Gå til innhold

"Kompakt-PC" Aspire L5100 som HTPC


Anbefalte innlegg

Hvordan vil en Acer Aspire L5100 yte som mediamaskin? Litt googling viser at lydkortet har coax/optisk(litt usikker), så da er sikkert digital 5.1 sikret, men vil maskinen spille av full HD glatt?

 

Bruksområdet er litt utenfor rettningslinjene, men innebærer x264-filer, som PS3'en ikke tar. Utenom videoavspilling spiller ytelsen ingen rolle.

icon_asl5100_pic01.gif

 

Innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Hei, er det noen som har testet denne ?

Jeg lurer på å kjøpe denne jeg også, men er usikker på om den klarer å vise HD filmer greit nok.

 

Hei!

 

har hatt en L5100 i en ukes tid, den fungerer glimrende!

Har en 40 tommers Sony full HD selv, og har lastet ned mkv-filer på 10 giga (1920X1080)

som den har spilt av uten problem.. men, last ned kmplayer fra download.com, for Windows Media Player fungerer ikke på slike filer..

 

HDMI-kabelen betalte jeg forøvrig 150 kr for på elprice...

Lenke til kommentar
Denne ser kjempespennende ut, men jeg lurer på støynivået; kan noen som har den si noe om hvor hørbar den er når den er på, men ikke i bruk. Hvordan høres den når den er i bruk?

 

Følger det med fjernkontroll og tastatur/mus?

 

 

Det er med tastatur og mus, ja.. Tastaturet er er helt ok, med hurtigtaster til mediespiller, lydjustering etc..

Selv bare måtte jeg kjøpe med logitech di novo edge-tastatur, det passet så bra med pcen.. (se linken under)

 

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....89&cid=5721

 

lydnivået er helt ok på denne pcen, jeg har den ca tre meter fra der jeg sitter i stuen, og hører ikke noe når den spiller av musikk etc, og når den ikke "jobber" med noe, så er den tyst. Alt i alt, en god maskin!

 

Håper dette var til hjelp!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg denne idag og er veldig spent på hvordan den er i bruk. Følger med masse "drit" programmer (spilldemoer og software) som jeg har brukt en del tid på å avinnstallere.

 

Synes ikke den er spesielt bråkete, men finner vel ut mer når jeg begynner å bruke den til litt hardere oppgaver. Noen som har noen spesielle tips når man skal bruke den som mediespiller så skriv gjerne her. Kommer tilbake med en mer fyldig oppdatering når jeg har fått brukt den litt. Skal innstallere diverse codeker og slikt nå før jeg kobler den til tven.

Syns å huske at jeg leste et sted her på forumet og diverse codeker og en viss rekkefølge man kunne innstallere dem på slik at man kunne på best mulig måte spille av hd filer. Setter pris på om noen kunne skrive denne på nytt også.

 

:)

Alltid spennende med ny pc

 

Det er vel ikke mulig å sette inn tv kort i denne ?? ..

 

Jeg klarer forresten ikke spille 1080p i VLC på denne maskinen.

Jeg vet ikke om dette tv-kortet går ann å bruke jeg.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340803 Er jo low profile.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er ledige PCI spor.

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=89098

 

Skulle vel være en ledig om du går inn på teknisk info og vis alle spesifikasjoner. Mulig jeg leser litt feil da. Men syns jeg leste på Acer sin hjemmeside også at det var en ledig plass.. Ellers så går det vel ann å kjøe eksternt tv kort.

Endret av Noelrocks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...