Gå til innhold

"Kompakt-PC" Aspire L5100 som HTPC


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Er totalt misfornøyd med denne pcen, til 4000 er det et av mine verste kjøp noensinne. Den kan overhodet ikke spille HD innhold, og vifta som er utrolig bråkete går for fullt ved utrolig lave bruksnivåer. MP3 kan til tider få viftene til å spinne opp, helt ubrukelig som HTPC med andre ord.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Er totalt misfornøyd med denne pcen, til 4000 er det et av mine verste kjøp noensinne. Den kan overhodet ikke spille HD innhold, og vifta som er utrolig bråkete går for fullt ved utrolig lave bruksnivåer. MP3 kan til tider få viftene til å spinne opp, helt ubrukelig som HTPC med andre ord.

Er fristet til å si "vås"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Takk for svar :-)

 

Er dette like sterke løsninger, som Acer L5100? Det er viktig at den kan spille av alt i 1080p og klarer multitasking uten at det henger etter. Ellers, er det vanskelig å sette sammen den løsningen du viser til? Har aldri bygd pc før, men å skifte minne var jo en lek.

Lenke til kommentar
Acer L5100 er mye svarkere maskin enn denne.

 

Hei igjen!

 

Har sett på den på komplett.no og tror jeg går for den ferdigbygde. Tross alt bare 400 kr å spare, og da får jeg 3 års garantien med på kjøpet.

 

Men et (eller to-tre) spørsmål; du satt den opp med Intel Pentium E5200 prosessor https://prisguiden.no/product.php?productId=104962

Jeg ser at jeg for 400 kr ekstra kan få denne prosessoren http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=431992&CKS=PCW er det verdt pengene (spesielt ift. flytende avspilling)? Den må takle all avspilling i hd, også 1080p samt til å spille av blu-ray?

Jeg har bestemt meg for å legge til denne blu-rayspilleren http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=493692&CKS=PCW eller har du et bedre tips?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

har hatt dene pcen i snart ett år, og kan ikke si annet enn at jeg er strålende fornøyd. Har lyst til å installere windows 7 på den, men lurer på hvordan det er med drivere etc. Fant kun xp og vistadrivere på acers hjemmeside Fungerer vista driverne i w7???

 

edit: lette litt rundt på nettet nå... Går det an å bare oppgradere vista til w7?

Endret av mcmurphy
Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn rc versjonen av win7 på min, men får ikke oppgradert skjermkortdriveren, og får ikke installert catalyst control center. Dette medfører at på min TV får jeg enten en svart ramme rundt bildet, eller så strekkes bildet ut over tv'n. Jeg har riktignok ikke jobba så veldig hardt for å få det til, men.... Jeg måtte trøble litt før jeg fikk det til med Vista også, så det har kanskje mest med tv'n å gjøre. (en Panasonic 32")

 

Bortsett fra at bildet ikke dekker hele skjermen fungerer win 7 smertefritt

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hatt denne maskinen siden den kom og var ny, 1-2 år ?

 

Kan bare si det er en kjempemaskin, er hjemmekinofreak og denne kjøre 1080p så det suser unna uten hakking om du setter den riktig opp med CoreAvc som H264 codec.

 

Ellers bruker jeg XBMC på den daglig med musikk filemr og serie, alt jeg har er HD matriell med 3 stk proppet USB disker.

 

Har ikke noe tull i det heletatt med og kjøre full HD på den.

 

Eneste jeg ikke har prøvd er og kjøre blueray på den, men da må man vel skifte hele det lille laptop dvd drevet i den ?

 

Er vel ikke extern blueray på usb 2 da jeg vil tro det blir for treg overføring ?

 

Eller helt konge masking, hadde jeg ikke våre fornøyd hadde den våre utbyttet for lengst.

 

Ps: sikker masse skrive og stavefeil.

 

EDIT: Kjører Windows 7 Home Premium x64

Endret av Digidice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hatt min i flere år også, og funker utmerket med 1080p filmer.

Men installerte W7 nå nylig... og det er noen driver problemer. Har fått alt til å funke slik jeg vil nå, bortsett i fra ethernet inngangen! Den ser det ikke ut til at det eksisterer noen W7 drivere til...

 

Digidice. er dette noe du har fått til å funke?

Den trådløse mottakeren funker helt ut trøbbel, men jeg foretrekker å bruke kabel! :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...