Gå til innhold

Datalagringsdirektivet - Den dagen privatlivet og personvernet forsvant.


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det verste er vel at staten får denne typen lagring til å falle under personopplysningsloven paragraf 8 punkt d og e:

 

 

Personopplysninger (jf. § 2 nr. 1) kan bare behandles dersom den registrerte har samtykket, eller det er fastsatt i lov at det er adgang til slik behandling, eller behandlingen er nødvendig for

d)å utføre en oppgave av allmenn interesse,

e)å utøve offentlig myndighet, eller

f)at den behandlingsansvarlige eller tredjepersoner som opplysningene utleveres til kan vareta en berettiget interesse, og hensynet til den registrertes personvern ikke overstiger denne interessen.

 

Nå er jeg ingen lovekspert, men forhåpentligvis kommer rettsapparatet frem til at hensynet til vårt personvern overstiger interessen for å lagre personopplysninger i kamp mot terrorisme. Men man vet jo aldri. Å lagre informasjon om politisk og religiøs aktivitet er jo direkte maktmisbruk og brudd på FNs menneskerettighetserklæring artikkel 12:

Artikkel 12.

Ingen må utsettes for vilkårlig innblanding i privatliv, familie, hjem og korrespondanse, eller for angrep på ære og anseelse. Enhver har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller slike angrep.

 

Også artikkel 18 kan være aktuell:

Artikkel 18.

Enhver har rett til tanke-, samvittighets- og religionsfrihet. Denne rett omfatter frihet til å skifte religion eller tro, og frihet til enten alene eller sammen med andre, og offentlig eller privat, å gi uttrykk for sin religion eller tro gjennom undervisning, utøvelse, tilbedelse og ritualer.

Lenke til kommentar

Jeg har kanskje et naivt syn på politikken. Høyre og Arbeiderpartiet trumfet jo gjennom DLD til tross for bred motstand både i storting (alle andre partier imot) og relativt bredt motstand i den øvrige befolkningen. Så jeg har ingen illusjoner om at politikerne vil unngå dette her. Og jeg er slett ikke sikker på at rettsapparatet vil behandle et eventuelt forslag om mer overvåkning på en rettferdig måte. Men det er jo lov å håpe er det ikke?

Lenke til kommentar

Og jeg er slett ikke sikker på at rettsapparatet vil behandle et eventuelt forslag om mer overvåkning på en rettferdig måte. Men det er jo lov å håpe er det ikke?

 

Hmm, hvem oppnevner og betaler rettsvesenet? :ph34r:

Staten, men det er en grunn til at makten er delt i lovgivende, utøvende og dømmende. Det er derfor jeg egentlig foretrekker mindretallsregjeringer. Gjør det mye vanskeligere for regjeringene å ødelegge alt for mye.

Lenke til kommentar

Og jeg er slett ikke sikker på at rettsapparatet vil behandle et eventuelt forslag om mer overvåkning på en rettferdig måte. Men det er jo lov å håpe er det ikke?

 

Hmm, hvem oppnevner og betaler rettsvesenet? :ph34r:

Staten, men det er en grunn til at makten er delt i lovgivende, utøvende og dømmende. Det er derfor jeg egentlig foretrekker mindretallsregjeringer. Gjør det mye vanskeligere for regjeringene å ødelegge alt for mye.

 

Har det så mye å si? Det var jo ikke noen flertallsregjering som sa ja til DLD, men AP og Høyre, hvor den ene er i regjering og den andre utenfor.

Lenke til kommentar

Vel, nå bgynner bildet av hva DLD skal brukes til å bli ganske klart.

Den 1/1 2012 blir "beredskapsdepartementet" etablert.

Norge blir det nye DDR. http://en.wikipedia.org/wiki/Stasi

 

http://www.politikkavisen.no/www__Dyoutube__Dcom/_112012-Norge-blir-Det-nye-DDR-Beredskapsdepartemen.php

 

http://www.byggaktuelt.no/article/styrker-departementets-ansvar-beredskapen

 

Mye tyder på at kartleggingen av "statens fiender" Dvs dem som kritiserer jøder, muslimer og/eller regjeringen og regjeringens politikk, allerede er begynt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Uskyld til det motsatte er bevist... yeah right.

Mest irriterende er det at det er latterlig mange som ikke ser at dette er skummelt engang "det gjør meg ingenting at hele norge blir overvåket om kun EN pedofil blir tatt, jeg har uansett ingenting å skjule". Men Kina, de er slemme de!

Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe meg noen gummihansker, en avbitertang og noen finlandshetter. Bil har jeg så det trenger jeg ikke å kjøpe.

 

Jeg vil også oppfordre alle som til å kjøpe disse "farlige" tingene som jo avbitertenger, gummihansker, finlandshetter og biler egentlig er.

Så kan vi jo se da om politiet har kapasitet til å arrestere og fengsle alle de slemme "forbryterne" som har en eller flere av disse snart forbudte tingene.

For at det blir innført et forbud mot disse "farlige " tingene før eller siden tviler jeg ikke på.

 

Jeg vet ikke hva som ellers sto på denne stasi-listen fra pst, men mange slike daglidagse ting er allerede forbudt i USA og England.

Og listene over forbudte ting vokser jevnt.

 

Jeg har lenge prøvd å advare mot denne utviklingen, men alt har blitt foraktelig avvist som "konspirasjonsteorier"

Men nå begynner jo "konspirasjonsteoriene" og bli virkelighet slik at alle kan se det.

Nå er det for send å stoppe dette hysteriske tullet, så vi må bare følge med på hva som skjer.

Men en ting er sikkert, og det er at dette er bare begynnelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uskyld til det motsatte er bevist... yeah right.

Mest irriterende er det at det er latterlig mange som ikke ser at dette er skummelt engang "det gjør meg ingenting at hele norge blir overvåket om kun EN pedofil blir tatt, jeg har uansett ingenting å skjule". Men Kina, de er slemme de!

 

DLD har ikke noe med "pedofile" å gjøre. De ønsker å overvåke oss alle, og å gjøre bla kritikk av regjeringens politikk forbudt.

Vi skal alle gjøres kriminelle i utgangspunktet, slik at politiet kan produsere "beviser" mot oss etter eget forgodtbefinnende, og etter ordre fra politikerne.

 

Myndigheter og politikere bryr seg ikke om pedofile,for de er selv pedofile. Det handler kun om å trakassere folk og skape frykt.

 

I USA har politikerne drevet med kidnapping av barn for bla for seksuelt bruk i mange år allerede, og de har store internasjonale pedofil-ringer. Så nå vet vi hvor de kidnappede "melkekartongbarna" i USA ble av.

Om politikerne i Norge er pedofile vet jeg ikke, men det skulle ikke forundre meg om mange av dem er det etter en del saker som har dukket opp i media i det siste.

Det var jo en sak om en viss ordfører i ap som skulle ha misbrukt noen barn, men han var jo en av Jens Stoltenbergs venner, så Jens grep selv inn og fikk saken dysset ned. Og siden har vi ikke hørt mer om den saken.

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Det er da bare praktisk å ha gummihansker, avbitertang og bil tilgjengelig :wee: .

 

Om noen så skal bedrive terror, så vil det uansett ikke være vanskelig å skaffe på egenhånd.

 

Med mindre gummihanske-overvåkningen tar av og en må skrive seg inn i et register hver gang en handler det.

 

 

 

Jeg er så lei av reaksjonære handligner i dette landet. "Åh, han brukte bil, la oss forby bil". "Han vokste opp på vestkanten, la oss forby oppvekst på vestkanten.".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

For å sette det litt i perspektiv:

 

(http://www.dagbladet.no/2011/07/25/nyheter/innenriks/terror/massedrap/anders_behring_breivik/17451571/)

 

Basert på analysene så langt mener PST-sjefen at et demokrati ikke kunne ha fanget opp Breiviks plan eller forberedelser.

 

- Selv ikke Stasi-Tyskland, som vi ikke vil sammenligne oss med, kunne ha stoppet ham.

 

 

Også noen dager senere så prøver de seg:

 

(http://www.dagbladet.no/2011/11/22/nyheter/politikk/innenriks/overvakning/pst/19115850/)

 

PST-sjef Janne Kristiansen vil ha større fullmakter til å registrere politisk og religiøs aktivitet i jakten på soloterrorister, skriver VG.

 

Ifølge kilder i regjeringssystemet ønsker sikkerhetstjenesten å starte med mer systematisk kartlegging og registrering av hatefulle ytringer på internett. Det er nødvendig, mener PST, for å avsløre mulige intensjoner før noen er i stand til å gjennomføre terror.

 

 

 

Stasi-Norge

 

 

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10032232

 

Under åpningen av konferansen «Felles ansvar for forebygging av ekstremisme» i regi av Politihøgskolen tirsdag, lovet justisministeren økt satsing på overvåking av åpne kilder på internett hvor ulike former for hatideologier spres uten tilsyn.

 

- Jeg tror vi må bli bedre til å forstå enn bare å overvåke. Nå må vi øke forskningen slik at politiet kan bli bedre til å forstå det som skjer på internett, sier Faremo til NTB.

Og da støtter også vår nye justisminister et Stasi-Norge

Endret av Notelitten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye tyder på at kartleggingen av "statens fiender" Dvs dem som kritiserer jøder, muslimer og/eller regjeringen og regjeringens politikk, allerede er begynt.

Fikset over, slik at prioritetene er mer klare.

 

Og noen lurer på hvorfor jeg poster via Tor!

Blir ikke Tor kun anonymt når man bruker Onion sider?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...