Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er lenge siden det har vært noe supporterbråk her i Norge, hvertfall i større skala. Har jo de som leker hooligans i helgene, men det er jo egentlig bare småtteri. Eneste jeg har opplevd av leven på kampdag var når noen drittunger fra Lillestrøm sto å pælma stein på kjernen når de var på besøk i Trondheim. Så vil si det er rimelig trygt å være supporter i Norge.

Lenke til kommentar

Mange kritiserer land som Norge for å ha gjort fotball om til en familieaktivitet på linje med kino og bowling for eksempel, i stedet for den tøffe idretten den var for menn som blødde for idretten og laget sitt. Jeg vil heller ikke si at det er verre med en barnefamilie som kun klapper to ganger enn et par tullinger som kaster lightere og større ting ut på banen, for så å banke uskyldige personer etter kampen.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal barnefamilier, tanter, pensjonerte - hvem som helst egentlig, få lov til å gå å se på fotballkamp. Dog er det svært irriterende når to kvinnfolk i 40- årene forviller seg bort på supporterfeltet, der de står og jatter om alt annet enn fotballkampen, klapper etter hver scoring, sitter seg ned under kampen osv.

 

På Brann Stadion har vi et problem med at Hansa er blitt overfylt av "tanter og fjortiser" - folk som i bunn og grunn er der av 2 grunner;

 

1.) For å stå i den der "hardcore" gjengen.

2.) Fordi det er billig.

 

Dette har med at partoukortprisene på Hansa (Frydenbø) er priset ned til 1800 kr for ett år, 13 hjemmekamper.

 

Uansett - de som ikke vil bidra til stemningen kan holde seg på alle de andre tribunene bortsett fra supporterfeltet.

Lenke til kommentar

En flott kamp dette. Takket være RBK sin udyktighet i avslutningsfasen (kombinert med et par knallredninger av Opdal) så var Brann med hele veien og mot slutten så hadde de et greit press, som dessverre ble ødelagt av de vante Solli-pasningene til motstanderen.

 

Hva Karadas drev på med i førsteomgang vet jeg ikke, men så ut som om noen ga han hestebedøvelsesmiddel i pausen og han var en helt annen (og langt bedre) de siste 45. RBK spiller morsom angrepsfotball, kanskje de kan innta en inspirerende rolle på det feltet igjen. Brann er for lite samkjørte og ikke samme som i fjor, men de får nå bare stå på videre.

Lenke til kommentar

Brann kaptein "driter i hva fansen mener".

 

Jeg har veldig forståelse for Bakke sitt utspill. En haug med Brann-supportere som er enormt medgangssupportere. Såpass bortskjemt etter fjorårets suksess at man maler gigantiske fandener veggene og krisemaksimerer mer enn komiske Ali klarer å gjøre ting rosenrødt. Endel av de såkalte supporterne er mer en byrde for klubben enn en positiv faktor. Grådigheten har tatt overhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...