Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fotball, kan ikke ta bilder i kort avstand.

De fleste bruker vel zoom der, 70-300 f.eks når de tar fotball bilder.

 

Fotball aftenposten

 

Her er jo alle tatt med Tele zoom.

Hva får deg til å si at alle der er tatt med en telezoom?

De fleste sportsfotografer bruker 3-400mm 2.8 fast-teleobjektiv, kanskje sammen med 70-200 på et annet kamera.

Sorry gjorde meg ikke ferdig med innlegget før jeg posta! Skulle stå tele/telezoom.

Lenke til kommentar
Hva tenker folk generelt om å bestille via nett på B&H? Tenker å få kloa i en Sigma 150mm f/2.8 Macro, slik som Mr. Olsen også har. Positive erfaringer med den Marius? Hvorfor gikk du for den i stenfor Tamron-en egentlig? Nevnte aldri det i tråden din.

 

Ville ha mye tele så jeg fikk nagla øyenstikkere, det har jeg ennå ikke klart meg glans.

 

Tamron har en god en på 90mm, men tenkte ikke over det da jeg ville ha mye tele.

Når jeg kjøper ny makro så blir det Nikkor 105mm f/2.8 VR eller Tamron 90mm f/2.8.

Sikta til hvorfor du valgte Sigma 150mm fremfor Tamron 180mm. Virka ikke helt logisk det svaret ditt med at du ville ha mye tele, ettersom Tamron-en er størst på det punktet. Artig å lese tråden din hvor du krangla med deg selv og alle andre, men aldri skrev hvorfor du gikk for Sigma-en. Hva er din erfaring med objektivet? Er dårlige erfaringer grunnen til lyst på nytt, eller rett og slett fordi pengene brenner i lomma? :p

 

Hadde vært kult med en test av dette objektivet også, men vet ikke hvorvidt du har lyst til å via av tiden til det. Er det anbefalt å kjøpe det i Norge, ettersom det er såkalte "mandagsobjektiver" ute og går blant Sigma?

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg valgte 150 istedet for 180 var at flere sa at de optiske egenskapene til 180 ikke var like bra som 150, + at 150 ga meg mulighe til å kjøpe makroblits, noe som der og da virket smart, men var ikke det.

 

Grunnen til at jeg vil ha en 90mm/105mm er fordi 150 blir litt for mye til ting som er litt større enn blomsterfluer, som blomster. Vil også ha en moderat tele til head shots, så jeg slipper å grave i nesa til modellen.

 

 

Jeg ville kjøpt i Norge, uten at jeg har sjekket hva du tjener på USA-handel. Tror ikke du sparer så mye, spesielt med tanke på at du ikke har noen verdensgaranti på Sigma, og at kvaliteten sies å være varierende på 3. parts, selv om jeg ikke har merket dette på de 3 jeg har.

 

(Har merket at Tokina kanskje er litt uskarp på D200, men var aldri det på D50...)

Skal ta en test snart, kanskje det er kameraet som er feilfokusert,.

Lenke til kommentar

Jeg skal etter all sannsynlighet være utplassert hos en bedrift som tar bilder av eiendomer (leiligheter, boliger osv.) og lurer på et par ting angående det å ta slike bilder.

Jeg ser at mange av bildene i annonser for leieligheter ser ut til å ha blitt tatt med et vidvinkel objektiv, så går utifra at det er vanlig? Hvor vid vidvinkel?

Hvordan gjør man det med blits? Har en speedlight, er det bare å skyte blitsen i taket?

Lenke til kommentar
Jeg ser at mange av bildene i annonser for leieligheter ser ut til å ha blitt tatt med et vidvinkel objektiv, så går utifra at det er vanlig? Hvor vid vidvinkel?

Hvordan gjør man det med blits? Har en speedlight, er det bare å skyte blitsen i taket?

Jeg ville brukt Sigma 12-24mm på cropkamera, altså rundt 18mm i 35mm-ekvivalent. Den er nokså rettegnende, så det blir ikke enormt med fortegning. Ekstern blits i taket.
Lenke til kommentar
Jeg ser at mange av bildene i annonser for leieligheter ser ut til å ha blitt tatt med et vidvinkel objektiv, så går utifra at det er vanlig? Hvor vid vidvinkel?

Hvordan gjør man det med blits? Har en speedlight, er det bare å skyte blitsen i taket?

Jeg ville brukt Sigma 12-24mm på cropkamera, altså rundt 18mm i 35mm-ekvivalent. Den er nokså rettegnende, så det blir ikke enormt med fortegning. Ekstern blits i taket.

Jeg er ikke så flink på alle fagutrykkene (cropkamera) enda, men har et Sigma 10-20mm og et Nikon D70s eller et Canon EOS 400D til disposisjon. Funker det? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har forundret seg over at alle bildekritikk-trådene har begynt å få "BK:" foran tittelen?

 

Syns dette er snodig. Ja, man ser lettere hva som er bildekritikk-tråder og hva som er ikke men det er litt.. Jo korny^^

Er jo for så vidt greit at de poster det da, vi ser jo tross alt lettere hva vi skal kritisere, og hvem som bare poster for å poste, men siden selve "forumsdelen" heter BILDEKRITIKK, så er det jo ganske vanlig at vi poster bilder som skal bli kritisert!

 

Konklusjon: ganske unødvendig å poste BK: i topic navnet når du poster i bildekritikk forumet!

Lenke til kommentar
Jeg ser at mange av bildene i annonser for leieligheter ser ut til å ha blitt tatt med et vidvinkel objektiv, så går utifra at det er vanlig? Hvor vid vidvinkel?

Hvordan gjør man det med blits? Har en speedlight, er det bare å skyte blitsen i taket?

Jeg ville brukt Sigma 12-24mm på cropkamera, altså rundt 18mm i 35mm-ekvivalent. Den er nokså rettegnende, så det blir ikke enormt med fortegning. Ekstern blits i taket.

Jeg er ikke så flink på alle fagutrykkene (cropkamera) enda, men har et Sigma 10-20mm og et Nikon D70s eller et Canon EOS 400D til disposisjon. Funker det? Takk for svar :)

Burde gå fint brennviddemessig, ja. Om du velger Nikon-en eller Canon-en kommer jo annen på fatningen på Sigma-en.

Lenke til kommentar
Jeg ser at mange av bildene i annonser for leieligheter ser ut til å ha blitt tatt med et vidvinkel objektiv, så går utifra at det er vanlig? Hvor vid vidvinkel?

Hvordan gjør man det med blits? Har en speedlight, er det bare å skyte blitsen i taket?

Jeg ville brukt Sigma 12-24mm på cropkamera, altså rundt 18mm i 35mm-ekvivalent. Den er nokså rettegnende, så det blir ikke enormt med fortegning. Ekstern blits i taket.

Jeg er ikke så flink på alle fagutrykkene (cropkamera) enda, men har et Sigma 10-20mm og et Nikon D70s eller et Canon EOS 400D til disposisjon. Funker det? Takk for svar :)

Burde gå fint brennviddemessig, ja. Om du velger Nikon-en eller Canon-en kommer jo annen på fatningen på Sigma-en.

Ok, prøvde å ta et lite test-bilde av badet, er jeg inne på noe, eller?

 

post-69830-1199999280_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det noen andre som har forundret seg over at alle bildekritikk-trådene har begynt å få "BK:" foran tittelen?

 

Syns dette er snodig. Ja, man ser lettere hva som er bildekritikk-tråder og hva som er ikke men det er litt.. Jo korny^^

 

Her er en liten quote fra aetius i en annen tråd (som for øvrig ligger som sticky) :

 

Vil gjerne benytte anledningen til å oppfordre folk til å skrive "Bildekritikk: " før emnetittelen når de poster en ny tråd her. Går man inn i bildekritikken selv er det i og for seg greit nok med bildenavn som emnetittel, men når disse emnene dukker opp i andre lister ("Siste fra forum", for eksempel) blir det veldig lett forvirrende.
Lenke til kommentar
Er det noen andre som har forundret seg over at alle bildekritikk-trådene har begynt å få "BK:" foran tittelen?

 

Syns dette er snodig. Ja, man ser lettere hva som er bildekritikk-tråder og hva som er ikke men det er litt.. Jo korny^^

Er jo for så vidt greit at de poster det da, vi ser jo tross alt lettere hva vi skal kritisere, og hvem som bare poster for å poste, men siden selve "forumsdelen" heter BILDEKRITIKK, så er det jo ganske vanlig at vi poster bilder som skal bli kritisert!

 

Konklusjon: ganske unødvendig å poste BK: i topic navnet når du poster i bildekritikk forumet!

 

Grunnen til det er vel slik at det er lett å se på forsiden hva som er bildekritikk og hva som ikke er det...

Lenke til kommentar
Hvordan er makrooppsettet ditt? Bruker du SB-800, festet på kameraet eller eksternt via blitzstyring? Hva var galt med macroblisen du kjøpte? SB-R1, right?

 

Hvordan det var? Brukte SB-800 på kamera, og småblitsene festet på objektivet, helt ytterst.

 

Det som var galt var at jeg ikke syns de eliminerte skygger godt nok, og blitslys er ikke noe fantastisk, tror jeg kommer til å ta mindre tall av makrobilder med blits fremmover.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...