og Tamron. Mvh Tim Det tenkte jeg ikke på. Uansett en veldig kjekk side. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er så drittlei de bowlingbildene! Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er så drittlei de bowlingbildene! Les teksten, ikke bare se på bildene Lenke til kommentar
fototim Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Jeg er så drittlei de bowlingbildene! Beklager Mr. Lover å komme med en advarsel neste gang for å skåne dine følsomme øyne. Er det andre typer bilder eller fotografer som du og ønske å slippe å bli konfrontert med? Mvh Tim Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 15. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2008 Jeg er så drittlei de bowlingbildene! Les teksten, ikke bare se på bildene Tekst? Jeg er så drittlei de bowlingbildene! Beklager Mr. Lover å komme med en advarsel neste gang for å skåne dine følsomme øyne. Er det andre typer bilder eller fotografer som du og ønske å slippe å bli konfrontert med? Mvh Tim Tja, bwj's side kan du holde skjult i en spoiler, makan på drittsekk skal man lete lenge etter! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2008 Kona og jeg har derfor bestemt oss for å lide oss gjennom noen uker med en knøttliten gammel TV.Du verden så mange problemer man slipper ved å ikke ha (eller se på for den saks skyld) TV... :o) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå