Gå til innhold

Norges fineste stadion ?


Itagun

Anbefalte innlegg

...Og hvorfor har Lerkendal VIP på alle fire tribuner? Det trekker MYE ned. Og megafonklubben Kjernen er langt, langt fra norges beste supportere. Resten av stadion er dvaske trøndere som er trøtt etter lang togtur.

 

Hvorfor det ble laget VIP på alle sider skjønner ikke jeg heller. Veldig upraktisk, og RBK-ledelsen har selv sagt at det er et problem som de har tenkt å fikse. Roperten til Kjernen er det som sagt fordi Kjernen var smurt utover en tynn tribune. Dette blir forhåpentligvis fikset i denne sesongen nå som vi flytter på oss. Mulig roperten beholdes, men da er høytalerne vendt mot oss så tror ikke resten av stadionen hører den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra våren av har vi hvertfall norges beste supporterfelt! :w00t

Hva er det som er bedre med det nye feltet til Kjerne sett bort i fra flere plasser? Så vidt jeg skjønner er det fortsatt samme formen på feltet, det er seter og det er VIP-tribune. Jeg kan ikke skjønnen annet enn at Kjernen har Norges dårligste supporterfelt. De har vel også kortsiden og en etasje over seg slik at de mister mye av effekten som taket gir.

Lenke til kommentar

Latterlig. Sorry, Stabæk-fans. Not impressed. Mange bortefans kommer til å bruke dette mot dere for det den er verdt hva angår bluss o.l. Da kan jeg tenke meg det tar sin tid å få all røyken bort. Jeg har lagt mitt hat over kunstgress så fremt det er sør for Trondheim, og dere klarer å klaske på et tak i tillegg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Latterlig. Sorry, Stabæk-fans. Not impressed. Mange bortefans kommer til å bruke dette mot dere for det den er verdt hva angår bluss o.l. Da kan jeg tenke meg det tar sin tid å få all røyken bort.

Hvis noen supportere går så lavt at de bruker bluss der inne så kan de neppe kalles supportere eller fans. Hadde jeg vært bortesupporter på besøk i Forenbu Arena så hadde jeg ønsket å se laget mitt spill. Ikke drive med slikt tull. At det finnes folk i enkelte klubber (les: Brann, VIF og LSK) som velger å bruke fotball som en plass for å skape jævelskap er såklart synd. Vi får bare håpe at de ikke slipper inn på Fornebu Arena, eller noen andre arenaer for den saks skyld.

 

Men alt av bannere og rop skal vi nok takle. :p

Lenke til kommentar
Fra våren av har vi hvertfall norges beste supporterfelt! :w00t

Hva er det som er bedre med det nye feltet til Kjerne sett bort i fra flere plasser? Så vidt jeg skjønner er det fortsatt samme formen på feltet, det er seter og det er VIP-tribune. Jeg kan ikke skjønnen annet enn at Kjernen har Norges dårligste supporterfelt. De har vel også kortsiden og en etasje over seg slik at de mister mye av effekten som taket gir.

Du kan nok trenge litt frisk luft nå... ( ;) )

Kjernen flytter til ØVRE øste (adressa).

Lenke til kommentar
Latterlig. Sorry, Stabæk-fans. Not impressed. Mange bortefans kommer til å bruke dette mot dere for det den er verdt hva angår bluss o.l. Da kan jeg tenke meg det tar sin tid å få all røyken bort.

Hvis noen supportere går så lavt at de bruker bluss der inne så kan de neppe kalles supportere eller fans. Hadde jeg vært bortesupporter på besøk i Forenbu Arena så hadde jeg ønsket å se laget mitt spill. Ikke drive med slikt tull. At det finnes folk i enkelte klubber (les: Brann, VIF og LSK) som velger å bruke fotball som en plass for å skape jævelskap er såklart synd. Vi får bare håpe at de ikke slipper inn på Fornebu Arena, eller noen andre arenaer for den saks skyld.

 

Men alt av bannere og rop skal vi nok takle. :p

 

Jaha? Hvilket grunnlag har du for å påstå at disse personene er i Brann, VIF og LSK-miljøet? De kan da være i hvilken som helst klubb. Og slike folk kan kalles supportere på lik linje med "sittesvin" og selve supportergjengen. Folk har forskjellig måte å støtte laget på. Man er ikke bedre eller verre om man sitter stille i ro, er i supportergjengen eller blusser.

Lenke til kommentar
Fra våren av har vi hvertfall norges beste supporterfelt! :w00t

Hva er det som er bedre med det nye feltet til Kjerne sett bort i fra flere plasser? Så vidt jeg skjønner er det fortsatt samme formen på feltet, det er seter og det er VIP-tribune. Jeg kan ikke skjønnen annet enn at Kjernen har Norges dårligste supporterfelt. De har vel også kortsiden og en etasje over seg slik at de mister mye av effekten som taket gir.

Du kan nok trenge litt frisk luft nå... ( ;) )

Kjernen flytter til ØVRE øste (adressa).

Ok, så de flytter til det øvre feltet ja. Det høres mye bedre ut :)

 

Latterlig. Sorry, Stabæk-fans. Not impressed. Mange bortefans kommer til å bruke dette mot dere for det den er verdt hva angår bluss o.l. Da kan jeg tenke meg det tar sin tid å få all røyken bort.

Hvis noen supportere går så lavt at de bruker bluss der inne så kan de neppe kalles supportere eller fans. Hadde jeg vært bortesupporter på besøk i Forenbu Arena så hadde jeg ønsket å se laget mitt spill. Ikke drive med slikt tull. At det finnes folk i enkelte klubber (les: Brann, VIF og LSK) som velger å bruke fotball som en plass for å skape jævelskap er såklart synd. Vi får bare håpe at de ikke slipper inn på Fornebu Arena, eller noen andre arenaer for den saks skyld.

 

Men alt av bannere og rop skal vi nok takle. :p

 

Jaha? Hvilket grunnlag har du for å påstå at disse personene er i Brann, VIF og LSK-miljøet? De kan da være i hvilken som helst klubb. Og slike folk kan kalles supportere på lik linje med "sittesvin" og selve supportergjengen. Folk har forskjellig måte å støtte laget på. Man er ikke bedre eller verre om man sitter stille i ro, er i supportergjengen eller blusser.

Det har nå kommet frem flere ganger i media at det finnes såkalte casuals grupperinger i de nevnte klubbene. Det finnes sikkert i andre og, men så vidt jeg har skjønt er det ikke like utbredt. Jeg har nok dannet noen ubegrunnete fordommer ovenfor disse, men jeg blir ikke overrasket om noen velger å gjøre det. Nå kan det selvfølgelig skje at en som aldri drar på fotballkamp tar på seg VIF drakt og tenner opp et bluss i Fornebu Arena bare for å ødelegge for andre.

Jeg har heller ikke sagt noe om at de som sitter er bedre enn de som står, og jeg har ikke noe imot bluss så lenge det skjer kontrolert. Men hvis man tenner opp et bluss inne i Forenbu Arena så er man ikke riktig klok. Og jeg tviler meget sterkt på at en supporter som virkelig er glad i klubben sin vil gjøre nok slikt med tanke på hvilke konsekvenser det vil få. Om noen i det hele tatt har lyst til ødelgge en opplevelse for tusenvis av mennesker er jo ikke det bra i seg selv. Men heldigvis er det ingen som har tent opp et bluss enda, og kanskje det ikker noen som ønsker å gjøre det heller. Vi får hvertfall håpe på det.

Lenke til kommentar

Var en som påstå at det var så godt ventilasjonssystem i gymsalen at røyken ville forsvinne kjapt, kanskje kjappere enn på en vanlig fotballstadion. Vet ikke om det var i denne tråden eller en annen. Men ja, det skal bli artig å se. Jeg setter 10 kr på at det blir fyrt av bluss i første serierunde da Stabæk spiller mot LSK. Det er nok en del ultras som er kåt etter å få fyrt opp en bluss eller fem i første seriekamp, så det skal bli artig å se.

 

Jeg ser ikke hva som er så galt med å blusse. Skjønner meg ikke på folk som syter om at "de er ikke ekte fans, hmpf". Det er NøFF som gir klubbene bot, ikke supporterne. Bluss er så og si ufarlig sålenge det blir brukt skikkelig. Det er noe annet dersom den blir kastet på banen eller politiet bryter seg frem i full hastighet for å knuse blusseren. Dumt dette med at klubbene får bot, selvfølgelig, men det er også det eneste argumentet jeg kan se mot blussing.

 

Dersom noen fyrer opp en bluss eller tre ved spesielle anledninger, så syntes jeg det bare er flott.

Lenke til kommentar
Ja til bluss! Nei til bluss på Gymsal Arena.

Vel sagt. Hvis man absolutt har en ekstrem trang til å fyre opp bluss den ene gangen man besøker Forenbu Arena så kan man heller kjøpe et innendørs-bluss (rimelig sikker på at det finnes). Selv om Stabæk har bygd en innendørsarena så betyr det da virkelig ikke at det er greit å ødelegge for andre? For en holdning. Jeg ser sjelden at det fyres opp bluss fra bortesupporternes tribuner i Tippeligaen, men det er tydelig at noen synes det hadde vært sinnsykt kult å gjøre det den ene gangen det ikke passer seg. Forenbu Arena åpner for mange nyskapende tifoer, og det kanskje noe man heller burde fokusere på.

 

Hvis det skulle vise seg at ventileringen er så god at røyken forsvinner ut raskt så er det naturligvis ikke noe problem. Men det er greit å vite det sikkert før man eventuelt fyrer opp et bluss eller fem.

Lenke til kommentar

 

Mmm. Kan lukte blandingen av betong og plastikk helt hit.

 

Vel sagt. Hvis man absolutt har en ekstrem trang til å fyre opp bluss den ene gangen man besøker Forenbu Arena så kan man heller kjøpe et innendørs-bluss (rimelig sikker på at det finnes).

 

Jepp. De kalles stjerneskudd.

 

Men seriøst: I og med det at det er en konsertarena, må det da være åpent for litt pyroteknikk. Men på kamp blir det jo noe annet, når det ikke er i en kontrollert form.

Lenke til kommentar
Vel sagt. Hvis man absolutt har en ekstrem trang til å fyre opp bluss den ene gangen man besøker Forenbu Arena så kan man heller kjøpe et innendørs-bluss (rimelig sikker på at det finnes).

 

Jepp. De kalles stjerneskudd.

Stjerneskudd er undervurdert:

 

IMG_8104.jpg

 

 

Forresten så kan jeg ikke tenke meg bluss ser noe bra ut i Fornebu Arena. Det er såpass lyst der inne at det fort kan hende at ekstra røde lyset bare blir en liten prikk. ( men det gjennstår jo å se) :p

Endret av Blodtann
Lenke til kommentar
Forresten så kan jeg ikke tenke meg bluss ser noe bra ut i Fornebu Arena. Det er såpass lyst der inne at det fort kan hende at ekstra røde lyset bare blir en liten prikk. ( men det gjennstår jo å se) :p

 

Er som regel det på håndballbaner.

 

Nei huff. Skal slutte med drittkastinga nå. Håper de fleste trives med den innendørsbanen. Så lenge det ikke blir en trend, noe jeg tviler sterkt på.

Lenke til kommentar
Forresten så kan jeg ikke tenke meg bluss ser noe bra ut i Fornebu Arena. Det er såpass lyst der inne at det fort kan hende at ekstra røde lyset bare blir en liten prikk. ( men det gjennstår jo å se) :p

 

Er som regel det på håndballbaner.

 

Nei huff. Skal slutte med drittkastinga nå. Håper de fleste trives med den innendørsbanen. Så lenge det ikke blir en trend, noe jeg tviler sterkt på.

 

Vet ikke helt, jeg. Uten å synse for mye, så ser ikke jeg bort ifra at innendørsbanene vil bli mer og mer populær når folk ser at de kan brukes til så mye annet enn fotball, desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...