Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Datalagringsdirektivet er bare ett problem for vår generasjon, den vil gli godt inn hos de som vokser opp med den, og sikkert ikke legge så veldig merke til den, om det ikke pågår sterke diskusjoner om det da, noe jeg tviler det vil gjøre. Slike saker blir kjedelige over tiden og glemmes, akkurat slik som blasfemi paragrafen glemmes.

 

Vi er allerede overvåket folkens, dette er ikke noe nytt. Helt vanlige mennesker som sitter på NAV, de har veldige opplysninger om deg, og det fins masse slike etater hvor de har opplysninger om deg. Dette med overvåking startet allerede på 70 og 80 tallet data programvare teknologien begynte for fullt.

 

Genier slik som f.eks Jay Miner designet datamaskiner, og idioter slik som "Marit" på offentlig etat XX tok ibruk teknologien. Resultatet av programvare kombinert med lagringsmedium slik som harddisker, gjorde det mulig å bli kvitt de gamle kartotekene. Det var opprinnelig disse kartotekene som beskyttet oss mot massiv overvåking, simpelt hen fordi de ikke hadde kapasitet til å produsere så massiv informasjon om vår person.

Endret av LonelyMan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tragedien ved å innføre DLD i Norge, er som noen få kloke hoder her i landet har forstått, i strid med norsk lov.

Og med ditt og mitt privatliv.

Myndighetene har, eller kunne fått svært gode verktøy for bekjempelse av kriminalitet, og terrorisme. Istedet velger de å innføre et totalitært overvåkningssystem.

Grunnen til dette er den ekstremt store mangelen på datakunnskap blant våre folkevalgte, samt at de er underkuet av USA, og EU.

 

Du er naiv hvis du tror at systemet kun vil overvåke ip adresse fra og til, hvem du ringer til, og når.

 

DLD vil ødelegge svært mye for slike forum som dette, og faktisk for utvikling av datateknologi i landet. Feks muligheten til å være anonym i diskusjoner vil bli borte.

 

Desverre er arbeiderpartiet (og høyre?) tuktet på kommunistiske verdier. Og det er disse ulvene som gjerne vil innføre DLD.

Noen ganger så tror jeg jens og co ser opp til det kommunistiske russland's gamle ledere?

 

Den dagen det blir offentlig kjent at DLD er aktivert, så håper jeg for det norske folk, at de retter seg opp i ryggen og får igang en massiv demonstrasjon.

For DLD er et helautomatisk datasystem som per definisjon definerer deg og meg som potensielt kriminelle. Uansett hvem du er.

 

Og ved hjelp av noen få museklikk så har personen som jobber for myndighetene, tilgang til nesten absolutt alt av elektroniske spor som du har gitt fra deg.

I tillegg vet du at disse opplysningene mest sannsynlig er i hendene på kriminelle allerede. Du er har null frihet. Du vil bli bundet i armer og bein. Bokstavelig talt.

 

Og husk, når eller hvis DLD, blir Echelon version 2, så vil alt bli brukt mot deg hvis du i fremtiden skulle få noe med myndighetene å gjøre. For det er ikke snakk om at du da må skrive under på noe, eller godkjenne noe. Det er skrevet i norsk lovgivning.

 

Good luck, and welcome to hell ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tragedien ved å innføre DLD i Norge, er som noen få kloke hoder her i landet har forstått, i strid med norsk lov.

Og med ditt og mitt privatliv.

Myndighetene har, eller kunne fått svært gode verktøy for bekjempelse av kriminalitet, og terrorisme. Istedet velger de å innføre et totalitært overvåkningssystem.

Grunnen til dette er den ekstremt store mangelen på datakunnskap blant våre folkevalgte, samt at de er underkuet av USA, og EU.

 

Du er naiv hvis du tror at systemet kun vil overvåke ip adresse fra og til, hvem du ringer til, og når.

 

DLD vil ødelegge svært mye for slike forum som dette, og faktisk for utvikling av datateknologi i landet. Feks muligheten til å være anonym i diskusjoner vil bli borte.

 

Desverre er arbeiderpartiet (og høyre?) tuktet på kommunistiske verdier. Og det er disse ulvene som gjerne vil innføre DLD.

Noen ganger så tror jeg jens og co ser opp til det kommunistiske russland's gamle ledere?

 

Den dagen det blir offentlig kjent at DLD er aktivert, så håper jeg for det norske folk, at de retter seg opp i ryggen og får igang en massiv demonstrasjon.

For DLD er et helautomatisk datasystem som per definisjon definerer deg og meg som potensielt kriminelle. Uansett hvem du er.

 

Og ved hjelp av noen få museklikk så har personen som jobber for myndighetene, tilgang til nesten absolutt alt av elektroniske spor som du har gitt fra deg.

I tillegg vet du at disse opplysningene mest sannsynlig er i hendene på kriminelle allerede. Du er har null frihet. Du vil bli bundet i armer og bein. Bokstavelig talt.

 

Og husk, når eller hvis DLD, blir Echelon version 2, så vil alt bli brukt mot deg hvis du i fremtiden skulle få noe med myndighetene å gjøre. For det er ikke snakk om at du da må skrive under på noe, eller godkjenne noe. Det er skrevet i norsk lovgivning.

 

Good luck, and welcome to hell ;)

 

Bra sagt. Det er derfor det var ganske frustrerende å lese hva AP folkene sa som grunn til at de stemte ja på loven. Det blir så utrolig nedstemt både i media og fra AP, noe ala "jaja så lenge vi får tatt noen av de pedosvina så er det verdt det" eller "det er jo bare lagring og ikke hvem som helst har tilgang til loggene". OK så bra at dere har tenkt gjennom dette da og løst alle problemene!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg er forberedt. Har VPN server :p

Dette er nok dessverre bare en halvveis løsning da det vil gjøre at man kan potensielt skille seg ut fra massen ved å ikke rapportere noe særlig verdifull data. Om det har noe å si før man eventuelt blir fanget opp av myndighetene for noe ulovlig er ikke lett å si, men det er greit å være klar over.

Forøvrig skal man ikke se bort i fra at de største VPNene etterhvert blir tvunget til å oppgi info og/eller myndighetene sjekker om trafikk er kjørt gjennom VPN om det skulle potensielt komme en sak mot deg.

Sikreste vil nok være å kjøre en VPN selv på en server i Nederland el.l., hvor du selv kan velge å fjerne alt av logger.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg er forberedt. Har VPN server :p

Dette er nok dessverre bare en halvveis løsning da det vil gjøre at man kan potensielt skille seg ut fra massen ved å ikke rapportere noe særlig verdifull data. Om det har noe å si før man eventuelt blir fanget opp av myndighetene for noe ulovlig er ikke lett å si, men det er greit å være klar over.

Forøvrig skal man ikke se bort i fra at de største VPNene etterhvert blir tvunget til å oppgi info og/eller myndighetene sjekker om trafikk er kjørt gjennom VPN om det skulle potensielt komme en sak mot deg.

Sikreste vil nok være å kjøre en VPN selv på en server i Nederland el.l., hvor du selv kan velge å fjerne alt av logger.

 

Bor hjemme, mamma sender "verdifull" data jeg sender kryptert data :D

Og VPN levrandører som rett og slett ikke har kontroll på hva dems kunder driver med kan jo ikke oppgi data til myndighetene når de ikke aner hva som skjer selv. F.eks. NAT baserte VPN'er med flere brukere.

Lenke til kommentar

Jeg er forberedt. Har VPN server :p

Dette er nok dessverre bare en halvveis løsning da det vil gjøre at man kan potensielt skille seg ut fra massen ved å ikke rapportere noe særlig verdifull data. Om det har noe å si før man eventuelt blir fanget opp av myndighetene for noe ulovlig er ikke lett å si, men det er greit å være klar over.

Forøvrig skal man ikke se bort i fra at de største VPNene etterhvert blir tvunget til å oppgi info og/eller myndighetene sjekker om trafikk er kjørt gjennom VPN om det skulle potensielt komme en sak mot deg.

Sikreste vil nok være å kjøre en VPN selv på en server i Nederland el.l., hvor du selv kan velge å fjerne alt av logger.

Ja, det har du nok rett i. Leie en server i ett land og sett opp VPN er nok den sikreste løsningen. Jeg vil tro at "de" er klar over at mange kommer til å benytte seg av VPN/Proxy osv når DLD blir en realitet.

Tipper det blir en del mer bruk av Skype også, men ikke noe nevneverdig mye.

Lenke til kommentar

Det sikreste blir vel en VPN server som krypterer alt. Slik som TOR, vil jeg tro.

Du kan fint sette opp VPN på en egen server kryptert, og da velger du selv om du skal lagre logger.

Jeg er forberedt. Har VPN server :p

Dette er nok dessverre bare en halvveis løsning da det vil gjøre at man kan potensielt skille seg ut fra massen ved å ikke rapportere noe særlig verdifull data. Om det har noe å si før man eventuelt blir fanget opp av myndighetene for noe ulovlig er ikke lett å si, men det er greit å være klar over.

Forøvrig skal man ikke se bort i fra at de største VPNene etterhvert blir tvunget til å oppgi info og/eller myndighetene sjekker om trafikk er kjørt gjennom VPN om det skulle potensielt komme en sak mot deg.

Sikreste vil nok være å kjøre en VPN selv på en server i Nederland el.l., hvor du selv kan velge å fjerne alt av logger.

Bor hjemme, mamma sender "verdifull" data jeg sender kryptert data :D

Og VPN levrandører som rett og slett ikke har kontroll på hva dems kunder driver med kan jo ikke oppgi data til myndighetene når de ikke aner hva som skjer selv. F.eks. NAT baserte VPN'er med flere brukere.

 

Jepp, men uheldigvis finnes det leverandører som reklamerer med anonymitet som allikevel lagrer logger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

For å sette det litt i perspektiv:

 

(http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/innenriks/terror/massedrap/anders_behring_breivik/17451571/)

 

Basert på analysene så langt mener PST-sjefen at et demokrati ikke kunne ha fanget opp Breiviks plan eller forberedelser.

 

- Selv ikke Stasi-Tyskland, som vi ikke vil sammenligne oss med, kunne ha stoppet ham.

 

 

Også noen dager senere så prøver de seg:

 

(http://www.dagbladet.no/2011/11/22/nyheter/politikk/innenriks/overvakning/pst/19115850/)

 

PST-sjef Janne Kristiansen vil ha større fullmakter til å registrere politisk og religiøs aktivitet i jakten på soloterrorister, skriver VG.

 

Ifølge kilder i regjeringssystemet ønsker sikkerhetstjenesten å starte med mer systematisk kartlegging og registrering av hatefulle ytringer på internett. Det er nødvendig, mener PST, for å avsløre mulige intensjoner før noen er i stand til å gjennomføre terror.

 

 

 

Stasi-Norge

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...