Gå til innhold

"Den nye" 40GB PS3'en


prz

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de som er rimelig irritert på dette med at de ikke gidder å implementere PS2 støtte i de nyere Playstation 3, da jeg har ventet for at konsollen skal gå ned i pris før jeg kjøper den, men at PS2 bakoverkompabilitet skal være noe ekslusivt for de som følte trangen for å punge ut 6000+ for en spillkonsoll er ingenting annet enn fullstendig idiotisk av Sony.

 

Det var for min del langt viktigere med BC på Playstation 3 enn det var for Xbox 360 å støtte Xbox spill. Dette mye på grunn av at det rett og slett ikke var så himla mange Xbox spill som var noe å spille, mens PS2 har et av de bedre spillbibliotekene gjennom tidene og flere spill jeg har veldig lyst til å spille om igjen eller rett og slett spille i det hele tatt. PS2'en min tok kvelden rett etter MGS3, og jeg følte ikke for å kjøpe en ny. Så jeg håpet at Sony skulle holde sitt løfte om 100% bakoverkompabilitet. Men BC gikk fra 99% til null på bare et par revisjoner av hardware.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen frustrasjon eller sinne her. Avbalansert og rolig, med noen innslag av sarkasme og overdrivelse. Dette med PS3 er et utrolig godt eksempel på at forbrukere aldri blir fornøyd. At Sony hører på forbrukerne og tilpasser produktene etter hva vi sier er bare en påstand.

Lenke til kommentar
Ingen frustrasjon eller sinne her. Avbalansert og rolig, med noen innslag av sarkasme og overdrivelse. Dette med PS3 er et utrolig godt eksempel på at forbrukere aldri blir fornøyd. At Sony hører på forbrukerne og tilpasser produktene etter hva vi sier er bare en påstand.

 

Her tar du helt feil. Sony hadde nettop en poll på hvilken feature folk ønsket seg mest i en ny firmware. Svaret ble in-game XMB og dette er nå på plana. Selvsagt tilpasser de produktene etter hva folk vil ha, åssen i all verden tror du de tjener penger? Playstation er et produkt lagd av etterspørselen til forbrukerne. Sånn er det med alt her i verden, men det er noe du tydeligvis ikke forstår.

Lenke til kommentar

Jeg syntes dette er helt latterlig. Før vi hørte om 40gb i det hele tatt, så hatet alle 60gb versjonen. Den var for dyr og full av features som ingen trengte. Nå som det snart er tomt for den, så vil derimot alle ha den og ikke 40gb versjonen.

 

40gb versjonen er et resultat av hva folk faktisk ville ha i sin Playstation, men når de først får den så blir det andre boller.

 

Playstation vil jeg si er den eneste konsollen som tar så å si all feedback fra forbrukerne alvorlig.

-De droppet bomerangkontrollen

-De ga oss bevegelsessensorer i kontrollen

-De relanserer nå Dual Shock

-De lagde en billigversjon av PS3 på under ett år etter misnøye

-De introduserer stadig fler muligheter via firmware oppdateringer som folk vil ha

-Etter stor misnøye med kommunikasjonsmulighetene på PS3 satset de stort og introduserte Home

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet med manglende bakoverkompabilitet????

 

En 60gb PS3 har normalpris 5999,- og spiller IKKE alle PS2/PS1 spill.

En 40gb PS3 har normalpris 3999,- og for 1000,- ekstra kan man få en PS2 som spiller alle PS2 spill perfekt, pluss PS1 spill med forbedret grafikk. PS2 maskinen er dessuten mikroskopisk så det er null problem å finne plass til den...

Lenke til kommentar
Hva er egentlig problemet med manglende bakoverkompabilitet????

 

En 60gb PS3 har normalpris 5999,- og spiller IKKE alle PS2/PS1 spill.

En 40gb PS3 har normalpris 3999,- og for 1000,- ekstra kan man få en PS2 som spiller alle PS2 spill perfekt, pluss PS1 spill med forbedret grafikk. PS2 maskinen er dessuten mikroskopisk så det er null problem å finne plass til den...

 

Men da må man ha to konsoller i stua.. ja, du sier den er liten, men man må fortsatt ha to, i stedet for én konsoll som kan spille "alt". Dette er nettopp en av grunnene til at jeg vil ha en PS3 med BC. Selvfølgelig kan jeg kjøpe meg en PS2, da økonomien er ikke problemet her, snarere 2 konsoller, 2(4) kontroller slengende rundt. Det er rett og slett upraktisk med flere enn én konsoll etter min mening :)

Lenke til kommentar

For min del er det ikke nøye med PS2 support, har PS2 fra før, og starter den gladelig opp for å spille de spillene jeg har til den. Vel, eneste spillene jeg har er Guitar Hero 1-2-80's-3.. Gidder ikke å kjøper snær "konverter" for å koble til gitarene/overføre saves.

 

Er strålende fornøyd med 40GB, men ikke alle har likt syn :p

Lenke til kommentar
Hvem gidde spille PS2 spill når de har PS3?

 

Det skulle jeg også likt å visst.

 

Les trådstart ;)

 

Jeg vil ha en PS3 med BC fordi jeg vil spille eksempelvis spill som FFX. Det finnes selvfølgelig også noen andre gode titler jeg har lyst til å spille som er til PS2 :)

Endret av ProoZ
Lenke til kommentar

Fordi det er mange gode PS2 titler såklart, det er vel ikke så vanskelig å forstå. Skjønner ikke helt de "hvorfor gidde spille ps2 spill" og "bare kjøp en ps2" kommentarene. Vi ønsker å spille PS2 spill, og vi ønsker å spille de på PS3, ok? Mange betaler gjerne ekstra for en versjon som gjør det.

 

Heldigvis ser det ut som 80GB kommer til Norge nå da for de som ikke var tidlig ute med å kjøpe PS3.

Lenke til kommentar
Hvem gidde spille PS2 spill når de har PS3?

 

Jeg gidder å spille PS2 spill på PS3 :) . Har akkurat gjort ferdig GOD of WAR og er godt igang med å spille

GOD OF WAR2. Det er ikke ofte man spiller ps2 spill, men det er veldig greit å ha den muligheten.

 

60GB PS3 som er den fulverdige Ps3 , mener jeg er det beste kjøpet. "mest" valuta for pengene.

Lenke til kommentar

deilig å ha "orginalen", noe som jeg har i ps 1,2 og 3 samt psp.. vel, og xbox360 og..

 

er vel egentlig bare trist for dem som bare henger på gjerdet og ikke reagerer imens det er konsoller å få tak på. men det er vel dems egen feil..

 

i den tiden jeg kjøpte ps3 (på lanseringsdagen 23. mars) var alt jeg fikk høre om ps3 at "det e'kke no spill til den" "ps3 er kjedelig" "sony suger" og andre "hyggelige" kommentarer.. - i dag kommer godspilla som perler på ei snor, og det tror jeg det fortsetter med fremover og. så da er det fint for meg at jeg har en ps3 som klarer godt og vel hele ps2 sammlinga mi, samt alle godtittlene til ps3 fremover. det gjelder jo bare å planlegge litt ;) *måtte bare godte meg litt, hehe*

Lenke til kommentar
Heldigvis ser det ut som 80GB kommer til Norge nå da for de som ikke var tidlig ute med å kjøpe PS3.

 

Skuer mitt øye en god nyhet? Er dette bekrefet da? Trodde SCEE fortsatt nektet for at den skulle komme til PAL.

 

En annen ting som slo meg her om dagen; Hvis de nå lanserer 80GB første eller andre kvartal 2008, kommer denne til å ha BC? For meg virker det eeegentlig mest logisk av SCEE å lansere den uten BC for å få senket prisen. Jeg mener - hvis den skal ha de samme spesifikasjonene som 60GB'en og med en 20GB større HDD, så vil jo dette sansynligvis koste litt :\

 

Noen tanker? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...