DataMam Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Min sønn på 13 år ønsker seg Oblivion. Jeg synes han er for ung siden det står 16+ på spillet. Iflg. han er det bare på grunn av at det er så avansert engelsk i spillet. Det har ingenting med voldelighet å gjøre. Stemmer dette? Er dette et spill for en 13-åring? Hilsen bekymret mor Endret 30. desember 2007 av Skagen Lite beskrivende emnetittel.
SirAmp Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 (endret) NEI det som står på er en aldersgrense, ikke hvor gammel man må være for å forstå det. men med det sagt, så tror jeg nok han kommer til å spille det eller lignende uansett, så ved å si ja, tror jeg du kan score noen gratispoeng som kan være greie å ha den dagen du må si nei til noe viktigere edit: velkommen til forumet forresten Endret 30. desember 2007 av SirAmp
Bjonski Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Oblivion er nok ikke det mest voldelige spillet på markedet, men det har nok sine grunner for 16+ markeringen. Aldersgrensen på oblivion er 16+ pga vold, ikke språk. Om dette er for voldelig for din sønn burde nok du avgjøre. Enten ved å se gameplay videoer eller lese artikler/tester om spillet. edit: må også få legge til at da jeg var 12 spilte jeg GTA 2 og lignende. Endret 30. desember 2007 av Bjohansen
Licht Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Oblivion er forholdsvis ukomplisert, faktisk er det en overhengende sannsynlighet for at spillet er designet for å passe en 13-årings engelskkunnskaper og resonneringsevne. Hvis du ser bakpå esken, finner du alltid PEGI sin grunngivelse for hvorfor de har satt en bestemt aldersgrense. Ikonene er forklart her: http://www.pegi.info/en/index/id/176 Oblivion har så vidt jeg kan huske ikonet for vold, ergo mener PEGI at volden i Oblivion er såpass sterk at den ikke egner seg for barn under 16. Nå skal det nevnes at PEGI er en forsamling nonner - og at det som forelder til syvende og sist er du som må ta en avgjørelse, og sitter med det endelige ansvaret for hva dine barn spiller og ikke spiller.
vikingkylling Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Jeg var ca fem år da jeg så Alien første gang, og jeg elsket den filmen. Hva som passer for sønnen din bør være opp til deg å bestemme.
Vertical^ Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Oblivion er jo litt voldelig. Du kan jo gå rundt med en stor øks og hugge ned butikkfolk
Akidon Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Hadde oblivion vert en film hadde det fått 11 års aldersgrense i norge. Volden er ikke noe verre enn i ringenes herre. Endret 30. desember 2007 av Akidon
UrgeLoL Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Volden i Oblivion er ikke så ille. Det er ikke blod så vidt jeg kan huske, og dyr, monstre og mennesker blir ikke lemlestet osv osv.
RogueAlien Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 (endret) Det er faktisk litt blod i spillet men det er riktig at det er forsåvidt ikke noen kroppsdeler som flyr her og der. Men vold er det mye av og noen steder kan spillet være litt groteskt og skummelt når det gjelder omgivelser og dekorasjoner som feks lik som er spiddet på påler etc.. Endret 30. desember 2007 av RougeAlien
Mynotir Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 (endret) De fleste 13-åringer tåler greit Oblivion. Hvis sønnen din er vant til dataspill så klarer han det sikkert. Men han bør ha ganske god engelsk for å få særlig utbytte av spillet. RougeAlien: Hvor er det lik spiddet på påler? Endret 30. desember 2007 av Mynotir
RogueAlien Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 (endret) De fleste 13-åringer tåler greit Oblivion. Hvis sønnen din er vant til dataspill så klarer han det sikkert. Men han bør ha ganske god engelsk for å få særlig utbytte av spillet. RougeAlien: Hvor er det lik spiddet på påler? I Oblivion, verdenen til Daedraherren du kjemper mot. De er dessuten ikke bare på påler men også hengt i tau og ellers slengt rundt i forskjellige posisjoner. Endret 30. desember 2007 av RougeAlien
vikingkylling Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Når det gjelder volden kan man vel sammenligne den med f.eks tegnefilmer. Det er jo ikke akkurat realistisk, og jeg tviler sterkt på at en normal person tar skade av det uansett alder. For øvrig får man jo langt verre vold, blod, gørr og så videre ved å slå på nyhetene, og de har jo ikke noen aldersgrense.
RogueAlien Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Når det gjelder volden kan man vel sammenligne den med f.eks tegnefilmer. Det er jo ikke akkurat realistisk, og jeg tviler sterkt på at en normal person tar skade av det uansett alder. For øvrig får man jo langt verre vold, blod, gørr og så videre ved å slå på nyhetene, og de har jo ikke noen aldersgrense. Jeg har personlig ingenting i mot voldelige spill og groteske omgivelser men jeg mener også at aldersgrensene bør respekteres. Dog så er vel kanskje ikke TES IV: Oblivion det værste. Men for og hjelpe denne moren med info så synes jeg det var bra og ta med alt og ikke prøve og nærmest bortforklare det at det faktisk er en del blodige og groteske ting i dette spillet. Greia er vel at når man har spillt slike spill og værre i voksen alder over lang tid så har man blitt vant til det og da legger man kanskje ikke så godt merke til sånt som en liten guttevalp gjør. Og han kan kanskje bli litt lettere påvirket av sånt enn en gammel gamer i 30 åra..
Fredrik.B Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Mener at spillet er veldig "tamt" i forhold til andre voldsspill, som sakt ikke noen kropsdeler som flyr osv, mest sansynlig detter de du dreper rett ned uten så mye mer en det. Det er som kansje er noe og sette fingern på er disse folka som er spidda og som ellers henger og slenger på noen få steder i spillet.
Sollid Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Det er mulig å gjøre spillet mye mer groteskt en de er i utgangspunktet med modifikasjoner som gjør at du kan Kappe av hoder armer ETC.
Vrengtpolvott Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Sønnen din klarer nok veldig godt å spille Oblivion uten å få varige mèn av det hvis han spiller dataspill til vanlig.
Killarfromspace Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Oblivion er jo litt voldelig. Du kan jo gå rundt med en stor øks og hugge ned butikkfolk Ja, og man knuste uskyldige skapninger i mario også? Pff, en 13åring? Perfekt spill, trenger engelsken hans også + Hånd og øye kordinasjon (husker ikke hvordan man stavet det <.<)
Saint Anger Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Selv om det er mye slossing i Oblivion, er det ikke noe der jeg vil se som skadelig for en 13 åring. Nyhetene på tv er langt værre. Slossingen som de andre sier, er mild med tanke på blod, lemlesting osv. + at det er mest fantasi vesner han sloss med. En 13 åring blir utsatt for voldlige ting igjenom tv, aviser, bøker, historie® og lingnende allerede. Han har mer igjen for andre ting han kan lære av spillet som, engelsk muntlig/skriftlig, oppgave løsning, planlegging, orientering. Så vidt jeg vet, så kan vel selv en 5-8 åring være med på 15-16 års grense filmer i følge av voksne. Hadde det vært for voldelig, ville aldersgrensen blitt 18 år
Vrengtpolvott Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Så vidt jeg vet, så kan vel selv en 5-8 åring være med på 15-16 års grense filmer i følge av voksne. Hadde det vært for voldelig, ville aldersgrensen blitt 18 år En 5 åring kan aldri være med på en film med 15 års grense med følge av voksen, er man 12 går det nok bra. Men aldri i verden 5
Sollid Skrevet 30. desember 2007 Skrevet 30. desember 2007 Tror nok ikke det er noe galti å la 13 åringen din spille Oblivion det kan gjøre engelsk ferdighetene hans mye mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå