Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og Rosenborg viser igjen at de er den eneste klubben i Norge som har noe ute i Europa og gjøre. Og nå som landslaget detter på ræva igjen og igjen er det vel bare oss trøndere som kan representere norsk fotball i utlandet. For et herlig inntrykk det må bli.

Er egentlig helt enig. Hvis du ser bort ifra RBK så er jeg lei av de norske lagene som aldri får til en dritt når de får UEFA muligheter.

 

 

Ramovic til Odd? Håper ikke dette skjer, vi kan ikke ha en keeper som krever 4 mill i året.

Lenke til kommentar

Gøy at Ham-Kam tar en seier og får skapt litt spenning i nedrykksstriden igjen, men tror likevel ikke det hadde noe betydning, da jeg ser for meg at Ham-Kam rykker ned uansett. Noe som forøvrig er helt greit og rettferdig, siden de helt tydelig ikke har noe i tippeligaen å gjøre. Når de spiller så dårlig som de har gjort så langt i sesongen så fortjener de ikke plassen. Selv om det er lag jeg heller skulle sett på nedrykk fremfor Ham-Kam.

Lenke til kommentar

Nå får du gi deg, denne kampen hadde så absolutt mye å si for HamKams del. Med seier i denne er vi mye nærmere Aafk. Med seier over Aafk i neste kamp vil vi overta 13.plassen. Hvis det skjer, ja da tror jeg vi er sikret spill i neste års tippeliga. Det at alle folk hater HamKam, er noe jeg visst i alle år, men driter egentlig regelrett i det. Det er bare noe man må bli vant med.

 

Du har rett i en ting her, de spiller forferdelig kjedelig fotball. Men det er HamKams måte. Vil ikke akkurat si at LSK eller for den saks skyld Aafk spiller så mye mer "underholdene" heller.

Lenke til kommentar

Har regnet ut sluttabell:

 

Lillestrøm - Stabæk 2-1

Fredrikstad - Rosenborg 1-2

Stabæk - Strømsgodset 2-0

Rosenborg - HamKam 3-0

Viking - Stabæk 2-1

Stabæk - Molde 2-0

Aalesund - Rosenborg 1-3

Rosenborg - Strømsgodset 3-1

Brann - Stabæk 3-2

Stabæk - Vålerenga 2-2

Lillestrøm - Rosenborg 2-3

Stabæk - HamKam 4-1

Lyn - Rosenborg 2-3

Rosenborg - Bodø/Glimt 4-1

Tromsø - Stabæk 3-2

 

Lag K S U T MF Diff P

Rosenborg 26 15 4 7 48-31 17 49

Tromsø 26 14 7 5 41-24 17 49

Stabæk 26 14 6 6 51-28 23 48

Fredrikstad 26 13 8 5 42-29 13 47

Viking 26 10 7 9 36-37 -1 37

Bodø/Glimt 26 10 7 9 33-41 -8 37

Lyn 26 10 6 10 38-37 1 36

Brann 26 9 8 9 38-38 0 35

Strømsgodset 26 8 5 13 32-38 -6 29

Molde 26 6 10 10 36-41 -5 28

Lillestrøm 26 7 7 12 29-39 -10 28

Aalesund 26 7 6 13 34-45 -11 27

Vålerenga 26 6 8 12 34-40 -6 26

HamKam 26 4 9 13 22-46 -24 21

 

(VIF taper kvalik mot Sogndal)

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Nå får du gi deg, denne kampen hadde så absolutt mye å si for HamKams del. Med seier i denne er vi mye nærmere Aafk. Med seier over Aafk i neste kamp vil vi overta 13.plassen. Hvis det skjer, ja da tror jeg vi er sikret spill i neste års tippeliga. Det at alle folk hater HamKam, er noe jeg visst i alle år, men driter egentlig regelrett i det. Det er bare noe man må bli vant med.

 

Du har rett i en ting her, de spiller forferdelig kjedelig fotball. Men det er HamKams måte. Vil ikke akkurat si at LSK eller for den saks skyld Aafk spiller så mye mer "underholdene" heller.

 

Selvsagt hadde den mye å si, den ga liv til et nytt håp for hamarkameratene om at de kan sikre seg tippeligaspill neste år også. Det jeg påpeker er bare at ett lag SKAL ned, og selv om Ham-Kam tar innpå AaFK, så er realiteten den at de fortsatt er sist. Men ting kan selvsagt forandre seg, det er mange runder igjen. Likevel, basert på hva vi har sett så langt i år, er Ham-Kam altfor ustabile til å klatre vesentlig mye på tabellen. Og skulle de mot formodning gjøre det, og vinne de fleste kampene de har igjen, ja da skal jeg bare ta av meg hatten og ønske dem velkommen i serien neste år også.

 

Dette har ingenting å gjøre med noe hat overfor HamKam, for det har jeg ikke. Jeg har egentlig litt sansen for dem, og ønsker dem ikke noe vondt eller nedrykk eller noen ting. Men de er og blir ett av mange lag som både er for svake i eliteserien, og for sterke i 1. divisjon. Akkurat som f.eks. Aalesund og Odd. Dermed vil de hele tiden bli liggende og vippe mellom divisjonene.

 

 

Når det kommer til kilik sin tabell, så sier jeg bare dream on. Menmen, du har rosenborgbrillene på deg, så det får gå. Ser aldri i verden for meg at Stabæk gir fra seg denne ledelsen her. Og skulle de gjøre det, så er det ikke til RBK. Tromsø eller Fredrikstad kan muligens fortsatt ta dem igjen, men da må det skjerpings til i en eller begge leirer, for Stabæk ser altfor sterke ut på nåværende tidspunkt. Morgendagens kamp mot Lillestrøm vil selvsagt gi svar på en hel del. Vinner Stabæk den, er nok løpet kjørt. Taper de, er det fortsatt muligheter.

Lenke til kommentar
Når det kommer til kilik sin tabell, så sier jeg bare dream on. Menmen, du har rosenborgbrillene på deg, så det får gå. Ser aldri i verden for meg at Stabæk gir fra seg denne ledelsen her. Og skulle de gjøre det, så er det ikke til RBK. Tromsø eller Fredrikstad kan muligens fortsatt ta dem igjen, men da må det skjerpings til i en eller begge leirer, for Stabæk ser altfor sterke ut på nåværende tidspunkt. Morgendagens kamp mot Lillestrøm vil selvsagt gi svar på en hel del. Vinner Stabæk den, er nok løpet kjørt. Taper de, er det fortsatt muligheter.

 

Enig med deg. Den tabellen er for urealistisk. Uansett om Stabæk taper i kveld, trur jeg de kommer til å vinne serien, rett og slett fordi de har bedre spillere enn utfordrerne. TIL kommer høyt opp, sannsynligvis på medaljeplass. FFK og Glimt er noe mer usikre, men begge kommer høyt på tabellen. Og Brann kommer til å synke nedover på tabellen...med mindre de får tak i en superspiss som kan putte. Brann sliter uten Helstad.

 

 

pantera

Lenke til kommentar
Ka farsken? Bodø med fotball-EM i 2016?

Det der tror jeg er bortkastede penger.

 

Ja, de skjønner vel ikke stadion skal bli brukt opp igjen når serien starter? Bodø/Glimt trekker ikke 30 000 tilskuere på kamper i serien. Selv ikke om Real Madrid hadde kommet på besøk. Dessuten så vil det koste utrolig mye å holde et slik anlegg i drift.

 

En annen viktig ting er at Bodø er en alt for liten by, til å være en representant for EM2016. Greit at laget presterer i serien, og de er overlykkelige over det, men dette var litt for drøyt spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...