Gå til innhold

"Kompakt-PC" Aspire L5100 som HTPC


Anbefalte innlegg

NightZircer eller noen andre:

Har du fått ethernet til å funke i W7 nå? Jeg har en lisens til overs, og det hadde vært ålreit å få oppgradert maskina til et OS som booter litt kjappere enn Vista.

 

Apropo OS:

Er det noen her som med hell har prøvd XBMC live installasjon på denne? Det stopper seg til for meg nesten med en gang. Det virker som det er noe med grafikk-kortet, men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*mine innlegg*

 

Har lagt inn windows 7 x64, og fikk til windows 7 driveren for det kablete nettverkskortet etter mye om og men.

Er på leting etter ATI driverene nå.

 

Skal skrive hvordan jeg fikk det til litt mer detaljert en annen dag.

 

Uansett kjapt oppsumert, søk google: Realtek windows 7 drivers.

Gikk inn på realtek sin side som dukket opp i søket.

 

Valgte pakken som heter win7.zip på 500kb eller noe slikt.

Deretter høgre klikk på computer --> enhetsbehandling --> velg netverkskortet som ikke "funker" i lista --> oppdater driver --> ikke auto søk, men manuell velge driver. --> Velg at du vil se en liste (altså ikke broiwse for mappe riktig enda) --> Velg network card -> så trykker du "have disk" , browse til X64 mappen der du pakket ut driveren du lastet ned --> velg den .inf filen den viser --> SÅ får du opp tre alternativ i listen , der valgte jeg øverste .

 

Voila det skulle funke.

Jeg testet ikke at det funket rett etter dette, jeg lastet og ned den store windows 7 driveren fra realtek siden, den på 5,5 mb og kjørte setup der etter jeg installerte driveren på måten beskrevet over. Da fant den noe drivere innstallert og oppdaterte til nyere versjon eller noe sånt.

 

Etter dette fungerte vertfall netverkskortet og jeg kunne skru av det trådløse.

 

Good luck

 

EDIT:

Fungerende Windows 7 X64 drivere - KLIKK HER

 

 

Jeg tror følgende drivere virker for Windows 7 X86 brukere - KLIKK HER (bekreft noen)

Endret av Solsviken
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Jeg ønsker å bytte ut CPU'en i maskinen min. Har i dag AMD Athlon 64 X2 5000+. Den er grei nok, men kjører på 65Watt. Forslag til hvilken CPU jeg kan bytte til ønskes, og helst med så lavt strømforbruk som mulig, og med så høy ytelse som mulig.

 

Grunnen er fordi hver gang jeg spiller 1080p så støyer viftene noe veldig.

 

Har også vurdert å bytte til SSD for å minimere varmeutviklingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...