Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Er det ikke en eller annen lov, som sier at "ethvert foruminnlegg som påpeker skrivefeil, vil inneholde en eller flere skrivefeil"?

 

Ut over den intenderte, så tror jeg Tims feil er å bruke infinitivsmerke foran "tenke", siden "stoppe opp" også er en eller annen avart av infinitiv? Altså må Tim, i likhet med meg, stoppe opp og tenke hver gang unge Olsen kjønner noe.

 

Spent på hva min(e) feil er...

 

(og ingen spark i noen retning er ment, bare en observasjon... ;))

 

Min språklige pet peeve: "Nødvendigvis ikke" betyr det motsatte av "ikke nødvendigvis." Like vel sier og skriver absurd mange det første, når de mener det siste. :wallbash:

Venta på den :)

Godt å se at noen tar Mr Olsen i forsvar, sånn skal det være.

 

Mvh Tim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så bare pass deg! ;)

 

Noen her som har meninger ang Sigma 70-200mm f/2.8 vs Sigma 100-300mm f/4 ?

Sistnevnte er nok vassere optisk. Photozone skrev at det er det beste Sigma-objektivet de hadde testet, nå har de vel testet objektiver etter det, men ser ikke bort fra at det gjelder fremdeles.
Lenke til kommentar

Hvorfor har du egentlig tenkt til å kjøpe en middelklasses telezoom rett før du går for "the bad boy"? Er det for å teste hvorvidt du liker deg på det brennviddeområdet før du svir ab heftige summer på dyrt glass? Stusser halvveis selv på Sigma 70-200 f/2.8 vs. Nikon 70-200mm f/2.8 VR. Har dog planer om både macro- og vidvinkelobjektiv før jeg skal kjøpe telezoom, men liker å skaffe formeninger en stund i forveien. Kjipt å punge ut såpass mye for noe som blir liggende på rommet...

Lenke til kommentar
Hvorfor har du egentlig tenkt til å kjøpe en middelklasses telezoom rett før du går for "the bad boy"? Er det for å teste hvorvidt du liker deg på det brennviddeområdet før du svir ab heftige summer på dyrt glass? Stusser halvveis selv på Sigma 70-200 f/2.8 vs. Nikon 70-200mm f/2.8 VR. Har dog planer om både macro- og vidvinkelobjektiv før jeg skal kjøpe telezoom, men liker å skaffe formeninger en stund i forveien. Kjipt å punge ut såpass mye for noe som blir liggende på rommet...

 

Jepp! Om det blir så jeg ikke bruker det mye, som forsvarer kjøpet så blir det ikke noe kjøp.

Så enkelt... Jeg vet ikke hvilken vending fotograferingen min tar. Blir det landskap/makro frammover, eller blir det sport/portrett, I can't say..

Lenke til kommentar
Tok noen bilder i går - men det ble liksom ikke det helt store...

 

Sitter her og slåss med men nye laptop - eller retter sagt helvetes Windows Vista!!!

 

Tom

 

XP 4ever man ! ;)

 

:nei:

 

Din PC er bevis nok for at det ikke er tingen. Eller skal jeg si innholdet? :!:

 

Mac derimot, DET er tingen! ^^

Lenke til kommentar
Tok noen bilder i går - men det ble liksom ikke det helt store...

 

Sitter her og slåss med men nye laptop - eller retter sagt helvetes Windows Vista!!!

 

Tom

 

XP 4ever man ! ;)

 

:nei:

 

Din PC er bevis nok for at det ikke er tingen. Eller skal jeg si innholdet? :!:

 

Mac derimot, DET er tingen! ^^

 

Så lenge man holder seg unna enkelte sider så går det bra.

 

Nå funker ikke Opera. Jeg får ikke til å installere på nytt, og heller ikke Firefox, så nå sitter jeg å lurer på om jeg skal formatere hele dritten!

Lenke til kommentar
Tok noen bilder i går - men det ble liksom ikke det helt store...

 

Sitter her og slåss med men nye laptop - eller retter sagt helvetes Windows Vista!!!

 

Tom

 

XP 4ever man ! ;)

 

:nei:

 

Din PC er bevis nok for at det ikke er tingen. Eller skal jeg si innholdet? :!:

 

Mac derimot, DET er tingen! ^^

 

Så lenge man holder seg unna enkelte sider så går det bra.

 

Nå funker ikke Opera. Jeg får ikke til å installere på nytt, og heller ikke Firefox, så nå sitter jeg å lurer på om jeg skal formatere hele dritten!

Formatter hard disken du - det holder ;)

 

Bare husk å ta backup først...

 

Tom

Lenke til kommentar

Vista er et pokkers helvete, ja. Særlig på laptop hvor den sluker maskinkraften i ett gjafs :p Bærbar Mac hadde vært kult og ha, men koster til gjengjeld et par ekstra kroner. Tross litt dårligere maskinvare er de mer fancy, og egentlig eneste produsent av pene bærbare maskiner. Til PS og bilderedigering fungerer det fint uansett.

 

Tenker å kjøpe meg en Sigma 150mm 2.8 Macro snart. Mangler bare i overkant av tusen spenn. (Er mottakelig for sponsing, og kontonummer kan fåes gjennom PM :p) Fra spøk til revolver - er det et godt kjøp? Egentlig 99% sikker på det, og har sett både god kritikk og resultater (bla. fra Mr. Olsen).

 

Hvordan er bruksområde på vinteren? Insekter og blomster er jo stort sett dødt nå på vinteren, så får vente et par måneder før jeg starter med det. Og hvordan vil det fungere uten ekstern blitz? Skal dog gå til innkjøp av en SB-800 eller SB-600 senere også. Er macrofotografering nytteløst uten blitz, eller vil det funke? Interne blitzen vil uansett ikke funke, ettersom objektivet kommer til å skygge for.

 

Da ble det en lang post om utstyrsråd. Hva ville dere anbefalt hva gjelder blitz? Vil SB-600 fungere fint, eller har den mange begrensninger i forhold storebroren? Skal som sagt brukes til macro i første omgang, men også til mye annet i fremtiden. Begynner vel med portretter en vakker dag også :p

 

Takker for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Vista er et pokkers helvete, ja. Særlig på laptop hvor den sluker maskinkraften i ett gjafs :p Bærbar Mac hadde vært kult og ha, men koster til gjengjeld et par ekstra kroner. Tross litt dårligere maskinvare er de mer fancy, og egentlig eneste produsent av pene bærbare maskiner. Til PS og bilderedigering fungerer det fint uansett.

 

Tenker å kjøpe meg en Sigma 150mm 2.8 Macro snart. Mangler bare i overkant av tusen spenn. (Er mottakelig for sponsing, og kontonummer kan fåes gjennom PM :p) Fra spøk til revolver - er det et godt kjøp? Egentlig 99% sikker på det, og har sett både god kritikk og resultater (bla. fra Mr. Olsen).

 

Hvordan er bruksområde på vinteren? Insekter og blomster er jo stort sett dødt nå på vinteren, så får vente et par måneder før jeg starter med det. Og hvordan vil det fungere uten ekstern blitz? Skal dog gå til innkjøp av en SB-800 eller SB-600 senere også. Er macrofotografering nytteløst uten blitz, eller vil det funke? Interne blitzen vil uansett ikke funke, ettersom objektivet kommer til å skygge for.

 

Da ble det en lang post om utstyrsråd. Hva ville dere anbefalt hva gjelder blitz? Vil SB-600 fungere fint, eller har den mange begrensninger i forhold storebroren? Skal som sagt brukes til macro i første omgang, men også til mye annet i fremtiden. Begynner vel med portretter en vakker dag også :p

 

Takker for hjelp! :)

 

Sigma 150mm er ganske sikkert kjøp. Litt dødt nå om vinteren though.

Sjekk ut robo på photosight.org, han har tatt mye snask med det uten blits, jeg hadde det kun i 2 dager før regnet kom og insekta dro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...