Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Syns det har vært litt stille her nå i det siste!

 

ingen som har tatt noen bilder i det siste, eller kjøpt noe nytt utstyr?

 

Mvh Kim-s

Jeg også. Fikk min 1D Mark II i går. :)

Og jeg kan skryte av DA* 50-135/2,8 og DA 18-250.

Men dessverre har jeg snudd døgnet, så jeg kommer meg knapt nok ut mens det er fotolys. Har testa litt, og er godt fornøyd med innkjøpene, men ikke med meg selv :(

 

 

Ikke er det særlig fotolys på kveldstid heller siden det er overskya. Må komme meg ut av denne sirkelen. Arbeidsledighet er ikke sundt.

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar
Sigma 150mm er ganske sikkert kjøp. Litt dødt n�om vinteren though.

Sjekk ut robo p�photosight.org, han har tatt mye snask med det uten blits, jeg hadde det kun i 2 dager før regnet kom og insekta dro.

Den er kjip :p Er hovedsakelig insekter jeg hadde i tankene. Men er ikke _så_ lenge til de kommer tilbake, tatt all denne globale oppvarmingen i betraktning. Ellers har jeg lyst til å prøve meg litt mer på dråpebilder, og det kan jeg jo fint prøve på vinteren. Da er det bare blitzen som mangler. Noen tips og formeninger om SB-800 vs. SB-600 som sagt?

 

Har også tenkt på Tokina 12-24mm, og har både hørt og sett mye bra om denne også. Da har jeg jo valget om å skaffe meg vidvinkel eller makro først. Vet jeg har lyst til å skaffe meg begge deler, men en av de må vente til sommeren nå jeg har sommerjobb og tjener til livets luksus :p

 

Selvfølgelig veldig vanskelig for dere å gi tips til meg, ettersom dere sikkert ikke vet nok om mine fotograferingsvaner. Vil da si at jeg mest sannsynlig kommer til å bruke begge objektivene flittig. Landskapsbilder jeg kan tross alt ta året rundt.

 

Så noen tips til en forbruksnarkoman som har penger som brenner i lomma? :p

Lenke til kommentar

Er kun 17, så noen impulsferie er ikke noe jeg har i planene. Jeg og noen kompiser har dog planer om Interrail til sommeren, som kan by på mange spennende fotomuligheter. Koster dog en god del penger som kunne blitt brukt på fotoutstyr, men får da ikke la denne pokkers hobbyen ta helt overhånd. :p

Lenke til kommentar
Og jeg kan skryte av DA* 50-135/2,8 og DA 18-250.
*ønske seg*

:) DA* er det nok all grunn til å ønske seg. Jeg har ennå ikke funnet svakheter ved den.

 

18-250 er mer i kategorien kjekt å ha. Uten billedstablilisator tror jeg at jeg ville stått over. Men den er pokker så kjekk da :)

I sekken på godværsdager på den mer kompakte DSen, og på K10D når lyset stiller litt mer krav. Ikke verdens beste optisk, men det ser ut til å funke.

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar

IceFox- SB800 helt klart. Super blitz, og du kan jo utvide med SB600 om du føler du trenger en ekstra blitz senere. Med din D80 kan du fyre av SB800 trådløst med den innebygde blitzen som commander.

 

Jeg skal vurderer om jeg trenger en SB600 slik at jeg kan ha SB800'en på kameraet...

Du får SB600 og 800 billig på ebay eller B&H. Ville ikke kjøpt i Norge mtp prisforskjellen...

Lenke til kommentar

Hadde planer om å kjøpe blitzene fra B&H, ja. Så skal jeg prøve å skaffe meg et batterigrep i samme slengen. Går det ann å fyre av SB-800 via infrarød også? I tilfelle jeg ikke har lyst til å benytte meg av den innebygde blitzen, eller vil den bli overlyst av SB-800 og ikke påvirke resultatet?

 

Ja, jeg trenger mer erfaring innenfor lysstyring :p

Lenke til kommentar
Hadde planer om å kjøpe blitzene fra B&H, ja. Så skal jeg prøve å skaffe meg et batterigrep i samme slengen. Går det ann å fyre av SB-800 via infrarød også? I tilfelle jeg ikke har lyst til å benytte meg av den innebygde blitzen, eller vil den bli overlyst av SB-800 og ikke påvirke resultatet?

 

Ja, jeg trenger mer erfaring innenfor lysstyring :p

 

Med stort nok objektiv vil du kunne se skygger fra pop-up når du trigger SB-800.

Det holder med et Tokina 12-24mm f/4

Lenke til kommentar
Hadde planer om å kjøpe blitzene fra B&H, ja. Så skal jeg prøve å skaffe meg et batterigrep i samme slengen. Går det ann å fyre av SB-800 via infrarød også? I tilfelle jeg ikke har lyst til å benytte meg av den innebygde blitzen, eller vil den bli overlyst av SB-800 og ikke påvirke resultatet?

 

Ja, jeg trenger mer erfaring innenfor lysstyring :p

 

Går an å slå av den innebygdge blitsen :)

Du kan sette den på slik at den bare sender ut signaler, uten å faktisk fyre av.

 

EDIT: Jeg skal kjøpe det samme :) En SB-800, en Rapid AC Charger with 4 Rechargeable "AA" NiMh 2900mAh og en MB-D80 batterigrep... Når jeg får lønn

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Kan man trigge SB-800 uten å fyre pop-upen? :dontgetit:

 

Noe annet system enn på D200 da?

Etter det jeg har hørt her på forumet (av noen som nesten kom gjennom skjermen min for å fortelle meg det), så var det mulig å gjøre det ja.

Og da var det ikke snakk om radiotriggere, men pop-upen.

Endret av Jurgis
Lenke til kommentar
radiotriggere (fra ebay) ;-)

evt med sync-kabel (også fra ebay så klart)

 

De som fyrte av blitsen en av fire ganger? :p

 

Kan man trigge SB-800 uten å fyre pop-upen? :dontgetit:

 

Noe annet system enn på D200 da?

Etter det jeg har hørt her på forumet (av noen som nesten kom gjennom skjermen min for å fortelle meg det), så var det mulig å gjøre det ja.

Og da var det ikke snakk om radiotriggere, men pop-upen.

 

Men hvordan?

Lenke til kommentar
Kan man trigge SB-800 uten å fyre pop-upen? :dontgetit:

 

Noe annet system enn på D200 da?

Etter det jeg har hørt her på forumet (av noen som nesten kom gjennom skjermen min for å fortelle meg det), så var det mulig å gjøre det ja.

Og da var det ikke snakk om radiotriggere, men pop-upen.

 

Men hvordan?

Jeg setter en knapp på menyene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...