Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Utfordrer du Hr. Olsen? It's Mr. Olsen to you, punk! Har utfordret deg siden jeg fikk makroen, har du ikke lagt merke til det ? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Utfordrer du Hr. Olsen? It's Mr. Olsen to you, punk! Har utfordret deg siden jeg fikk makroen, har du ikke lagt merke til det ? punk? jasså! frekke trøndere! Gi meg noen linker til dine makrobilder. Må se hvor hard konkuranse det blir. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Utfordrer du Hr. Olsen? It's Mr. Olsen to you, punk! Har utfordret deg siden jeg fikk makroen, har du ikke lagt merke til det ? punk? jasså! frekke trøndere! Gi meg noen linker til dine makrobilder. Må se hvor hard konkuranse det blir. Heey, utfordrer... presens... Ikke rettferdig å bedømme ut ifra resultater etter 2 dager med makroen ! But, you know, if I have to: Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Kort fattet Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Tipper du vinner lett en makrokonkuranse her Vannymfer er slitsomt å ta bilde av, bra der. Får ta en konkuranse iløpet av våren. Litt feigt siden våren starter tidligere hos deg.. men men.. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Tipper du vinner lett en makrokonkuranse her Vannymfer er slitsomt å ta bilde av, bra der. Får ta en konkuranse iløpet av våren. Litt feigt siden våren starter tidligere hos deg.. men men.. Hehe, vannymfer er ikke så ille som øyenstikkere, og du har da et fint grep om dråpene. Hva med å prøve noe is greier? Våren i Trøndelag er ikke akkurat først i norge heller da. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Hva med å prøve noe is greier? Våren i Trøndelag er ikke akkurat først i norge heller da. Is ja.. hm, burde gå. Må bare vente til vintern kommer hit :| Første dag med snø idag siden kjempelenge siden. Men greit. Fototema: Is La inspirasjonen flyte. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Hva med å prøve noe is greier? Våren i Trøndelag er ikke akkurat først i norge heller da. Is ja.. hm, burde gå. Må bare vente til vintern kommer hit :| Første dag med snø idag siden kjempelenge siden. Men greit. Fototema: Is La inspirasjonen flyte. Fikk snø for første gang igår kveld vi... Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Husker fra den tiden jeg bodde i barteby at været var rimelig ustabilt. Analogt speilrefleks på den tiden. EOS 1000F.. herlig kamera. bare synd at man knapt hadde råd til å fremkalle bilder. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Været er like ustabilt for å si det slik. Var en dag i sommer hvor det var blå himmel og 30 grader+ i en uke. Fra kl 2 (NYDELIG vær) til kl 3 så var været blitt til ØSENDE regnvær. Har aldri til dags dato vært borti verre vær. Vi ble overrasket å stranda, og vi trengte ikke å bade for å bli gjennomvåt! Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Været er like ustabilt for å si det slik. Var en dag i sommer hvor det var blå himmel og 30 grader+ i en uke. Fra kl 2 (NYDELIG vær) til kl 3 så var været blitt til ØSENDE regnvær. Har aldri til dags dato vært borti verre vær. Vi ble overrasket å stranda, og vi trengte ikke å bade for å bli gjennomvåt! Forstår jeg deg rett: at sommeren varte fra kl 2 til 3. Hvis det er tilfelle skall jeg hoppe over Trodheim den dagen jeg flytter sørover. Bra makrobilder. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Været er like ustabilt for å si det slik. Var en dag i sommer hvor det var blå himmel og 30 grader+ i en uke. Fra kl 2 (NYDELIG vær) til kl 3 så var været blitt til ØSENDE regnvær. Har aldri til dags dato vært borti verre vær. Vi ble overrasket å stranda, og vi trengte ikke å bade for å bli gjennomvåt! Forstår jeg deg rett: at sommeren varte fra kl 2 til 3. Hvis det er tilfelle skall jeg hoppe over Trodheim den dagen jeg flytter sørover. Bra makrobilder. Det var en dag, hvilken som helst dag... Takk! Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 13. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2008 Veldig bra macrobilder du har tatt Mr. Olsen; macro er en "krevende øvelse"..)) Jeg tror ikke alle er klar over hvor krevende det er å få til slikt resultat som du viser her. Det krever også tålmodighet/utholdenhet, som ikke jeg har; troor muligens at mitt macroobjektiv blir solgt av den årsak...blir bare irritert av å se mine spede og elendige forsøk...)) ;o) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Hehe, takker! Roten til god fokus er god sitte/liggestilling! Sitter man krøket får man ikke god fokus UaNseTT! Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Og den andre roten til gode makrobilder er et godt makroobjektiv med ordentlig makro. Ikke lekemakro. Det er no min påstand. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Og den andre roten til gode makrobilder er et godt makroobjektiv med ordentlig makro. Ikke lekemakro.Det er no min påstand. Det er ikke en påstand, men en selvfølge! Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 I dag var det fantastisk nordlys her. Verdt å nevne er at kameraet er tusen-eller-noe kilometer unna. Neste gang skal jeg klare å få tatt et bilde.Mitt var bare noen titalls km unna, men dog like utilgjengelig :o( Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 Og den andre roten til gode makrobilder er et godt makroobjektiv med ordentlig makro. Ikke lekemakro.Det er no min påstand. Det er ikke en påstand, men en selvfølge! Akams store makromann "Åkken Bom" forsvant dessverre. Han hadde en del kunnskaper om makro og blitzoppsett. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 For at en slik tråd skal tas seriøst og ikke minst være seriøs bør den "pinnes". Ser ut som det har gått bra med fødselen da. Kim... Lenke til kommentar
Anew Skrevet 14. januar 2008 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2008 (endret) For å være helt OT: I går klarte en av vennindene til datteren min å pælme Wii-fjernkontrollen på vår Sony 40" LCD, så den knuste. Med hovedforfall på alle forsikringer samt hovedservice på bilsen sto ikke ny TV høyt på ønskelisten akkurat nå, for å si det sånn. Noen som har tips til en rimelig LCD-TV rundt 5-7K, fortrinnsvis over 35"? Note to self: Ikke stol på at 6-åringer tar på seg "strap'en" selv om du har sagt det 4 ganger.... Endret 14. januar 2008 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå