Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Og et annet poeng er jo at det kun er et lag i området for TIL, mens situasjonen er en annen i hovedstaden. Tror nesten at Molde kan være en av de byene med mest oppmøte, sammen med andre byer på samme størrelse og litt større som har lag i tippeligaen.

 

Edit: Glemte Tromsdalen, men de trekker vel ikke så veldig mange tilskuere, og er en sjelden gang innom Adecco.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og et annet poeng er jo at det kun er et lag i området for TIL, mens situasjonen er en annen i hovedstaden. Tror nesten at Molde kan være en av de byene med mest oppmøte, sammen med andre byer på samme størrelse og litt større som har lag i tippeligaen.

 

Edit: Glemte Tromsdalen, men de trekker vel ikke så veldig mange tilskuere, og er en sjelden gang innom Adecco.

Ja det har vært endel publikum i Molde i år, tror nesten de har hatt godt av et år i Adecco. Tidligere var det knappast ei sjel på røkkeløkka, nå er det faktisk ganske mye folk. Fullt hus er det riktignok bare når de spiller mot Aalesund og Rosenborg.

Lenke til kommentar

Nå snakket jeg ikke kun om tilskuere og poenget ditt ble forklart over uansett så.

 

Mente mer hvordan laget blir sett på av omgivelsene. VIF har jo på sitt måte blitt et fenomen,noe som folk følger kun for det sosiale. Kjenner alt for mange som sier de heier på VIF og kommer på en kamp kanskje en eller to ganger i året selv om de ikke kan en spiller på laget eller har peiling hvordan de ligger an i serien. Tromsø på sin side virker som de sliter med å få inn flere av den typen som kanskje ikke brenner for laget men som gjerne stiller opp en gang eller to for morro skyld eller for det sosiale.

Lenke til kommentar
Nå snakket jeg ikke kun om tilskuere og poenget ditt ble forklart over uansett så.

 

Mente mer hvordan laget blir sett på av omgivelsene. VIF har jo på sitt måte blitt et fenomen,noe som folk følger kun for det sosiale. Kjenner alt for mange som sier de heier på VIF og kommer på en kamp kanskje en eller to ganger i året selv om de ikke kan en spiller på laget eller har peiling hvordan de ligger an i serien. Tromsø på sin side virker som de sliter med å få inn flere av den typen som kanskje ikke brenner for laget men som gjerne stiller opp en gang eller to for morro skyld eller for det sosiale.

 

Om VIF er det laget hvor det kommer masse "uekte" supportere, så er det litt rart at vi har såpass mange som kan sangene og synger med.

Lenke til kommentar
Trenger ikke 140 IQ for å kunne sangene til Klanen da, halvparten av klanen står utenfor NAV dagen etter kamp. Men klanen er den supportergjengen som har flest supportere utenfor Oslo. Så ja de har mange uekte supportere.

 

Er du seriøs? Det at jeg er Brann-supporter men bor i Trondheim nå gjør meg til en uekte supporter? Alle bergensere som flytter til østlandet i løpet av livet blir plutselig uekte supportere? Gjelder det samme for folk rundt om i landet som av en eller annen grunn (slektninger, venner) velger seg Brann som favorittlag?

Lenke til kommentar

Da er Tromsø etter kveldens runde kun 3 poeng bak Stabæk med fem kamper igjen. Hadde aldri trodd dette på forhånd men morsomt uansett! Tror fortsatt det skal bli vanskelig å gå over dem,Stabæk har et lettere program igjen og større bredde i laget. Men blir spennende å se nøyaktig hvor mye Nilsen kan få ut av årets lag uten Reginiussen og muligens Rushfeldt også.

Lenke til kommentar
Trenger ikke 140 IQ for å kunne sangene til Klanen da, halvparten av klanen står utenfor NAV dagen etter kamp. Men klanen er den supportergjengen som har flest supportere utenfor Oslo. Så ja de har mange uekte supportere.

 

Er du seriøs? Det at jeg er Brann-supporter men bor i Trondheim nå gjør meg til en uekte supporter? Alle bergensere som flytter til østlandet i løpet av livet blir plutselig uekte supportere? Gjelder det samme for folk rundt om i landet som av en eller annen grunn (slektninger, venner) velger seg Brann som favorittlag?

 

Tror du misforstod svaret mitt, det jeg mente er at Klanen er den supportergjengen, som har medlemmer som ikke har noe som helst tilknytting til byen. Sør-odal, Toten, Lillehammer, Raufoss osv...

Lenke til kommentar

Gjørs du på eller?... Det skal vel ikke være så jævla vanskelig å forstå det? JEG mener at folk som er født og oppvokst på Toten er tapere som heier på Vålerenga. "For en gjeng med bønder", "Øl og vold, skamslåtte bønder", "Stille i fjøset", osv. Blir forferdelig lavmål. Det med at alle Vålerengasupportere er trygdede er en slags tilbakemelding når Klanen sier at alle er "bønder". Hvis du ikke har hørt den, så synes jeg det er litt underlig.

Lenke til kommentar
Gjørs du på eller?... Det skal vel ikke være så jævla vanskelig å forstå det? JEG mener at folk som er født og oppvokst på Toten er tapere som heier på Vålerenga. "For en gjeng med bønder", "Øl og vold, skamslåtte bønder", "Stille i fjøset", osv. Blir forferdelig lavmål. Det med at alle Vålerengasupportere er trygdede er en slags tilbakemelding når Klanen sier at alle er "bønder". Hvis du ikke har hørt den, så synes jeg det er litt underlig.

 

Så alle som er født og oppvokst utenfor Oslo er bønder? De kan ikke få holde med hvilket lag de vil? Hvilket lag ville du heller sett at de holdt med?

Ok, så har VIF mange supportere fra andre deler av landet enn Oslo, men de er da virkelig ikke den eneste klubben som er sånn. Vil tørre å påstå at spesielt f.eks. Rosenborg er like "ille", og sikkert Brann også. Disse tre klubbene er de mest populære totalt sett i Norge, noe som også forklarer hvorfor det er disse tre TV2 har valgt å vise kampene til neste sesong.

Lenke til kommentar
Gjørs du på eller?... Det skal vel ikke være så jævla vanskelig å forstå det? JEG mener at folk som er født og oppvokst på Toten er tapere som heier på Vålerenga.
Hva er alternativet for en fra Gjøvik? Ham-kam? Har vel forstått at det er litt kniving mellom bygdene som er "på feil side av Mjøsa" så det er kanskje utelukket. At man finner seg en favorittklubb i eliteserien er da lov uansett hvor man befinner seg i landet - og det er mange ting (nabofeider/fjorder/fjell/dalstrok innafor) som gjør at man ikke velger den som er nærmest. Fra mitt gamle hjemfylke (Sogn & Fjordane) velger mange Brann som favorittklubb i stedet for feks Sogndal - av den enkle grunn at mange langs kysten har mer kontakt med Bergen enn fruktbygden i Sognefjorden.
Lenke til kommentar

I mine øyne er det bare de som er meldt inn i supporterorganisasjoner som kan kvalifiseres som ekte supportere. Vet at RBK har endel supportere rundt om i landet, som bare kommer seg på en eller annen hjemmekamp og bortekamper rundt der de bor. Vil tro de er like engasjerte som oss i Trøndelag. Men det er forskjell på folk som heier på laget og de som brenner for det..

Lenke til kommentar
En ifra Gjøvik heier på enten Gjøvik Lyn eller Raufoss. Det jeg ikke skjønner er at folk kan brenne for en klubb, som dem egentlig ikke har noen relasjoner til, men for all del. Hei i vei.

 

Det er tusenvis av mennesker her i Norge som heier på (og virkelig har et lidenskapelig forhold til) en og annen klubb i f.eks. England. Er det så mye mindre rart?

Klart at det er mer spennende å heie på et lag i eliteserien enn for eksempel Raufoss. Skal man da ikke få lov til det? Hvem er du til å bestemme om folk er ekte supportere eller ikke avhengig av om de kommer fra den byen der laget de holder med kommer fra?

Lenke til kommentar
Jeg bestemmer faktisk over mine egne meninger. Kanskje ikke du er vant med det? Et lag i England er faktisk ikke uvanlig i mine øyne. Velger man et lag etter hvor spennende det spiller? Da hadde vi alle vært Stabæk-supportere idag.

 

Så hvorfor aksepterer du at folk holder med Manchester United, selv om de kanskje aldri engang har vært i Manchester, mens du rakker ned på de som kommer fra Toten og holder med Vålerenga?

 

Folk velger lag utifra forskjellige preferanser, noen har en grunn, andre har en annen. For eksempel har vi i dag MASSE RBK-supportere landet rundt, nettopp på grunn av dette lagets enorme suksess på 90-tallet. Men disse bytter ikke til Stabæk i dag av den grunn, fordi de allerede har valgt sitt lag. Man bytter ikke lag, så enkelt er det. Og at Stabæk gjør det så godt i år, vil utvilsomt sanke masse nye supportere landet rundt, nye interesserte som først nå vil finne seg et lag, og vil holde med dette laget i alle år framover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...