Gå til innhold

Tippeligaen 2008: Status: [22.Runde]


Raste

Anbefalte innlegg

Brann kaptein "driter i hva fansen mener".

 

Jeg har veldig forståelse for Bakke sitt utspill. En haug med Brann-supportere som er enormt medgangssupportere. Såpass bortskjemt etter fjorårets suksess at man maler gigantiske fandener veggene og krisemaksimerer mer enn komiske Ali klarer å gjøre ting rosenrødt. Endel av de såkalte supporterne er mer en byrde for klubben enn en positiv faktor. Grådigheten har tatt overhånd.

 

Du må huske på det at det mange Bergensere som bruker veldig med tid og penger på laget. De reiser på bortekamper, stiller alltid på Stadion og støtter laget. Alikevel blir de vitne til overbetalte gjøker som ikke presterer i det hele tatt. De viser sin frustrasjon og lar spillerne høre det. Medgangssupportere er ikke de som piper på laget bare fordi "Brann ligger under, ikke gjør det bra, etc." - medgangssupportere er de som plutselig spretter fram på 16. mai, RBK, ved en evnetuell gullfeiring i fullt supporterutstyr.

 

Når det kommer til gårsdagens kamp så var det jo en enorm pipekonsert da spillerne gikk i garderoben. Det var ikke BARE på grunn av at vi ikke fikk til en drit på banen, men pga. skandaløs dømming av dommertrioen.

 

Ellers var stemningen dårlig i går. Den holder ikke mål i det hele tatt. Dog trekker herlig kreativitet på tribunen opp (les: Nachspill hos Steffen, etc). Så i bunn og grunn forstår jeg Bakke, at han vil ha mer støtte, for det bør vi gi Brann i slike kamper, men samtidig så må han forstå at vi ikke vil applaudere, hoppe opp og ned og synge når Brann ikke holder mål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må huske på det at det mange Bergensere som bruker veldig med tid og penger på laget. De reiser på bortekamper, stiller alltid på Stadion og støtter laget. Alikevel blir de vitne til overbetalte gjøker som ikke presterer i det hele tatt. De viser sin frustrasjon og lar spillerne høre det. Medgangssupportere er ikke de som piper på laget bare fordi "Brann ligger under, ikke gjør det bra, etc." - medgangssupportere er de som plutselig spretter fram på 16. mai, RBK, ved en evnetuell gullfeiring i fullt supporterutstyr.

 

Når det kommer til gårsdagens kamp så var det jo en enorm pipekonsert da spillerne gikk i garderoben. Det var ikke BARE på grunn av at vi ikke fikk til en drit på banen, men pga. skandaløs dømming av dommertrioen.

 

Ellers var stemningen dårlig i går. Den holder ikke mål i det hele tatt. Dog trekker herlig kreativitet på tribunen opp (les: Nachspill hos Steffen, etc). Så i bunn og grunn forstår jeg Bakke, at han vil ha mer støtte, for det bør vi gi Brann i slike kamper, men samtidig så må han forstå at vi ikke vil applaudere, hoppe opp og ned og synge når Brann ikke holder mål.

 

Det hjelper uansett ikke å grave. For å bruke fjortisstrykk så er det utrolig med "whining". Til og med journalistene (å lese BT i dag var som å lese en amatøravis).

 

Med litt rasjonell analyse så er den største feilen som er blitt begått at laget ikke er forsterket. Men det er ikke akkurat spillerne sin feil, det nytter ikke å pipe på dem for det. Og de får heller ikke tilbake selvtilliten ved piping. Jeg kan huske særdeles mye tull og det å miste hodet når RBK begynte å få problemer etter sin lange dominans noe som gjorde at laget tok mange håpløse avgjørelser. Det skulle ikke forundre meg om at det "gode" bidraget fra gravende supporetere gjør at Brann havner så dypt i grøften at noe ny suksess det kommer først om 50 år.

Lenke til kommentar

Enig i det du sier til en viss grad. Jeg mener personlig at om spillerne ikke presterer, så skal de få høre det. For eksempel var det ingen Brannspillere som gadd å ta turen bort til Hansa for å takke for kampen for de få hundre/tusen som sto igjen og klappet. Da setter de ikke mye pris på den støtten de får, selv om den var meget laber i går.

 

En annen ting er det at på Brann Stadion så har vi et spontant publikum som virkelig lever seg inn i kampen. Vi står ikke på autopilot og hopper opp og ned, slår på en sambatromme etc. uansett kampens utfall. Dog er stemningen ALT for dårlig, som sagt.

Lenke til kommentar
Når det kommer til gårsdagens kamp så var det jo en enorm pipekonsert da spillerne gikk i garderoben. Det var ikke BARE på grunn av at vi ikke fikk til en drit på banen, men pga. skandaløs dømming av dommertrioen.

Pipingen til pause var vel det at alle mente Karadas ikke gjorde noe galt da han plantet in albue i hodet på en RBK-forsvarer.

Lenke til kommentar

ok, da forholder det hele seg litt anderledes enn jeg først trodde, men likvel

- Jeg bare løper mot ham og spør hvorfor ikke Steinar Pedersen ikke får kort. Jeg fikk gult kort når jeg taklet Mouheli, og lurte på hvorfor Pedersen ikke ble straffet mer når han felte Adem Guven på samme måte. Da trakk han opp mitt andre gule kort, sier en frustrert Ringberg etter kampen.

 

Når Øverbø referer til regelboka der det står at gult kort for å løpe aggressivt mot dommeren, er det litt spesielt av deg å fortsatt klage over at Ringberg får gult kort. At du har et gult fra før av betyr ikke en døyt.

Hvis du først skal klage på dommeren(e) får du finne en annen sak.

Lenke til kommentar

Arni Gautur Arason tilbake i Norge. Nå skal han spille for Odd. Jeg begynner allerede å se fram til semifinalen VIF-Odd. Arason er kanskje den mest sympatiske og reale spilleren som har tatt turen innom Norges land. Håper det går han bra i Odd også, for i VIF gjorde han en kjempejobb.

Lenke til kommentar

Ja han har nå spilt i Sør-Afrika, men kontrakten gikk rett og slett ut og han drar nordover. Vet ingenting om han gjorde det bra eller dårlig der...

 

Genialt av Odd og klare å skaffe denne klassespilleren gratis, men inntil videre er det bare for resten av sesongen. Det er i 2009 vi trenger en ny keeper, i år kan vi klare oss med Isaksen...

 

Håper det blir en herlig kamp i semi'n, blir sjokkert om Arni ikke får en liten hyllest av Klanen.

 

 

Edit: Ubrukelig at Stabæk ikke klarte Rennes :( , og enda mer ubrukelig er deg at TV2 ikke klarte å sende kampen på TV...

Endret av Havard_92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...