Gå til innhold

Chatte-tråd for oss på Akam!


Anbefalte innlegg

Hva tenker folk generelt om å bestille via nett på B&H? Tenker å få kloa i en Sigma 150mm f/2.8 Macro, slik som Mr. Olsen også har. Positive erfaringer med den Marius? Hvorfor gikk du for den i stenfor Tamron-en egentlig? Nevnte aldri det i tråden din.

 

Ville ha mye tele så jeg fikk nagla øyenstikkere, det har jeg ennå ikke klart meg glans.

 

Tamron har en god en på 90mm, men tenkte ikke over det da jeg ville ha mye tele.

Når jeg kjøper ny makro så blir det Nikkor 105mm f/2.8 VR eller Tamron 90mm f/2.8.

 

Jeg vet hva et tusenben er, ikke undervurder min viten så kraftig

 

Nja - tipper du også ville kalt dette tusenbein :

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Centipede

 

Men det er skolopendere, og er altså ikke tusenbein ;)

 

Svart bakgrunn skal du slippe på tusenbeina - blir nok hvit på dem.

 

Jeg er ingen insektsforsker, okei?!?! Ville nok kalt den en"tusenbeinsak" ja..

 

Hvit, hvit? Hva er det med deg da? Grønn, GRØNN!

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg kjøper begge da går foreldra mi i amok! :p

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335337&hl= sier jeg bare...

 

Argh, det er så mørkt her i Nord-Norge. Har intet lys å fange, ikke engang nordlys (hvor blir det av?).

 

Du er ikke alene... Kom hjem i dag og så det perfekte lyset, 2 min senere jeg tilbake med kameraet, men nei, borte... har skole mens det er lyst, hjemme når dte er mørkt.

Lenke til kommentar
Da var Samsung GX-10,slingshot 200AW og 2 stk. 2GB Sandisk Extreme III minnekort bestilt.

Gleder meg til det kommer i hus! :)

 

Var det ikke slik at GX-10 kunne bruke de nye Pentax DA* objektivene visst man foretok en liten firmware oppgradering?

 

Jo, oppgrader til nyeste firmware. Sjekk denne siden, der finner du firmware og god forklaring på fremgangsmåte: http://www.samsungcamera.com/customer/down....asp?suc_seq=21

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper begge da går foreldra mi i amok! :p

Ka har du planer om å bruke objektivet til? Natur/Portrett bilder blir vel som oftest best med 70-200, men 12-24 funker fett på f.eks sykkelbilder, skibilder (der de hopper og du har mulighet til å komme tett på).

 

Take a look here, begge er tatt med 10mm:

 

Bilde 1

 

Bilde 2

 

And here, begge er tatt med 70mm

 

Bilde1

 

Bilde 2

Lenke til kommentar

Jeg siterte Marius Olsen som mener at jeg bør gå for vidvinkel

 

 

Går mot vidvinkel enda mer og mer hele tiden :)

 

Men bør jeg også kjøpe blitz? Og lære meg å bruke blitz? Fra start til nå har jeg faktisk aldri brukt blitz og aner ikke hvilken sammenheng man kan brukes blitz til :) Bortsett fra useriøse bilder med venner, feks gutta på tur.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...