Gå til innhold

Get har ikke tekninker før 3 JANUAR!


Yaricks

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Av en eller annen grunn så mista jeg nettet idag.. Og uansett hva jeg prøver kommer det ikke tilbake. Testa alle uttak osv.. No response. Så jeg ringte Get, han kødden der bare testa om han fikk kontakt med modemet, noe han da selvfølgelig ikke klarte da ingen av lampene lyser på modemet.. Så gir han opp, og sier at jeg må ha tekniker.. Meeeen.. På grunn av at teknikerene har juleferie har de ikke ledig tid før 3 JANUAR! Dvs. 12 dager til! Jeg blir rett og slett sittende uten nett i 12 dager! Uten mulighet for å betale regninger, eller skolearbeid jeg må gjøre i ferien på nett sammen med noen andre i klassen..

 

Har de virkelig lov til å la alle teknikere bare ta fri og gi rett ut faen i kundene sine, fordi det er jul?! Er "litt" frustrert nå for å si det mildt..

 

 

/Yaricks :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja.. Power lyser! ;) Og blinker på recive.

 

 

Hehe, nøyaktig samme skjedde hos meg i forrige uke! Det kan godt være at de har koblet ut ditt abonnement.

 

Selv mistet jeg plutselig nett torsdag formiddag. Ringte ganske fort inn, han skulle feilmelde og ringe meg opp igjen. Ingen ringte, så jeg ringte igjen på fredag, han skulle purre. Ingenting skjer, jeg ringer på lørdag. Da får jeg endelig en flink konsulent som finner ut at naboen min avbestilte sitt abb noen dager tidligere, og fant da ut at sannsynligvis hadde de koblet ut mitt signal istedet ved en feil. Han bestiller da tekniker som bør komme tidlig mandag. Ingenting skjer på mandag, så jeg ringer først formiddagen. Han regner med tekniker kommer iløpet av noen timer. Ingenting skjer og jeg drar på jobb. Ringer support fra jobb og spør hva som skjer. Konsulenten sier hun skal "dobbelteskalere" som hun så pent sa det. Jeg ga bare opp og la på. Dagen etter ringte det en tekniker og sa han var på vei for å fikse det... En time etterpå var alt i orden.

 

Oppsummering: Support på Get er totalt rævva, med unntak av jeg pratet med på lørdag. Vurderer å bruke denne episoden som en grunn til å få sagt opp bindingstida i tilfelle dette skjer på nytt, hva tror dere om rettighetene mine der? 5 dager uten signal pga en feil av Get?

Lenke til kommentar
På grunn av at teknikerene har juleferie har de ikke ledig tid før 3 JANUAR! Dvs. 12 dager til!

Dette blir absolutt ikke 12 dager. Du har 3 hele virkedager, 27/12, 28/12 og 2/1 før 3. januar.

For kunden blir det faktisk 12 dager uten nett. Kunden bryr seg nok pent lite om det er virkedager eller ikke.

 

Trådstarter; Krev i det minste å ikke betale for de dagene du ikke har nett.

 

Episoder som dette gjør at det frister lite å gå over til Get som internettleverandør, ihvertfall..

Lenke til kommentar

klilleng: Husk at kunden her har godtatt vilkårene til get, står sikkert noe der om at man benytter virkedager og ikke dager :).

 

De fleste Elkjøpbutikker har modem på lager, og bytter disse uten ytterlige problemer, så hør med din lokale stavangersjappe. Systemet til get fungerer slik at om byttet foretas korrekt så skal det nye modemet være registrert og tillatt tilkoblet med en gang.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hei!

 

Av en eller annen grunn så mista jeg nettet idag.. Og uansett hva jeg prøver kommer det ikke tilbake. Testa alle uttak osv.. No response. Så jeg ringte Get, han kødden der bare testa om han fikk kontakt med modemet, noe han da selvfølgelig ikke klarte da ingen av lampene lyser på modemet.. Så gir han opp, og sier at jeg må ha tekniker.. Meeeen.. På grunn av at teknikerene har juleferie har de ikke ledig tid før 3 JANUAR! Dvs. 12 dager til! Jeg blir rett og slett sittende uten nett i 12 dager! Uten mulighet for å betale regninger, eller skolearbeid jeg må gjøre i ferien på nett sammen med noen andre i klassen..

 

Har de virkelig lov til å la alle teknikere bare ta fri og gi rett ut faen i kundene sine, fordi det er jul?! Er "litt" frustrert nå for å si det mildt..

 

 

/Yaricks :)

 

 

Fast, eller trådløst?

Lenke til kommentar
klilleng: Husk at kunden her har godtatt vilkårene til get, står sikkert noe der om at man benytter virkedager og ikke dager.

Ja, sånn _formelt_ har sikkert Get sitt på det tørre. Men det forandrer ikke kundens følelser, og realiteten med 12 faktiske dager uten nett. For kunden er ikke dette bra. Og for Get er det ikke bra å ha sure kunder. Men dette blir vel litt OT. Prisavslag for 12 dager tror jeg derimot man fint kan kreve.

Lenke til kommentar

Fra Get's "grunntilknytningsvilkår".

10. Mislighold fra Leverandørens side, herunder ansvar for

teknisk svikt

10.1 Avvik i tjenestekvaliteten, eksempelvis ved forstyrrelser,

dårlig kvalitet, brudd i leveransen eller andre forhold som

medfører at Kunden ikke mottar tilstrekkelige signaler, anses

som en mangel ved tjenesten. Dette gjelder ikke dersom

avviket skyldes forhold på Kundens side av grensesnittet,

som feil eller begrensninger ved eget mottakerutstyr,

eller mangelfull utbygging eller vedlikehold av eget nett.

Leverandøren kan ikke levere bedre billed- og lydkvalitet på

kringkastingsprogrammer enn det som følger av kvaliteten på

mottattesignaler fra programselskapene.

10.2 Kunden skal varsle Leverandøren innen rimelig tid hvis

det skal gjøres gjeldende at Leverandøren ikke har oppfylt sine

plikter etter avtalen.

10.3 Kunden kan kreve utbedring innen 24 timer dersom

signalleveransen blir vesentlig forringet. Dersom slik vesentlig

forringelse skyldes forhold utenfor Leverandørens kontroll, skal

utbedring skje innen 2 virkedager. Ved mindre forringelser kan

Kunden kreve utbedring innen rimelig tid.

10.4 Kunden har rett til forholdsmessig prisavslag dersom

utbedring ikke foretas, jf. pkt. 10.3.

 

At de har gitt sine teknikere juleferie kan ikke regnes som "utenfor leverandørens kontroll" sånn jeg ser det.

Lenke til kommentar
Fra Get's "grunntilknytningsvilkår".

 

Som er feil vilkår i denne saken.

Det kan så være, men Gets nettside beskriver de som "gjeldende kontraktsvilkår for alle våre kunder med modembaserte tjenester: digital-tv, bredbånd og telefoni". For øvrig sier "standardvilkår for digital-tv og bredbåndstjenester" to virkedager, noe som heller ikke blir overholdt. Hvilke vilkår er det egentlig han skal forholde seg til?

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar

... Jeg gir opp... Hadde TO teknikere her idag.. De var her i ca 2 timer, uten å finne feilen.. De sjekka alle bokser i områded, øket styrken på forsterkeren, la noen nye kabler og prøvde med nytt modem.. Det fungerte. Teknikerene sa at jeg skulle bare la modemet stå i ca 30 minutter for å se om det fungerte som normalt, da det er en god stund siden det var på nett sist, og det kunne ha noe med saken ågjøre, og at han skulle ringe meg om 30 minutter. Jeg ga ham mobilnummeret mitt, og så gikk de.. I det de går, begynner det å lyse som normalt, så jeg rigger opp router, og fyrer en maskin på nett, men gjett om jeg blir skuffet.. Det går så treigt, at jeg kunne kjøpt meg ett modem og det ville gått raskere (serriøst!). Hvis jeg går på hw.no f.eks. så tar det rett over 5 minutter for at den skal åpne siden.

 

Teknikeren ringte selvfølgelig aldri igjen, så jeg tok en telefon til Get i kveld.. Etter 30minutter kom jeg endelig frem, og hun jeg snakket med ja.. Prøvde så godt hun kunne, og tilslutt sa hun at hun hadde snakket med sjefen sin, og at han skulle ta kontakt med teknikeren med en gang, så skulle han kontakte meg direkte slik at vi kunne avtale noe...

 

Klokken er nå 22:41, og jeg ringte 18:20.. Så jeg tviler på at det kommer til å skje.. Hun sa og at det er ingen vei utenom en tekniker.. IGJEN og at det er VELDIG ustablie signaler til modemet...

 

Frustrert og DRITTLEI Get? Nei aaaaldri...

 

/yaricks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...