Gå til innhold

"Den nye" 40GB PS3'en


prz

Anbefalte innlegg

Mulig jeg er litt på etterskudd, men fant ikke ut før nå at dette er den eneste typen man kan få tak på i disse tider :( Men jeg må bare få det ut: Hvorfor i all verdens land og rike FJERNET de 60GB'en med bakoverkomp?! Jeg kjenner jeg blir varm når jeg leser at de har sluttet å produsere den.

 

Den største grunnen mange kjøper PS3 er kanskje HD/Blu-ray. Men det finnes da for svarte folk som meg, som ikke har hatt PS2 og som ser PS3 som en ypperlig mulighet for å spille disse spillene på PS3. Jeg sier ikke at jeg skal kjøpe PS3 for å spille PS2spill, men det er jo mange gode titler til PS2 som jeg også kunne tenke meg å prøve.

 

Det må vel på et eller annet sett og vis være mulig å få tak i en (ny) PS3 60GB, eller i det hele tatt en med bakoverkomp.? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt med sutringen og kjøp en PS2. Da er jo problemet løst. Et overveldende flertall av menneskene i verden som vil spille PS2-spill har kjøpt nettopp en PS2 for å gjøre det.

 

Det må bli slutt på klaging og syting over dette med bc og 60 vs. 40. Noen blir aldri aldri aldri fornøyd.

 

Det beste rådet er alltid å vente litt ja. Det er alltid noe nytt på gang. Bare du venter lenge nok så kommer det en 500GB med de 300 beste PS2 titlene lagret på harddisken, maskinen koster 2.000,-, du kan også spille Nintendo og Xbox spill på den, den kommer med HDMI kabel, sonefri blu-ray spiller, alle kan fritt velge farge og form på maskinen, håndkontrollen tåler alt og Sony oppdaterer softwaren hver dag kl.12.00 med alle endringene brukere over hele verden har ønsket seg.

 

Dette er ikke myntet spesielt på deg Prooz, men alle som ikke ønsker seg en PS3 men en fantasiboks som løser verdensproblemer som sult, klimakrisen og krigene samtidig som du kan spille 5 år gamle PS2 spill.

Lenke til kommentar

Da er det bare å krysse fingrene å håpe at den kommer rimelig fort. Har lyst på! :)

 

Men, hm:

 

A Sony Europe spokesperson did however, deny what the newsletter stated. "The HD World newsletter is written by external sources, and the report quoted is from independent analysts. There is absolutely no 80GB version of the PS3 planned for Europe in 2008".

 

Hentet fra

http://www.afterdawn.com/news/archive/12246.cfm

Lenke til kommentar
jada..men det er sony me snakker om her...for ikkje så lenge sia hadde dei lignande setning..

 

"we have absolutly no plan of implementing rumble in our controllers"...

 

Og de som ikke skjønner at disse uttalelsen kun er strategiske burde tenke seg om 2 ganger.

 

Hver gang en spillside eller lignende spør følgende spørsmål:

 

1. Kommer Sony til å sette ned prisen på ps3?

2. Kommer Sony til å legge til funksjoner, som rumble i sine kontrollere?

 

Svaret blir alltid at "vi har ingen planer om å ......".

 

Hadde dem svart at ja, om 5 måneder skal Ps3 ned 100 $, så kunne dem like greit å tatt Ps3 ut av markedet enn så lenge. Det er en grunn til at prisnedganger og slikt skjer kort tid etter at det blir annonsert.

Lenke til kommentar

Nei, det er vel også bc, minnekort leser og antall USB porter.

 

Disse tingene ser jeg på som bagateller, unntatt bc (men jeg har da som sagt kjøpt meg PS2 i tillegg).

 

Men hva som er viktig for hver enkelt person er vel veldig forskjellig.

 

EDIT: Beklager dobbelpost, linja ble litt treg her :nei:

Endret av [NOR]Andreas
Lenke til kommentar
jada..men det er sony me snakker om her...for ikkje så lenge sia hadde dei lignande setning..

 

"we have absolutly no plan of implementing rumble in our controllers"...

 

Og de som ikke skjønner at disse uttalelsen kun er strategiske burde tenke seg om 2 ganger.

 

Hver gang en spillside eller lignende spør følgende spørsmål:

 

1. Kommer Sony til å sette ned prisen på ps3?

2. Kommer Sony til å legge til funksjoner, som rumble i sine kontrollere?

 

Svaret blir alltid at "vi har ingen planer om å ......".

 

Hadde dem svart at ja, om 5 måneder skal Ps3 ned 100 $, så kunne dem like greit å tatt Ps3 ut av markedet enn så lenge. Det er en grunn til at prisnedganger og slikt skjer kort tid etter at det blir annonsert.

 

som eg skulle sagt det sjøl..:)

Lenke til kommentar

Kanskje for oss ultra gamere så er det ikke noe særlig stort problem å ha flere konsoller enn 1 connecta til tven men for causual gamers som familier å sånt syntes jeg sony skjøt seg selv i foten ved å fjerne bc noe som de selv har sagt att i motsetning til andre så skulle PS3 ha 100 % bc fra dag 1. Er heller ikke alle som gidder å dra fram tv fra bokhyller bare for å switche cabler hele tiden heller. Glad jeg har en tv som har to HDMI utganger en for PS3 og en for 360, 4 scart porter som er i konstant bruk, Wii, Satelittdekoder1, Satelittdekoder2 og en videoavspiller.

Lenke til kommentar
Slutt med sutringen og kjøp en PS2. Da er jo problemet løst. Et overveldende flertall av menneskene i verden som vil spille PS2-spill har kjøpt nettopp en PS2 for å gjøre det.

 

Det må bli slutt på klaging og syting over dette med bc og 60 vs. 40. Noen blir aldri aldri aldri fornøyd.

 

Det beste rådet er alltid å vente litt ja. Det er alltid noe nytt på gang. Bare du venter lenge nok så kommer det en 500GB med de 300 beste PS2 titlene lagret på harddisken, maskinen koster 2.000,-, du kan også spille Nintendo og Xbox spill på den, den kommer med HDMI kabel, sonefri blu-ray spiller, alle kan fritt velge farge og form på maskinen, håndkontrollen tåler alt og Sony oppdaterer softwaren hver dag kl.12.00 med alle endringene brukere over hele verden har ønsket seg.

 

Dette er ikke myntet spesielt på deg Prooz, men alle som ikke ønsker seg en PS3 men en fantasiboks som løser verdensproblemer som sult, klimakrisen og krigene samtidig som du kan spille 5 år gamle PS2 spill.

 

Har visst ikke helt skjønt det du. Ikke alle som vil ha mange bokser med tilhørende kabler på tv-benken vettu. Hvis mange nok "klager og syter" så vil Sony gi etter. Er ikke snakk om å løse alle verdensproblemer, bare spille PS2 spill. Ikke store kravet da dette var noe Sony lovte PS3 skulle ha.

 

Om alle tenkte som deg og ble fornøyde med hva som helst hadde ikke konsollene vært særlig innholdsrike. Det er forbrukeren som setter kravene. Supply and demand.

 

Kjøpte selv 60GB tidlig og er veldig fornøyd. Sitter og spiller oppskalert GoW over HDMI med trådløs Dualshock3 og rumble nå, ganske morsomt må jeg si! Men dette er jo ikke du interessert i, du får kose deg med nedstrippet 40GB da.

Lenke til kommentar

Det er helt klart forbrukerne som avgjør hvilke funksjoner en konsoll skal ha. Sony Norge sitter nok å leser side opp og side ned fra alle forum i Norge, videresender infoen direkte til Japan og får klapp på skulderen fordi de følger med og tipser dem om hva Jørn-Cato fra Toten og Willy fra Hammerfest mener om at de kuttet bc samt kortleser og usb.

 

Den 60GB PS3'en din er sikkert sinnsykt mye bedre enn min 40GB. Føler meg egentlig litt dum som mener at 40GB er en fullverdig PS3. Jeg har ikke skjønt noe og håper jeg kan få mer info.

 

PS! arokh. Kan du fikse det slik at neste Playstation får plass i lommen? Har ikke plass til så mye store bokser "vettu".

Lenke til kommentar

Selvsagt hører Sony på forbrukerne. Ingen som har sagt at de bruker hw.no som medium når de bestemmer hva som skal tas med så hvorfor ta den frekke tonen? Min PS3 er ikke mye bedre enn din, men den spiller PS2 spill noe din ikke gjør. Sony vil helt sikkert selge 80GB i Europa hvis etterspørselen er stor nok. Skjønner ikke helt din frustrasjon over at folk har lyst på noe du ikke har lyst på. Emo eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...